PC valt opeens uit

Pagina: 1
Acties:

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 15:40
Mijn pc valt opeens uit. Maakt niet uit wat ik aan het doen ben. soms als ik film aan het kijken ben soms als ik helemaal nix met dat kl*te ding doe. Valt gewoon uit en restart. En nadat die ge-restart is blijft ie steken bij het detecten van me HD en CD-rom.. dan PC uit zetten en aan en hij doet het weer.. Ik draai win XP. Ik denk zelf dat me videokaart te heet wordt. zal het helpen als ik een slot cooler koop?? Thnx

Specs: AMD T-bird 800 - 392 MB SDram - Voodoo 3 2000... voor verdere specs vraag maar

Mario Kart FC 1590-4774-1019

Verwijderd

kijk eens in je bios of er een instelling zit die de boel uitzet als ie te warm word

Verwijderd

hmm ik zou er gewoon een kopen kan geen kwaad. die dingen kosten niks.

[edit: typoz]

• Thabone
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02-2021
ok nu is het erg serieus aan het worden. die pc valt hier ook steeds uit en er is toch wel iemand die weet waar dat aan ligt? omdat ik niet heb opgeslagen ben ik dus allerlei dingen kwijt die ik nu overnieuw moet doen. moek nieuwe koeler kopen?

AMD Athlon 3200,Nvidia 7800GS AGP,1024mb 400mhz, WinXP

• neggix
Het zou anders kennen zijn dat we een nieuwe videokaart moeten kopen... maar of het daaraan ligt.. en ik heb in me bios gekeken maar daar stond alles nog goed.. processor is 49 C ... dus daar zal het niet aan liggen denk ik..

• Thabone
ach welnee dat ligt echt niet aan die videokaart. wie weet wel aan de voeding. maar dat durf ik ook nie te zeggen. maar dit word beetje te gek zo. moet het gewoon oplossen

• neggix
denk ook idd niet dat hij bij jou aan je videokaart ligt.. maar ik zal me bios nog wel eens ff goed nakijken of ik wat kan vinden.. en wat voor voeding heb jij dan??

• Thabone
thuis 300 watt als dat kan.. :-) en hier op het werk.. geen idee. staat 230v achterop maar geen idee waar ik dat verder ken zien

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:47
Overgeclockt? Anders moet je ff een andere voeding proberen!

• Thabone
kijk thuis is het nog niet zo erg maar onder het werk heb ik het nu 3 keer gehad.. best wel erg dus. NIET overgeclockt

• Thabone
3 keer in 5 uurtjes ai jaai jaai :(

• buum
  • Laatst online: 12-08 15:17

buum

Wie? Ik?

Keep me informed aub, ik heb identieke problemen. Ik heb het probleem gepind op m'n processor, geheugen of moederbord. De rest heb ik inmiddels al wel een keertje vervangen. Specs: PII-300 64Mb Abit BX6 bordje...

Ik heb gisteren geprobeerd appels met peren te vergelijken... EN DAT GING HEEL GOED!!!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:01

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Probeer eens een andere voeding.

heb deze zomer ook mijn voeding vernieuwd omdat ie gewoon wegviel.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

• ewasx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11-2025
Ik ken iemand met windows XP met hetzelfde probleem. Hebben jullie allemaal XP, en heb je wel eens een ander OS geprobeerd?

• Thabone
ooh en nu is het wel weer helemaal goed?

• Thabone
ooh je bericht nog niet gezien maar ik heb windows2000

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem in XP.

Ik ben erachter gekomen dat het probleem bij mij alleen optreed als ik Edonkey en Morpheus tegelijk heb draaien. Ook als ik Edonkey op m'n server (XP) draai en Morpheus op de client (W98), treed het probleem op. De XP server reboot dan spontaan na een tijdje.

Als iemand een oplossing weet ..... ( behalve natuurlijk de voor de hand liggende oplossing om beide progs niet tegelijk te draaien, die hadden we zelf al bedacht).

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Ik heb hetzelfde probleem. Draai ook Windows XP.

Het komt hier alleen niet heel erg vaak voor. Meestal als ik een spelletje aan het spelen ben. De laatste tijd speel ik nogal vaak Motocross Madness 2 en het is nu al 4 keer gebeurd dat ie gewoon gaat rebooten.

Mijn voeding is maar 250 Watt, gezien mijn PC specs is het niet onverstandig om een 300+ Watt aan te schaffen, alleen ik heb ff geen geld... :+

Maar weet dus niet of het door m'n voeding komt.
Lijkt me wel het meest logische, aangezien m'n Voodoo5 flink stroom vreet bij 3D spellen.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik draai ook XP en heb t probleem ook, mijn mono is een ASUS A7V Rev 1.02 Bios 1009.

CPU AMD Duron 750@850 Maar 950 doet t ook stabiel, alleen dat rebooten dan, dus OC is t niet.

Ik denk zelf dat t de bios is, maar zker weten doe ik t niet. T gebeurd me één keer per dag ofzo.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Windows 2000, en Xp restarten automatisch na fatale uitzondering, Dus hoeft niet aan voeding te liggen maar kan ook aan geheugen liggen. Ik heb zelf wat nieuwe Xp drivers voor mijn video etc gedownload toen het systeem af en toe restarte 8-). Ook werkt het ook wel goed om alle services en explorer etc, te beindigen dan is het systeem ook stabieler en dan uit task manager je progamma op te starten. 8-)

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 03:57
As ik t zo bekijk lijkt t wel een probleempje in XP ! Kzou zegguh kijk ff op de m$ pagina (jah je moet toch wat) of ze bekend zijn met dit probleem.

/Edit/
Ik lees net de post boven me, en dat was ik ff vergeten dat XP automatisch reboot bij een fatal error. Maar das dus ook flink irritant, omdat je nu niet meer precies ziet wat t nou was. Hij zet t waarschijnlijk in een logbestandje op je HD. As je die ff opzoekt en bekijkt, dan weet je misschien wat meer)
\Edit\

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

ik las de topic nogmaar ... en ik wist het antwoord al ... de voeding ...

probeer eerst eens een andere voeding ... zoals je zelf zegt; hijdetecteerd mijn cdrom niet meer ... -> teken dat hij te weinig power kan bieden ...

volgens mij heb je te lang 'on the edge' gezeten van de capaciteit van je voeding, en is je voeding "versleten", waardoor ze niet meer de nodige }:O kan leveren ...

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• buum
  • Laatst online: 12-08 15:17

buum

Wie? Ik?

Ik heb zelf in feite geen OS draaien, bij mij restart hij namelijk bij de installatie van bijvoorbeeld Win2k Pro, Win 98, RH 7.0 of RH 7.1 al. Dus, aan het OS ligt het niet lijkt mij. (ja, ik heb allemaal geprobeerd)

Ik heb gisteren geprobeerd appels met peren te vergelijken... EN DAT GING HEEL GOED!!!

• Thabone
hoezo probeer een andere voeding? ander merk? ander aantal watts????

Verwijderd

ik had hetzelfde probleem met mijn oude pc
ik had een nieuw mobo gekocht en daar mijn oude mbram gezet
(1x 128 pc133+2x 64 pc100)
en op dat nieuwe mobo kreeg ik dezelfde probs

ik draaide win2k en kreeg voordat ie zo waazig ineens rebootte een blauw scherm (niet altijd evengoed te zien omdat het maar heel eventjes er stond)

iig, toen heb ik dit vervangen dor 1 strip van 512, en nu geen probs meer.

dus miss moet je het zoeken in het geheugen (als je meerdere banken gevuld hebt, moet je eens proberen ze een voor een te testen, kijken of ie het dan doet)

• neggix
ik heb nu ff win2k geinstalleerd en heb er geen last van... dus misschien dat het nog komt en anders is het XP

• Thabone
Op woensdag 07 november 2001 15:46 schreef bogy het volgende:
ik las de topic nogmaar ... en ik wist het antwoord al ... de voeding ...

probeer eerst eens een andere voeding ... zoals je zelf zegt; hijdetecteerd mijn cdrom niet meer ... -> teken dat hij te weinig power kan bieden ...

volgens mij heb je te lang 'on the edge' gezeten van de capaciteit van je voeding, en is je voeding "versleten", waardoor ze niet meer de nodige }:O kan leveren ...
een andere voeding? met ander aantal watts? of een ander merk? thuis heb ik voeding met 300 watt dat is toch zat voor mijn pc'tje

Pagina: 1