Het enorme STRONGHOLD topic :)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 357 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-10 17:15

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Zoals je leest: 1 centrale topic over stronghold!

Graag screenies, tactics en weetjes over dit geweldige spel!

Bv: weet iemand een leuke siege-techniek??? (geen rush |:()

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:25

Wimo.

Shake and Bake!

Wooosh, dit spelt 0wn3d behoorlijk :)

Siege techniek die bij moi meestal wel werkt:

Laat je knightjes als eerste aanvallen.. zijn worden dan heftig bestookt door de archers v/d tegenpartij.. laat daarachteraan een groep archers rennen die vervolgens de archers van hen bestoken. Dan laat je aan de andere kant van het kasteen die knuppel gastjes de slotgracht volgooien en heb ook eventueel laten beschermen door knights. Dan is het zo gepiept :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
je kan ook zorgen dat je aan de kant komt waar de minste verdediging staat en dan loken (werkt allen als ze er uit kunnen naturlijk)
trauwesn iemand al gezien of er een update is

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een klein vraagje voordat ik hem ga.......kopen.. ;)

Hoeveel schrijfruimte neemt ie in beslag? Die raakt behoorlijk op nl door al die spellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Volgens mij was ie "ingepakt" 130 Mb. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~mdonker/strong.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

argh das best wel een redelijke hoeveelheid.. nou ja.. eerst maar eens kijken hoeveel ik nog overhou nadat ik Empire Earth en Myth 3 gedownload en geinstaleerd heb en dan zie ik wel verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cool,ga binenkort ook maar eens aan kasteeltje bouwen :)

is het vechten trouwens een beetje realistisch in deze game?
op het doosje ziet het er best wel kicke uit.
(ja doosje, dit spel komt eindelijk eens echt uit de winkel :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op woensdag 07 november 2001 13:58 schreef Wimo. het volgende:
[afbeelding]
** kuch **
Goh wat raar, ik schijn wat muziek en filmpjes te missen ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tsja.. dan moet je ook de iso halen en niet de rip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 09:31
Op woensdag 07 november 2001 13:58 schreef Wimo. het volgende:
[afbeelding]
Jaah ons lekker maken hè, etter })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Een RIP van dit spel is zonde: het is zelfs de aankoop waard :). Enniewee, geen gezeur over illegaal/legaal: ik wil screenies zien van vette acties *D. Ik zal proberen ook up te loaden.

En laat die taktieken stromen. Dit spel "roeleert" zekers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:25

Termy

valt er nog wat te fragge?

gister eh, op de comp gezet in een bepaalde vorm :) dus ga ik zo ff eh... een cd branden om daarna te kijken of het leuk is :)

wat ik zo hoor over die kasteel aanvallen en zo, dat doet me nogal denken aan LOTR (2) en dat spel vo(i)nd ik helemaal te gek...

iemand?

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Laatst online: 19-10 07:34
w00t morgen komt de patch uit, ik heb gehoord dat hij de bugs fixed in level 13 en een verbeterde netcode :)
Iemand een potje Stronghold?
ICQ # 75937780

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Op woensdag 07 november 2001 15:18 schreef Manic het volgende:

[..]

Jaah ons lekker maken hè, etter })
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-07 13:27

7th

Je kan zeker niet castel vs castel doen in multiplayer he?
Dus 2 castels in 1 multiplayer map.
Geen 1 spel is perfect......

Thy will see the light...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stronghold?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op woensdag 07 november 2001 16:11 schreef 7th het volgende:
Je kan zeker niet castel vs castel doen in multiplayer he?
Dus 2 castels in 1 multiplayer map.
Geen 1 spel is perfect......
The game will support eight players over a local area network or the internet.
We will keep you posted on how this will work, suffice it to say that this will be an important part of the release and heavy rocks are already being thrown all over our office!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-07 13:27

7th

Op woensdag 07 november 2001 16:38 schreef KillerAce_NL het volgende:

[..]

The game will support eight players over a local area network or the internet.
We will keep you posted on how this will work, suffice it to say that this will be an important part of the release and heavy rocks are already being thrown all over our office!
Ja leuk maar die game is nu al uit dus het moet bekend zijn.
Kan niemand mij vertellen of je dus castel vs castel wars kan doen in multiplayer

Thy will see the light...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-08 09:47
Ik zit in een missie tegen de rat, zit je op zo'n eilandje. Maar ik wordt iedere keer ge-owned door die irritante catapulten. Heeft er nog iemand tips voor die missie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warwick
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

warwick

Cool spel, je kan met zijn 2en een multiplayer spel doen met 2 castels.

btw DarkJedi ik wil wel een spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Laatst online: 23-10 15:51
Screenies! :) en korte review :) .

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het spel gister gekocht en ben meteen maar begonnen met het scenario.
Ben in een ruk naar level 7 gegaaan en toen was het 1 uur snachts :Z volgende dag op om 6 uur :(
Enniewee tot nu toe ben ik helemaal verslaafd tis alleen jammer dat ik nog niet alle units en gebouwen heb mogen aanschouwen (na level 7?)
Pos punten:
-Graphics zijn middelmatig de animaties van de units in het spel daarentegen werelds.

-Krijg sterk de indruk dat de AI eindelijk ook intelligent is

-Heel waarheidsgetrouw

Nadeel

-Verslavend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warwick
  • Niet online

warwick

Demo en wat info kan je vinden op http://www.fireflyworlds.com/
Op http://www.fireflyworlds.com/stronghold_frameset.htm vind je meer informatie en sceenshots.

Mijn mening over het spel, is een mooi spel, ziet er goed uit. Alleen de vieuw is een beetje klote, als je bijvoorbeeld een muur aan het bouwen ben en de hoek om gaat moet je vaak de camera draaien om te kijken of de muur wel goed op elkaar aansluit. Als je dan ook nog een toren op de hoek gebouwd heb wil die er weleens voorzitten. Maar voorderest heb je daar niet zoveel last van en is het spel wel goed te spelen.

paar screens
Afbeeldingslocatie: http://www.fireflyworlds.com/images/flowers.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fireflyworlds.com/images/zoom.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fireflyworlds.com/images/Castle_Stone_Siege.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fireflyworlds.com/images/boiling%20oil.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Multiplayer:

Ja, castle tegen castle kan. In feite doe je nix anders. Ook kun je een multiplayer saven om later (met dezelfde spelers!!!) weer verder te spelen.

Single player: Als je een muur bouwt gewoon de spatiebalk gebruiken! Niet die gare RMB-shit. Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelEyes
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
iemand een snel mirrortje?

Jouw advertentie hier??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
  • Laatst online: 11-10 19:38
Ik denk dat je het snelste ken halen bij fileplanet.com
Misschien staat de demo ook wel op xs4all.nl.
Moet je ff zoeken heh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 18:59 schreef hansdezwans het volgende:
iemand een snel mirrortje?
hahaha, Stronghold is zo mooi dat je m wel kopen mag!!!
Heb ik ook al maanden terug gedaan...you what?...euhm...oops *D...ok niet dan.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF een vraagje ik speel nu het scenario en zit in een van de laatste levels tegen de rat.
Het is die level waarbij je ale aan de snake moet betalen als bribe money.
Ik heb een paar kleine rushes gehad van de rat (10 boogschutters en 10 andere ventjes) maar nu heb ik echt al een hele tijd geen enkele aanval gehad, tis wel grappig hoor kan zo een hoop units bouwen maar hoe gaat dit verder of is dit gewoon een bug in het spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozaq
  • Laatst online: 12-08 09:47
Als je op dat I'tje drukt op in het onderste menu dan zie je hoeveel tijd er nog rest tot de volgende aanval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Op donderdag 08 november 2001 10:44 schreef mig_01 het volgende:
FF een vraagje ik speel nu het scenario en zit in een van de laatste levels tegen de rat.
Het is die level waarbij je ale aan de snake moet betalen als bribe money.
Ik heb een paar kleine rushes gehad van de rat (10 boogschutters en 10 andere ventjes) maar nu heb ik echt al een hele tijd geen enkele aanval gehad, tis wel grappig hoor kan zo een hoop units bouwen maar hoe gaat dit verder of is dit gewoon een bug in het spel?
Als je bij de mission-objectives kijkt, zie je dat je een X aantal vaten bier moet maken (20 ofzo). Als dat klaar is, krijg je nog meer troepen en komt een eindaanval!
suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ga vanavond proberen,kan niet wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Iemand een save game van na level 13?
Die kut bug komt steeds terug :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-10 09:12
Heeft er iemand de bonus-CD al geprobeerd? Keb hem wel, maar nog geen tijd gehad om te kijken wat het toevoegd.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

Bloodclot

Jawier!

Op donderdag 08 november 2001 16:42 schreef DarkJedi het volgende:
Iemand een save game van na level 13?
Die kut bug komt steeds terug :(
ik heb gister lvl 13 uitgespeeld. nergens problemen gehad, ik heb dan ook gewoon het spel in de winkel gekocht, misschien een soort fout in de iso-versie,als je de iso versie hebt tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

damn ik moet hem ook hebben :( maar ik heb geen geld :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Op donderdag 08 november 2001 16:50 schreef Bloodclot het volgende:

[..]

ik heb gister lvl 13 uitgespeeld. nergens problemen gehad, ik heb dan ook gewoon het spel in de winkel gekocht, misschien een soort fout in de iso-versie,als je de iso versie hebt tenminste.
Dikke vette onzin: de "bug" is dat je je kasteel niet mag afsluiten voor je vijand. Dus alleen onderin bij je farms een muur doen, niet bovenin: komen ze nooit. En graaf ook maar geen gracht.

Goed idee: Stronghold kopen! Slecht idee: Onzin verzinnen zodat mensen Stronghold kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 09:25

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Ja inderdaad slaat nergens op, die bloodclot kan mooie verhaaltjes verzinne!

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

Op donderdag 08 november 2001 17:23 schreef Rinaldo het volgende:

[..]

Dikke vette onzin: de "bug" is dat je je kasteel niet mag afsluiten voor je vijand. Dus alleen onderin bij je farms een muur doen, niet bovenin: komen ze nooit. En graaf ook maar geen gracht.

Goed idee: Stronghold kopen! Slecht idee: Onzin verzinnen zodat mensen Stronghold kopen...
wat voor onzin heb ik gezegd dan??? ik heb de kasteel helemaal niet afgesloten. alleen die oversteeksels bij de revier een paar muurtjes neer gezet. nu moesten de vijanden helemaal om de level heen lopen omin het kasteel te komen. dus ik plant allemaal archers en crossbow poppetjes op die muren. wel tof dat de AI niet al te slim is.

edit:

ik ben ook met de economics campaign bezig. best wel moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Op donderdag 08 november 2001 18:29 schreef Bloodclot het volgende:

[..]

wat voor onzin heb ik gezegd dan??? ik heb de kasteel helemaal niet afgesloten. alleen die oversteeksels bij de revier een paar muurtjes neer gezet. nu moesten de vijanden helemaal om de level heen lopen omin het kasteel te komen. dus ik plant allemaal archers en crossbow poppetjes op die muren. wel tof dat de AI niet al te slim is.
Dit bedoelde ik ook niet!!! De bug zit in het spel bij level 13 in een ISO, RIP, officieel, illegaal of legaal: boeit niet of je m koopt of niet: Dat bedoelde ik!!!
En ik legde uit hoe die andee gozer het moest oplossen (jij hebt level 13 toch al uitgespeeld?!)

Rinaldo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen,

Ik heb dit spel nu alweer een weekje grondig getest en het is erg gaaf, alleen er zijn een paar dingen die je moet weten die je leven wat makkelijker maken in dit spel.
Het enige wat je moet doen is de README lezen !

Wat is namelijk het klotige: De bediening van bijvoorbeeld de views die je hebt op het kasteel is met de muis nogal irritant en traag en kan maar 1 kant op draaien.
Oplossing: sneltoetsen x en c.

Met de normale views is het soms moeilijk om je muren aansluitend en zonder gaten te bouwen, ook kun je soms dingen in je kasteel niet goed zien (dit werd in een review op Internet als 1 van DE grote nadelen beschreven).
Oplossing: sneltoetsen z en v (flatten image) [ik bouw al mijn gebouwen zo ongeveer met behulp van deze toetsen]

Ok, dan tactiek:
Wat ikzelf wel interessant vind in de missies is dat archers dus standaard eerst de andere archers zullen afmaken voordat ze aan de knights ofzo beginnen. Hierdoor kun je dus groepen offeren om andere groepen ongeschonden aan te kunnen laten vallen. Bij online spelen werkt dit natuurlijk niet zo goed omdat je tegenstander dit snel door heeft en dan ingrijpt.

Ik vind het persoonlijk heel fijn om met grote groepen archers te werken omdat die dan heel erg sterk zijn. Een paar tips: zoek hoogte op (torens,heuvels) dit maakt ze nog beter. Zorg dat je een toren met 50 crossbowmen enkel aan de voet even beschermt met 10 knights... Mocht er dan bij een aanval wat lui de pijlenregen overleven dan vang je ze daarmee op. Dit moet wel want als vijandige knights eenmaal in een groep archers staan is het vaak gauw bekeken.

Killing Pits zijn erg effectief om je muren te beschermen tegen pikemen en zelfs stormrammen. Olie is erg handig om grote massa's aanstormende vijanden uit te schakelen.
In combinatie met archers goed gebruikt is dit al een loodzware hindernis voor aanvallers.

Maak goed gebruik van positieve en negatieve populariteitsfactoren om zoveel mogelijk belasting te heffen en toch je mensen blij te houden.

Maak gebruik van je Market !!! Het is absurd om in dit spel altijd alles zelf te gaan produceren, maak bijvoorbeeld zelf de crossbows, maar koop de huiden die je nodig hebt, anders duurt het allemaal te lang. Verkoop overtollige voorraden zoveel mogelijk om weer soldaten mee te bouwen. Koop op cruciale momenten snel wat eten totdat je populariteit weer genoeg gestegen is. etc.

Zo... hoop dat julie hiermee verder kunnen, het meeste kom je wel achter als je military campaign speelt, maar toch...
Succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Jij had zin om te schrijven: zo'n lap ga ik niet eens qouten :)

Bedankt (ook al wist ik het meeste al, bv level 21 is errug makkelijk als je eerst met je archers gaat stappen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 09:31
Damn deze wil ik echt heel graag :9~ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt het over x en c is dat hetzelfde als de spatiebalk,
ik kreeg die tip om muren te bouwen en ik doe sindsdien niet anders meer.
Ben zelf nu in level 14 en kan niet wachten om weer verder te gaan, wat is dit verslavend.....
In level dertien kreeg ik voor het eerst de kans om een siege op een kasteel te doen,vind zelf die shields gemaakt door de engineers erg makkelijk.
Aanval op het kasteel ging als volgt:
Eerst enkele catapults gebouwd om vast wat gaatjes in de binnenste muur te maken en de ballistica te vernielen.
Vervolgens grote groep archers en crossbow achteraan geplaatst,10 shields gemaakt met de engineers,twee groepen verdeeld met maces en pikemen.
En uiteraard een hele hoop van die ladder ventjes.
Wat hierop volgde staat in de geschiedenis..... :)
Leukste soundje blijf ik toch wel het aanvallen met een hele groep vinden (dat schreeuwen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmmz forum brak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat was twee terwijl ik toch echt een error kreeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh en dat is drie...haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja als ze gaan schreeuwen bij zo'n aanval is dat inderdaad een bruut geluid... Wat je precies bedoelt met spatie etc zie ik niet zo goed, maar als je iets nog niet snapt moet je maar even de readme checken.

En ja ik kreeg ineens een schrijversboost ofzo midden in de nacht nadat ik mijn eerste online game gewonnen had ! :D

ps: Overigens vind ik dat de Duitsers online nogal overheersend aanwezig zijn en ze willen alleen met elkaar spelen :?

pps: Houd http://stronghold.godgames.com/ in de gaten voor de Online Patch die uitgaat komen vandaag of morgen !!!
Dit zal als het goed is de zwaar irritante bugs die kunnen voorkomen tijdens online gaming wegwerken !!!

ppps: lees net op die site dat als je bepaalde namen hebt als Lord, dat de game bij opstarten je begroet met die naam 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

wat ik ook erg tof vind is het de adviseur die af en toe even wat zegt......

zo rond 17:00-19:00 IRL (etenstijd dus) zegt die vent. "how about a snac, my lord"

of rond 1:00 s'nachts. "aren't you tired, my lord?"

wie heeft er nog meer zulke....tja....leuks.....eastereggs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulx
  • Laatst online: 05-12-2022

Ulx

Wizard

Dat spel roeleert bigtaim! Ik heb het gisteren gekocht, en zit nu in lvl 5 (of 6). Daar kreeg ik wel een aarskick, maar dat kwam doordat ik de afstand tussen de molen, bakkerij en de granary te groot had gemaakt.

Assignment rejected by specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3
  • Laatst online: 24-10 23:03

Houston3

ole

tijd worden voor die patch heb de game uitgespeeld en wil nu wel normaal online kunnen spelen zonder om de minuut dat irri connection lost venstertje te zien :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yaaaah !!! De patch is nu online, heb hem gedownload...

Echter het is niet van de officiele site wat wel vreemd is, dus ik hoop dat het geen hoax is, maar het zag er wel ok uit...

Patch downloaden kan vanaf www.masterclan.de

Ok ik ga nu snel online testen ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3

Houston3

ole

ik heb m ook gedowned wel vreemd dat ie niet op de officiele website staat maarja
:D toch ff proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-06 22:19
Over die eastereggs nog,

Bij mij zegt dat ventje als ik lang ben bezig geweest:

"You've been playing for a very long time"

Werd misschien eens tijd om te saven 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Laatst online: 23-10 15:51
Hmmm, intussen is hij idd wel wat groter geworden het topic he ;) .

Als ik hem zie haal ik hem wel op :) .

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3

Houston3

ole

shit die patch werkt niet bij mij :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Laatst online: 15-10 23:04

Paniohitus

Paniohitus

Op vrijdag 09 november 2001 14:02 schreef Houston3 het volgende:
tijd worden voor die patch heb de game uitgespeeld en wil nu wel normaal online kunnen spelen zonder om de minuut dat irri connection lost venstertje te zien :/
ik heb toch al veel on-line gespeeld en hier nog nooit last van gehad, geen patch gebruikt....

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Het lijkt wel of VuurVlieg de kunst heeft afgekeken bij Westwood, want als ik mijn virusscanner aan laat staan heb ik irritant vaak dat "connection lost" schermpje: MAAR bij Stronghold reconnect ie wel weer. Hulde!

Tip: virusscanner uit, scheelt een berg aan lost connects

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3

Houston3

ole

ik heb geen eens een virusscanner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Op zaterdag 10 november 2001 00:17 schreef Houston3 het volgende:
ik heb geen eens een virusscanner :)
Slim, ben je nooit voorgelicht op school over "enge" virussen ofzo???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3

Houston3

ole

jawel maar ik heb in 2 jaar tijd nog nooit een virus gehad en doet die scanner me ram opvreten voor nix dus nu doe ik het af en toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren uitgespeeld. :)

Ik vind het aantal missies meevallen. Het hele spel is eigenlijk een tutorial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een truukje dat ik altijd doe is moats bouwen. Al kunnnen de vijandelijke units er gemakkelijk omheen, moeten ze om een of andere reden altijd de moats opvullen. Kan mijn archers hun lekker onder vuur nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Ja, taktieken tegen de compu zijn leuk en aardig, maar ik bedoelde eigenlijk taktieken tegen menselijke spelers. Combo's waartegen niemand een defensie heeft. Want van de PC winnen is 1, maar online: djeez, ik wordt helemaal geowned daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3

Houston3

ole

hmm die patch werkt nu ook bij mij :D wat een verademing zeg dat connection lost venstertje verschijnt nu nog maar af en toe :D en maakt online spelen een stuk beter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warwick
  • Niet online

warwick

Ik wil iedereen die de patch gedownload heeft aanraden zijn hele systeem op virussen te scannen op het forum van http://stronghold.godgames.com/ zijn er meerder topics over.

Ik heb mijn systeem gescant en ik heb een W32.Nimda.enc(dr) virus gevonden in de file E:\Program Files\Common Files\InstallShield\engine\6\Intel 32\IKernel.exe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Hmm, waarom dan? Is die patch geinfecteerd ofzo,..?
Enniewee, goeie tip: meteen gescanned, gelukkig nix.
Ik heb namelijk een hekel aan virussen (wie niet *D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Ik mijn systeem ook gescanned en had het nimda virus ook opeens samen met een ander virus!
Check AUB allemaal op virussen.
Nu over de patch.
Echt gaaf nu eindelijk voorbij lev 13 en nu kan ik ook heerlijk MP doen zonder die K*T, Ter*ng, T*fus, Kl*te lost connection schermpjes om de 5 seconden :)
Nu alleen nog een vette mp map maken.
Who wants to play? 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

Op zaterdag 10 november 2001 16:03 schreef DarkJedi het volgende:
Ik mijn systeem ook gescanned en had het nimda virus ook opeens samen met een ander virus!
Check AUB allemaal op virussen.
Nu over de patch.
Echt gaaf nu eindelijk voorbij lev 13 en nu kan ik ook heerlijk MP doen zonder die K*T, Ter*ng, T*fus, Kl*te lost connection schermpjes om de 5 seconden :)
Nu alleen nog een vette mp map maken.
Who wants to play? 8-)
:)

we moeten maar weeres.... maar vandaag of morgen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Ja mensen, iedereen een MP-map maken en hier posten. Merken we vanzelf welke de mooie zijn. Die MP-maps van VuurVlieg zelf zuigen namelkijk nogal |:(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3

Houston3

ole

hmm ik heb ook de virusscanner uit de kast gehaald en ook ik had nimda :/ nu niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruiken er ook mensen de "good things"? Ik gebruik zelf alleen maar de "bad things" zodat ze harder gaan werken. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Op zaterdag 10 november 2001 19:42 schreef conan the librarian het volgende:
Gebruiken er ook mensen de "good things"? Ik gebruik zelf alleen maar de "bad things" zodat ze harder gaan werken. >:)
Oooh, zijn daar de bad things voor??? Ik gebruik die nooit, ik geil er op dat die vent zegt: "The people WORSHIP you Sire!!!". En als ze happy zijn, kan je lekker veel geld aftroggelen van ze (en wapens kopen *D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3

Houston3

ole

inderdaad ik ga ook voor de goeie shit kan je meer $$$ lostroggelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt , maar met meer fear factor vechten je troepen dacht ik ook beter. (Zie je aan het aan aantal blokjes bij de hitpointslijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
  • Laatst online: 11-10 19:38
Ik ben zelf even bezig geweest met een map :) En uiteraard ook meteen getest met iemand en de map beviel mij persoonlijk er goed en dat dacht die andere er ook over :)
Ik zou zeggen download hem maar en test hem is :)
Beide zijn voor 2 players en map grote is 400x400

http://www.xreations.f2s.com/Downloads/ForestHunt3.map

En dit is de map zonder heuvels :)
http://www.xreations.f2s.com/Downloads/ForestHunt4NH.map

Eerste creatie dus neit zo hard beoordelen hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Op zondag 11 november 2001 10:01 schreef SCaffa het volgende:
Ik ben zelf even bezig geweest met een map :) En uiteraard ook meteen getest met iemand en de map beviel mij persoonlijk er goed en dat dacht die andere er ook over :)
Ik zou zeggen download hem maar en test hem is :)
Beide zijn voor 2 players en map grote is 400x400

http://www.xreations.f2s.com/Downloads/ForestHunt3.map

En dit is de map zonder heuvels :)
http://www.xreations.f2s.com/Downloads/ForestHunt4NH.map

Eerste creatie dus neit zo hard beoordelen hehe
Cool, nu erst een slachtoffer vinden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Argh ik wil die map testen maar gaat zo moeilijk in me eentje :'(
Kan hem naar tuurlijk wel even bekijken in de map editor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Laatst online: 23-10 13:56

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Joepie de poepie ik heb net mn pa hard ingemaakt :P. Alles was perfect. 1200 hout, 45000 gold, en een leger dat bestond uit 700 man. Het beeld begon wel te schokken maar geen connection lost (en dat was wel anders voor die patch)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3

Houston3

ole

lol tegen je pa spelen :D mijn pa krijgt de pc niet aan en anders zet ie m uit bij het eerste windows scherm omdat ie denkt dat het een blauw ''error'' scherm is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Op zondag 11 november 2001 18:15 schreef AkroBatik het volgende:
Joepie de poepie ik heb net mn pa hard ingemaakt :P. Alles was perfect. 1200 hout, 45000 gold, en een leger dat bestond uit 700 man. Het beeld begon wel te schokken maar geen connection lost (en dat was wel anders voor die patch)
Je pa? Da's cool, met je pa spelen :)
Hoewel, je pa overwinnen is natuurlijk wel easy *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Mn pa heb na het lezen van de pu de demo gedownd en het spel gekocht. :P

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Op zondag 11 november 2001 20:55 schreef AkroBatik het volgende:
Mn pa heb na het lezen van de pu de demo gedownd en het spel gekocht. :P
Zo! Dat doe je goed!
Zo'n pa is handig, scheelt me downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Hey mensen,

ff door reply-en, want we willen die Ghost-Recon wel ff inhalen met aantal posts!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

multiplayer is wel geinig..., het is uiteraard lame om in het begin direct een paar boogschutters te maken en de farms enzo te beschieten, dus wacht je op de tegenstander en ga je daarna oorlogje voeren.

Maar met zeer weinig middelen kan je je kasteel heel makkelijk behouden. Ik heb in de map editor getest dat 1 mannetje met crossbow gemiddeld op toren zo'n 5 mannetjes aankan die op de grond staan. Oftewel, dan zouden 20 man -- 100 man aankunnen met crossbow. En dat klopt!, dus als je zo'n 300 man in je kasteel heb met crossbow kan deze onmogelijk worden ingenomen. (moet je ook wel van die catepults hebben om de catepults etc. van de vijhand uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3

Houston3

ole

predator nl onzin :P als 1 mannetje met crossbow 5 gewone aankan en je vijand heeft er 2000 als jij 300 crosboww ventjes hebt dan lukt het niet :) theoretisch gezien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Op zondag 11 november 2001 22:20 schreef Houston3 het volgende:
predator nl onzin :P als 1 mannetje met crossbow 5 gewone aankan en je vijand heeft er 2000 als jij 300 crosboww ventjes hebt dan lukt het niet :) theoretisch gezien :D
Ja, en als je met 60000 man aankomt ben je onoverwinnelijk ja. Maar dat is zielig!!! Ik bedoel: als je zoveel man hebt, had je 36 uur eerder al aan moeten vallen >:)

En ja, ook ik haat rushes: taktiek over kracht!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3

Houston3

ole

hehe :D was ook niet serieus bedoelt :P :P :P
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Op zondag 11 november 2001 22:25 schreef Rinaldo het volgende:

[..]

Ja, en als je met 60000 man aankomt ben je onoverwinnelijk ja. Maar dat is zielig!!! Ik bedoel: als je zoveel man hebt, had je 36 uur eerder al aan moeten vallen >:)

En ja, ook ik haat rushes: taktiek over kracht!!!
L0l kijken wie zijn pc het eerste gaat schokken L0l

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Nee die tactiek klopt niet helemaal, als de vijand ook kruisbogen hebt maak jij ook heel wat verliezen op de torens.
Het allerlamste is nog wel, siege wapens in je eigen kasteel zetten om het kasteel van de vijand te bestoken.
Lukt BTW alleen op small maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulx

Ulx

Wizard

Ik zit nu ion lvl 10. Tot nu toer valt de moeilijkheidsgraad me wel mee. Meestal krijg ik per lvl maar een paar keer klop voordat ik doorheb wat de beste taktiek is. Ik heb dat wel eens anders meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulx

Ulx

Wizard

Op maandag 12 november 2001 10:03 schreef DarkJedi het volgende:
Nee die tactiek klopt niet helemaal, als de vijand ook kruisbogen hebt maak jij ook heel wat verliezen op de torens.
Het allerlamste is nog wel, siege wapens in je eigen kasteel zetten om het kasteel van de vijand te bestoken.
Lukt BTW alleen op small maps.
Volgens mij is een binnenplaats aanleggen, en volpleuren nmet killpits en olie ook wel OK. Voordat de vijand daar is, heb je al aardig huiskunnen houden met je boogschutters, en breken ze door, dan torch je ze gewoon nog even. Daar achter weer zo'n binnenplaats en decimeer lekker verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Is het btw ook mogelijk om kruisraketen te gebruiken?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulx

Ulx

Wizard

Op maandag 12 november 2001 10:46 schreef AkroBatik het volgende:
Is het btw ook mogelijk om kruisraketen te gebruiken?
Nee, maar koeien over de muur slingeren kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Jah dat wist ik maar een kruis raket was ook lol geweest

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Tuurlijk, met een B52 eroverheen Bomben is ook lekker |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

mijn theorie klopt wel, zelf getest in de mapeditor, gewoon 5 mannetjes op de grond en 1 in de toren..., en laten schieten. Die 5 mannekes op de grond overleefde het dus niet.

Daarna nog een klein kasteeltje gebouwt en de tegenstander met 100 man laten aanvallen en ik met 20 man verdedigen. Ook daarbij werd de tegenstander (100 man) met de grond gelijk gemaak.

De enigste manier om dan nog door te reken is 100 mannetjes met zwaarden te maken.. (kweet effe niet hoe ze heten), 1 plekje op een muur kapot slaan, dan met paarden enzo iedereen dood maken, maar dan nog heb je een probleem als de tegenstander ook grondtroepen heeft, en de crossbows blijven ook bestaan...

ik zal daarlijk de test even screenshotten :)

Maarja, een game kan dus heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang duren als je het goed speelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

maarja, ik heb inderdaad dus absoluut geen gelijk...., check volgende test:

Hier de verdediging van het kasteel, bestaat uit 20 man.
Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/j.meijer/strongholdtest/1.JPG

De aanvallende ploeg, heb er 114 man van gemaakt (ik wilde eigenlijk laten zien van, kijk maar, 20 man kan zelfs 114 man aan, hahaha, maar das dus niet gelukt :) )

Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/j.meijer/strongholdtest/2.JPG

Hier heb ik ze in 2 ploegen verdeelt, elke valt 1 toren aan.
Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/j.meijer/strongholdtest/3.JPG

De aanval
Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/j.meijer/strongholdtest/4.JPG

Het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/j.meijer/strongholdtest/5.JPG

Dus als er heel veel man aan te pas komen klopt de vehouding 1/5 dus niet, hehehehe, maarja, ik heb hier dus bewijs geleverd TEGEN mijn theorie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verhouding is in dit geval eerder 1:2 als ik je eerste en laatste screenshot bekijk. Maar je valt natuurlijk niet met alleen maar crossbow aan normaal, dus dan stijgt dat nog wel. Ik vind een combinatie van crossbow, knights en horsemen trouwens het ideaalst (als je geen gracht hoeft te dempen tenminste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulx

Ulx

Wizard

Nou ben ik even kwijt wie verder schiet: Archers of crossbowmen. Maar als archers verder schieten kun je die natuurlijk buiten schootsafstand opstellen om zo de torens te clearen.

Pagina: 1 2 Laatste