systeempje voor ouders <= low budget

Pagina: 1
Acties:

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
mijn ouders willen graag een systeempje in de huiskamer omdat ze anders nooit achter de PC's in dit huis komen (hoe zou dat nou komen >:) ).

dus nu ben ik een beetje aan het rond kijken voor een simpel systeempje maar ik heb een paar eisen:

- moet stil zijn! (staat in huiskamer en moet dus geen irritante fangeluiden hebben)
- moet goedkoop zijn.
- geen sound en video onboard
- moet minimaal 1 ISA slot hebben

het is eigenlijk alleen maar om te internetten en de boekhouding to doen. maar omdat ik eigenlijk alleen nog maar de moederborden gevolgt heb voor AMD en niet van intel weet ik niet wat nou het beste is. ik wil er wel winXP op laten draaien dus de CPU moet dat wel aankunnen! (dus geen p166 aanraden) :)

ik zit te denken aan een simpele celeron omdat die weinig warmte uitstoten en dus niet sterke fans nodig heeft op de CPU, maar welk simpel moederbordje kan ik daarvoor gebruiken?

liefst zonder geluid en video onboard omdat ik nog een simpele s3 virge 4mb en een sounblaster 16 isa heb liggen(vandaar dus dus die eis van die ISA sloten).

dus wie heeft ideeen voor een zo goedkoop mogelijk systeem voor mijn ouders?

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 21:02
celly is wel een goed(koop) plan

mobo kan je een Asus Tuv4x nemen, die kosten niet duur ( :) )
en wel voldoende geheugen aangezien dit nu ook niet duur is. Iets van 128 mb lijkt me wel voldoende voor een stel (digibeet) ouders (ik ken het verschijnsel :) )

edit:

typo

Verwijderd

ik heb hier een super stille p2 400 met 128 mb aan ram voor je, als je er genoeg voor betaalt wilt me broertje hem miscchien wel afstaan >:)
magoed mijn icq is 7685848

Verwijderd

Ik heb nog een goedkoop systeem staan.
mail me voor meer info...
accessoverride@hotmail.com

• Leipo
  • Niet online
Op woensdag 07 november 2001 12:53 schreef DaManiac het volgende:
celly is wel een goed(koop) plan

mobo kan je een Asus Tu4vx nemen, die kosten niet duur ( :) )
en wel voldoende geheugen aangezien dit nu ook niet duur is. Iets van 128 mb lijkt me wel voldoende voor een stel (digibeet) ouders (ik ken het verschijnsel :) )
ik heb nog een geheugen module liggen van mijn ouders (128mb) dus dat heb ik ook al (zit nu nog in een duron 800 systeem maar die kan ook goed draaien met 256mb) :)

oh ja lan-onboard hoeft ook niet want we hebben nog een realtek kaartje liggen die goed werkt :)

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Ik zou je niet druk maken om dat ISA slot, een soundcard kost maar 50,- piek nieuw. Verder zou ik er toch genoeg geheugen in doen, kost geen bal, en je weet nooit of het weer es schaars wordt, dus iig 256 MB.

• Leipo
  • Niet online
en dank jullie wel voor jullie aanbiedingen maar mijn ouders willen wel nieuwe onderdelen (gezeur over garantie enzo: je kent het wel)...

• Leipo
  • Niet online
ok ff een opsomming van de dingen die ik echt alleen nog nodig heb, de rest heb ik al:

- moederbord
- CPU
- kast (desktop model, iemand suggesties?)
- floppy-drive (gewoon smpele dus voor 39,-)
- toetsenbord (25,- bij plaatselijke pc-boer)
- muis (simpel ding dus ook goedkoop)
- monitor (simpel 15" ding)

de rest heb ik allemaal al dus dan heb ik denk ik weinig aan een compleet systeem :) maar wel bedankt voor het meedenken :)

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 11:26
Op woensdag 07 november 2001 13:29 schreef mboogie2 het volgende:
http://shop.informatique.nl/cgi-win/offsys.exe?O=O25000
of een ander via http://shop.informatique.nl/inhoud/pcsystem/pcsystem.htm
denk dat je met zelfbouwen wel onder de 2300 moet kunnen komen.
En hoezo geen onboard vga en sound? Voor beetje internetten/boekhouden heb je echt geen dure agp kaart nodig...

m.a.w.: ik ben ook opzoek naar goedkoop, maar nieuw pc'tje...

[edit] ow sorry verkeerd gelezen je hebt al een s3 kaartje liggen...

I’m not like the OTTERS

• Leipo
  • Niet online
Op woensdag 07 november 2001 13:38 schreef actieman het volgende:

[..]

denk dat je met zelfbouwen wel onder de 2300 moet kunnen komen.
En hoezo geen onboard vga en sound? Voor beetje internetten/boekhouden heb je echt geen dure agp kaart nodig...
m.a.w.: ik ben ook opzoek naar goedkoop, maar nieuw pc'tje...
nou ik hoef geen onboard omdat ik nog een simpel pci s3 virge kaartje heb liggen en ik met onboard alleen maar slechte revaringen heb wat betreft drivers ensow.
edit:
hehe snel editten he
:)

trouwens ik heb ook nog een MSI tnt2pro 32mb die nu ook stof ligt te verzamelen dus die kan ik er ook altijd in proppen :)

trouwens een celeron boxed <= is dat met koeler erbij?

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 11:26
boxed is idd met koeler

I’m not like the OTTERS

• Leipo
  • Niet online
hmm heb ff een systeempje samengesteld bij alternate.nl en kom op ongeveer 1200,- valt mee dus. dan heb ik het volgende:

kast: Avance Desktop Avance (2x 5,25" / 1x 3,5")
mobo: Asus TUV4X (VIA Apollo Pro133A)
CPU: Intel Celeron (667 MHz)
floppy: Sony 1,44 MB floppydrive
toetsenbord: Qware toetsenbord (3 hotkeys)
muis: Logitech Optical Wheel Mouse
monitor: Philips Brilliance 105S21
Pagina: 1