verschilt per mobo en videokaart
de eerste g-krachten vonden 83 mhz niet zo leuk, de huidige (GF2 in ieder geval, gf3 weet ik niet) trekken dat
Het is ook afhankelijk van je rate (1x, 2x, 4x)
Bij 4x scheelt het natuurlijk wat meer megahertzen dan bij 2x.
Het is dus meer een kwestie van je videokaart dan van de bus.
Let wel op dat ook je pci dan hoger loopt dus dit kan ook problems geven. Het hoeft niet aan je AGP te liggen.
de eerste g-krachten vonden 83 mhz niet zo leuk, de huidige (GF2 in ieder geval, gf3 weet ik niet) trekken dat
Het is ook afhankelijk van je rate (1x, 2x, 4x)
Bij 4x scheelt het natuurlijk wat meer megahertzen dan bij 2x.
Het is dus meer een kwestie van je videokaart dan van de bus.
Let wel op dat ook je pci dan hoger loopt dus dit kan ook problems geven. Het hoeft niet aan je AGP te liggen.
wat kan PCI max aan dan? of is dat een kwestie van testen?
kwestie van testen
en ook dit is niet een kwestie van wat de pci aankan maar wat de kaarten in de pcibus aankunnen.
NICs kunnen meestal niet veel hebben, modems redelijk, en geluidskaarten zijn meestal niet zo'n probleem
en ook dit is niet een kwestie van wat de pci aankan maar wat de kaarten in de pcibus aankunnen.
NICs kunnen meestal niet veel hebben, modems redelijk, en geluidskaarten zijn meestal niet zo'n probleem
Ehh.. enne scsi kaarten vinden het ook niet fijn...:'(
teminste de mijne niet...:+
(dawicontrol)
teminste de mijne niet...:+
McLaren \o/
Die van mij loopt vrolijk op 37.33 mhz (fsb van 112) dus loopt de agp op:
(2x 37.33) x2 [agp 2x] = 150 mhz ipv
(2x 33.33) x2 [agp 2x] = 133 mhz
Ik heb een SBlive, een 10 mb NIC, een Etech 56k modem en een scsi kaart erin zitten
(2x 37.33) x2 [agp 2x] = 150 mhz ipv
(2x 33.33) x2 [agp 2x] = 133 mhz
Ik heb een SBlive, een 10 mb NIC, een Etech 56k modem en een scsi kaart erin zitten
M'n Matrox G400 doet het prima op 89MHz als ik AGP terug zet naar 1x. M'n Elsa Gladiac920 doet het ook prima op 89Mhz, met zelfs AGPx2. Dit op een BX bord (max is AGPx2).
PCI is erg afhankelijk van wat je er in hebt, boven de 40MHz begint het voor diverse kaarten (NIC, SCSI) kritiek te worden. Maar ik heb flink wat spul gewoon stabiel op 41MHz gehad.
PCI is erg afhankelijk van wat je er in hebt, boven de 40MHz begint het voor diverse kaarten (NIC, SCSI) kritiek te worden. Maar ik heb flink wat spul gewoon stabiel op 41MHz gehad.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Ik draai constant op 160Mhz FSB met AGP x4 aan en FASTWRITE en nog eens de videokaart overclocked zonder lockups of enige vreemde zaken.
Ligt er dus maar aan hoe goed je kaarten zijn hoe ver je dit kunt drijven.
Verder heb ik een 3c905-tx pci netwerkkaart en een soundblaster live 1024 erin die beiden geen probleem maken van 41Mhz PCI speed. Mijn AGP kaart loopt dus op 80Mhz zonder problemen. (Elsa gladiac geforce2ultra)
FSB overclocken brengt de meeste performance winst met zich mee in benchmarks zoals 3dmark2001. (Heb met deze speed 5597 met 3dmark2001)
Is dus afhankelijk of je kaarten/memory dit accepteren.
Belangrijk in deze is natuurlijk ook je memory. Als dit al niet stabiel loopt op een hoge FSB word de rest ook erg moeilijk om mee te komen natuurlijk.
Ligt er dus maar aan hoe goed je kaarten zijn hoe ver je dit kunt drijven.
Verder heb ik een 3c905-tx pci netwerkkaart en een soundblaster live 1024 erin die beiden geen probleem maken van 41Mhz PCI speed. Mijn AGP kaart loopt dus op 80Mhz zonder problemen. (Elsa gladiac geforce2ultra)
FSB overclocken brengt de meeste performance winst met zich mee in benchmarks zoals 3dmark2001. (Heb met deze speed 5597 met 3dmark2001)
Is dus afhankelijk of je kaarten/memory dit accepteren.
Belangrijk in deze is natuurlijk ook je memory. Als dit al niet stabiel loopt op een hoge FSB word de rest ook erg moeilijk om mee te komen natuurlijk.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Verwijderd
Veel gf2 en 3 trekken AGP tot 100Mhz, kijk maar BX bezitters met een FSB van 150!! Vaak trekken pciapparaten het niet, en de scsi kaartjes
Zelfs mijn pci Realtek NIC trekt nog met gemak de 42mhz
39
Pagina: 1