Toon posts:

Stroom monitor via PC

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heyz,

Ik vroeg me af of ik mijn 19" Iiyama beter apart op de stekkerdoos aan te sluiten of hem gewoon via mijn PC te linken. Ik heb een Athlon TB 900 met 300 Watt.

Alvast bedankt!

Verwijderd

dat maakt niet uit! zo'n monitor aansluiting achter op je voeding zit (voor zover ik weet) direct doorgeschakeld op de stekker die naar het stopcontact loopt!

Verwijderd

Topicstarter
Ok dankjewel!

Verwijderd

Maar is het dan niet mogelijk om ook je monitor automatisch uit te schakelen als je pc uitgaat?

Verwijderd

Het gaat wel, maar dat is een hoop werk. Je moet dan namelijk zorgen dat hij geen stroom meer krijgt als de pc uitgezet wordt. :)

normaal als je de pc uitzet, springt je monitor op standby als het goed is. Is dat niet al goed, of wil je hem echt helemaal uit?

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 10:10 schreef SunStorm het volgende:
Het gaat wel, maar dat is een hoop werk. Je moet dan namelijk zorgen dat hij geen stroom meer krijgt als de pc uitgezet wordt. :)

normaal als je de pc uitzet, springt je monitor op standby als het goed is. Is dat niet al goed, of wil je hem echt helemaal uit?
Vroeger, bij AT kasten, was dit een stuk eenvoudiger. Toen had je een normale schakelaar op de kast zitten en de doorlus stekker op de voeding werd gewoon geschakeled via die schakelaar.

Bij ATX is dit niet echt eenvoudig te realiseren, het wordt in ieder geval een hoop soldeer werk in je voeding, en ik vraag me af of al die moeite loont!

Verwijderd

Dat solderen valt nog wel mee hoor.. als je bij een electronicaboer een 12v relais haalt (wat 220 mag schakelen, kost je hooguit een tientje) en die op de 12v van je compu aansluit en de voedingspanning naar de 220 uit laat schakelen ben je klaar.. totaal te solderen: 4 draadjes (2x12v en 2x220, je hoeft maar 1 ader te schakelen).

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik had ooit gelezen dat het dit minder goed voor je monitor was.

• Postie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 12:04

Postie

No beer, no glory

Op donderdag 08 november 2001 09:46 schreef cypro66 het volgende:
Maar is het dan niet mogelijk om ook je monitor automatisch uit te schakelen als je pc uitgaat?
Gewoon zo'n stekkerdoos kopen met een schakelaar. Oke, is niet automatisch, maar 1 druk op de knop en alles is uit. Wel zo makkelijk.

Live every day, as if it's your last one

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Ik had t zelfde probleem....als ik mn pc uit deed, ging mn monitor niet uit (ook niet naar standby) dus nu heb ik ze op aparte stopcontacten gezet, monitor gaat nu wel naar standby maar niet helemaal uit....but who cares.....dat vinnik niet zo erg

iRacing Profiel

Pagina: 1