Toon posts:

Verschil tussen scsi en ide DVD-speler.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen een scsi en ide DVD-speler??? Wat zijn de voordelen van scsi t.o.v. ide en wat zijn de nadelen m.b.t. de DVD-speler???

Dank jullie

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 22:07

mvds

Totally awesome!

Verschillen? De aansluiting, als je dus geen SCSI in je kast hebt dan is dat een beetje lastig aansluiten zonder een nieuwe controller te kopen. Verder? Waarschijnlijk weinig.

Verwijderd

Topicstarter
Maar qua prestaties, snelheid, beeldkwaliteit e.d. is er wat dat betreft geen verschil?

Verwijderd

Het verschil is dat een scsi adapter je cpu veel minder belast dan een IDE poort. Je systeem is dus sneller.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 22:07

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 07 november 2001 12:49 schreef www.hadecom.nl het volgende:
Het verschil is dat een scsi adapter je cpu veel minder belast dan een IDE poort. Je systeem is dus sneller.
Ligt een beetje aan de adapter hoor.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:57
Het enige voor- en nadelen die een scsi-dvd heeft zijn de voor- en nadelen die de scsi-interface heeft t.o.v. IDE.
Zoals al eerder aangegeven, lagere CPU belasting bij gebruik van een busmastering kaart.

Het enige waarom ik nog scsi heb, is omdat ik het al lang heb en dus nog weinig zin had om te mengen, maar mijn volgende brander is dus waarschijnlijk wel IDE. evenals mijn DVD al zal het wel even duren.

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Ik moet zeggen dat ik tevens ook weinig DVD spelers tegenkom met digitale audio uitgang achterop :(
Misschien dat ik verkeerd zoek ofso, maar veel SCSI apparatuur heeft geen digitale uitgangen wat ik wel als een nadeel beschouw, mocht er echter iemand zijn die een goeie dvd speler op scsi met digitale uitgang weet, please let me know.

Ik gebruik btw scsi sinds mijn eerste (fatsoenlijke) systeem (PII 350) en het bevalt goed (uiteraard) dus ik stap ook niet over.
Maar ik denk dat het vandaag de dag met de processor belasting weinig meer uitmaakt, doet je processor ook eens wat meer...en met de huidige rekenkracht kan dat best naar mijn idee

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:58
Ik heb alleen maar SCSI apparaten en ze hebben allemaal een digitale audio uitgang,

(Plextor 40x CDROM, Plextor 12x4x32x CDRW, Yamaha 2200SZ SCSI CDRW)

Verwijderd

SCSI - DVD's worden niet zo veel gemaakt, en de series worden niet zo vaak vernieuwd als bij de IDE-varianten. De snelste SCSI-DVD is maar 10*DVD. Voor kopieren kun je beter een IDE aanschaffen, daar deze al verkrijgbaar zijn op een veel hogere snelheid.

DMA-acces zorgt er trouwens voor dat de CPU weinig belast wordt voor IDE. SCSI kent dit niet, en doet dit via de SCSI-BUS.

• Sundead
Op woensdag 07 november 2001 14:01 schreef XTracer het volgende:
Ik heb alleen maar SCSI apparaten en ze hebben allemaal een digitale audio uitgang,

(Plextor 40x CDROM, Plextor 12x4x32x CDRW, Yamaha 2200SZ SCSI CDRW)
Heb ook een plex 40, echter, deze is van firmware revisie 1.04, ik heb idd begrepen dat er vanaf 1.10 digitale audio uitgang opzat, heb tevens een 12x10x32 scsi plex brander, daar zit geen digi uitgang op... :'(
En moet dus nog ff een dvd speler bijin, maar weet nog niet welke.

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Op woensdag 07 november 2001 12:56 schreef obsidian het volgende:

[..]

Ligt een beetje aan de adapter hoor.
Ligt een maar een héél klein beetje aan de adapter hoor.

Verwijderd

ik zie dat mijn broertjelief hier een topic geopend heeft ;)

het gaat hier dus om een 8x toshiba scsi en een 8x asus ide (beide ongeveer 18 maanden oud, dus het gaat erom welk merk toen beter was)

hij moet eigenlijk geld te betalen aan mij, maar hij probeert mij ervan te overtuigen dat ze beide gelijkwaardig zijn en dat hij dus niks hoeft te betalen, maar dat is verder jullie zaak niet :)

als jullie me dus konden vertellen welke beter is, buiten het feit dat je voor de toshiba scsi een scsi-kaart (of hoe dat dan ook heet :?) nodig hebt ...

tja, die broederliefde ook ...

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 12:49 schreef www.hadecom.nl het volgende:
Je systeem is niet sneller, maar je systeem wordt minder vertraagd... is toch nog wel een verschil....

jaja, ik weet het, mieregeneuk.... nevermind...

Verwijderd

weet er niemand of het merk nog iets uitmaakt ?
ik hoor namelijk veel dat toshiba de beste dvd-rom's maakt ...

• iGadget
  • Laatst online: 06-07-2025

iGadget

Wowsers!

Ik hoor niemand het (voor mij) enorme voordeel van SCSI noemen... SCSI kan Extern. En dat is fijn, als je bijvoorbeeld zoals ik je lawaaierige PC niet in je eigen kamer hebt staan, maar in de kamer ernaast, met alle kabeltjes door een gaatje in de muur geloodst naar je eigen kamer. Werkt al prima voor m'n SCSI reader en fikker, nu alleen dus nog een SCSI DVD...

Ben dus zwaar op zoek naar een STILLE SCSI DVD speler. En dan bedoel ik dus dattie bij het afspelen van DVD-video niet boven het niveau van een standalone uit mag komen.

Bestaat dat (nog)? :)

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

• Sundead
Ehm, IDE kan ook wel extern hoor, dus zo'n groot voordeel is dat niet, om een voorbeeld te noemen: branders zie je ook gauw in een externe behuizing hangen, dus kan het met dvd spelers ook wel, echter durf ik niet te zeggen, of de snelheid voldoende is om dvd films af te spelen, maar met usb moet dit wel lukken dacht ik zo.

Toshiba maakt idd wel goeie kwaliteit dvd spelers, nog weinig mensen over horen klagen, maar voor SCSI zou je in princiepe zowieso meer moeten betalen, kijk ook maar naar winkelprijzen van scsi cd/cdr/dvd spelers, deze zijn gewoon hoger dan de ide varianten, en mbt asus: geen idee, geen ervaringen mee.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op donderdag 08 november 2001 10:44 schreef Sundead het volgende:
Ehm, IDE kan ook wel extern hoor, dus zo'n groot voordeel is dat niet, om een voorbeeld te noemen: branders zie je ook gauw in een externe behuizing hangen, dus kan het met dvd spelers ook wel, echter durf ik niet te zeggen, of de snelheid voldoende is om dvd films af te spelen, maar met usb moet dit wel lukken dacht ik zo.
IDE kan niet extern, alleen met behulp van converters naar USB/parallel etc. En Converters vertragen vaak ietwat, en is weer een extra potentiele storingsbron.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

de prijs is geen probleem, ik kan ze allbei krijgen voor dezelfde prijs, moet er alleen een kiezen en ik heb al een scsi-kaart ...

en deze toshiba dvd is best stil volgens mij, maar zoveel vertand heb ik er niet van ...

Verwijderd

niemand ?

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Mijn toshiba (8x40x) is errug stil ..

Even nog een misverstand uit de wereld helpen: (goedkope) PCI SCSI controllers gebruiken net zoveel (zo weinig) CPU kracht als de moderne UDMA controllers.

De grote voordelen van scsi zijn momenteel:
1) mogelijkheid tot extern zonder al te veel beperkingen (zoals eerder al gezegd)
2) 7 (of 15) apparaten op 1 IRQ
3) alle apparaten zijn gelijkwaardig (geen master/slave)

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

maar beide dvd spelers zijn al één of anderhalf jaar oud, dus dat gaat misschien niet op, maar de algemene mening hier is dus dat ik voor de toshiba moet kiezen ?

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Het ligt aan de controller die er aan hangt, niet het apparaat.

Perssonlijk zou ik voor degene gaan die het meest kan lezen (CDR / CDRW) ipv te kijken naar wat misschien een half procentje winst oplevert. Ook moet je je realiseren dat je natuurlijk wel een SCSI controller moet hebben als je op SCSI overstapt ....

Overigens zou ik persoonlijk voor de toshiba kiezen, omdat deze een hele goede foutcorrectie heeft .. De asus weet ik weinig van.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

die scsi controller is het probleem niet, en ze zijn ongeveer even oud, dus ik kies maar voor de toshiba, alvast bedankt !

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
scsi kost je een pci slot!

kan belangrijk zijn, zeker als je er geen meer hebt *D

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-04 09:58

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Ik heb een Toshiba DVD SD-M1202 plus een Adaptec 2940 en een Hollywood+ DVD/MPEG2 Decoder en mijn CPU woord belast tussen de 0% en 1% onder winXPpro. ik vendt SCSI super als je het geld heb koop je SCSI daar heb je veel plezier van.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 10:48 schreef wildhagen het volgende:

[..]

IDE kan niet extern, alleen met behulp van converters naar USB/parallel etc. En Converters vertragen vaak ietwat, en is weer een extra potentiele storingsbron.
Er zijn externe FireWire- en USB2 kastjes te koop.

• iGadget
  • Laatst online: 06-07-2025

iGadget

Wowsers!

Firewire en USB2 zijn een beetje zonde om aan te schaffen als je alleen je DVD extern wilt hebben en al SCSI apparatuur hebt (zoals ik). Dan is IDE dus echt geen alternatief.

Maar als je nog geen SCSI hebt, en in de toekomst meer met FireWire of USB2 wilt gaan doen, zou je het kunnen overwegen natuurlijk.

Hoeveel apparaten kun je met FireWire aansluiten? 1 per poort toch? En USB2?

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op donderdag 08 november 2001 23:10 schreef QuaSi het volgende:

[..]

Er zijn externe FireWire- en USB2 kastjes te koop.
Dat zeg ik, dan werk je dus met een FireWire<>IDE of USB2<>IDE converter. Geen pure IDE dus.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 22:11 schreef Mr.Nobody het volgende:
scsi kost je een pci slot!

kan belangrijk zijn, zeker als je er geen meer hebt *D
Hmmm scsi levert mij een IRQ op dat vindt ik belangrijker als een pci slot over. En voor uitbreiiding ik kan nog ongeveer een een stuk of 40 U2W devices en een stuk of 12 Ultra(wide) aansluiten. en dat op 2 irq's en 2 pci sloten ... doe dat maar eens na met ide ... daar heb je al 2 irq's nodig met 4 hd's :)

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 22:47 schreef bertbal het volgende:

[..]

Je systeem is niet sneller, maar je systeem wordt minder vertraagd... is toch nog wel een verschil....

jaja, ik weet het, mieregeneuk.... nevermind...
Je hebt helemaal gelijk, tenminste over dat vertragen. Dat miereneuken noem ik kritisch! Laat niemand je dat ooit afnemen, daarmee onderscheid je je van de domme menigte!
Pagina: 1