Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen een scsi en ide DVD-speler??? Wat zijn de voordelen van scsi t.o.v. ide en wat zijn de nadelen m.b.t. de DVD-speler???
Dank jullie
Dank jullie
Verwijderd
Ligt een beetje aan de adapter hoor.Op woensdag 07 november 2001 12:49 schreef www.hadecom.nl het volgende:
Het verschil is dat een scsi adapter je cpu veel minder belast dan een IDE poort. Je systeem is dus sneller.
Verwijderd
Heb ook een plex 40, echter, deze is van firmware revisie 1.04, ik heb idd begrepen dat er vanaf 1.10 digitale audio uitgang opzat, heb tevens een 12x10x32 scsi plex brander, daar zit geen digi uitgang op...Op woensdag 07 november 2001 14:01 schreef XTracer het volgende:
Ik heb alleen maar SCSI apparaten en ze hebben allemaal een digitale audio uitgang,
(Plextor 40x CDROM, Plextor 12x4x32x CDRW, Yamaha 2200SZ SCSI CDRW)
Ligt een maar een héél klein beetje aan de adapter hoor.Op woensdag 07 november 2001 12:56 schreef obsidian het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan de adapter hoor.
Verwijderd
Verwijderd
Je systeem is niet sneller, maar je systeem wordt minder vertraagd... is toch nog wel een verschil....Op woensdag 07 november 2001 12:49 schreef www.hadecom.nl het volgende:
Het verschil is dat een scsi adapter je cpu veel minder belast dan een IDE poort. Je systeem is dus sneller.
Verwijderd
"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"
IDE kan niet extern, alleen met behulp van converters naar USB/parallel etc. En Converters vertragen vaak ietwat, en is weer een extra potentiele storingsbron.Op donderdag 08 november 2001 10:44 schreef Sundead het volgende:
Ehm, IDE kan ook wel extern hoor, dus zo'n groot voordeel is dat niet, om een voorbeeld te noemen: branders zie je ook gauw in een externe behuizing hangen, dus kan het met dvd spelers ook wel, echter durf ik niet te zeggen, of de snelheid voldoende is om dvd films af te spelen, maar met usb moet dit wel lukken dacht ik zo.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Verwijderd
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Verwijderd
Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)
AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB
Verwijderd
Er zijn externe FireWire- en USB2 kastjes te koop.Op donderdag 08 november 2001 10:48 schreef wildhagen het volgende:
[..]
IDE kan niet extern, alleen met behulp van converters naar USB/parallel etc. En Converters vertragen vaak ietwat, en is weer een extra potentiele storingsbron.
"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"
Dat zeg ik, dan werk je dus met een FireWire<>IDE of USB2<>IDE converter. Geen pure IDE dus.Op donderdag 08 november 2001 23:10 schreef QuaSi het volgende:
[..]
Er zijn externe FireWire- en USB2 kastjes te koop.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Hmmm scsi levert mij een IRQ op dat vindt ik belangrijker als een pci slot over. En voor uitbreiiding ik kan nog ongeveer een een stuk of 40 U2W devices en een stuk of 12 Ultra(wide) aansluiten. en dat op 2 irq's en 2 pci sloten ... doe dat maar eens na met ide ... daar heb je al 2 irq's nodig met 4 hd'sOp donderdag 08 november 2001 22:11 schreef Mr.Nobody het volgende:
scsi kost je een pci slot!
kan belangrijk zijn, zeker als je er geen meer hebt
Verwijderd
Je hebt helemaal gelijk, tenminste over dat vertragen. Dat miereneuken noem ik kritisch! Laat niemand je dat ooit afnemen, daarmee onderscheid je je van de domme menigte!Op woensdag 07 november 2001 22:47 schreef bertbal het volgende:
[..]
Je systeem is niet sneller, maar je systeem wordt minder vertraagd... is toch nog wel een verschil....
jaja, ik weet het, mieregeneuk.... nevermind...