Toon posts:

IRQ probleem na driver update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
athlon 900
asus GF2 GTS 32mb
MSI K7T Turbo

vorige week nieuwe drivers van nvidia (21.83) erop gezet ipv asus drivers 6.31. Na herstart kreeg ik een lockup, asus drivers er weer op, werkte het weer. Nu krijg ik te horen dat het misschien in conflict is met IRQ's.

Mijn videokaart zit op 10 samen met via tech 3038 universele hostcontroller voor pci naar USB (2x) en acpi IRQ houder voor PCI irq besturing. Vrije IRQ's zijn 4, 5 en 9. Maar nu wilde ik mijn vga kaart naar een van die zetten maar dan krijg ik: deze bron kan niet gewijzigd worden. In mijn bios kan ik niet specifiek iets vinden zodat ik mijn videokaart van irq kan wijzigen. Heeft iemand anders die lockups ook gehad en/of een oplossing.

Laatst lukte het wel namelijk met de driver (21.83)inclusief getweaked met nvmax en mijn fps werden geboost, maar na twee keer herstarten kreeg ik die lockup weer. :?

Verwijderd

Topicstarter
btw nix overclocked

Verwijderd

Topicstarter
kan nou niemand me helpen :(

Verwijderd

Rustig....

Welk OS heb je?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:57

GaMeOvEr

Is een hork.

Interrupts moet je instellen in je BIOS.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 13:23 schreef GaMeOvEr het volgende:
Interrupts moet je instellen in je BIOS.
Maar heeft geen zin als je w2k of XP hebt en ACPI en PnP heb aanstaan, want dan gaat Windows toch zijn eigen gangetje! :z

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
ff morraal riddertje spelen:

Quote uit de FAQ:
Als je een topic post, geef het dan een duidelijke titel mee. Een titel als HELP, MIJN PC CRASHT is irritant en geeft niet weer wat je probleem is. Kies voor een titel als Pc crasht zodra winamp gestart wordt of iets in die trend.
Dus zeker geen Help!

Je had beter: IRQ probleem na driver update oid kunnen kiezen

• Fvdlaar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-08 10:57
Je kunt in je BIOS bepaalde IRQ's reserveren (voor legacy apparaten.) Maar of je die dan kan gebruiken in windows? Geen idee. Misschien moet je "PNP OS installed" of zoiets uitschakelen in je BIOS.

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 13:34 schreef Fvdlaar het volgende:
Je kunt in je BIOS bepaalde IRQ's reserveren (voor legacy apparaten.) Maar of je die dan kan gebruiken in windows? Geen idee. Misschien moet je "PNP OS installed" of zoiets uitschakelen in je BIOS.
Dit verhaal klopt!. Je kan in je bios de IRQ's instellen. Voor gebruik met Windows 9* is het raadzaam PnP te disablen in je bios. Bij w2k en XP moet je tevens ACPI disablen in je bios en in de hardware configuratie in windows van ACPI compliant computer een Standaard computer maken. Let op: dit betekent wel dat je compu niet meer automatisch uit zal gaan bij het afsluiten van Windows.

Verwijderd

Ik heb PRESIES het zelfde probleem alleen dan met de Leadtek (zie Topic G2 pro(blemen))

Verwijderd

topictitel aangepast:
"Help!" >> "IRQ probleem na driver update"

volgende keer aub een duidelijke topictitel en niet zo ongeduldig zijn.
Pagina: 1