Welke chipset 815 of via694t voor Tualatin...

Pagina: 1
Acties:

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 15:04

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Topicstarter
Hoi,

Ik moet voor een kennis een systeempje samenstellen, en wil er een Celly 1.2Ghz in zetten. Tualatin dus. Nu zijn er verschillende merken moederborden, maar ook verschillende chipsets. Tis dus niet m'n bedoeling om Asus o.i.d. te nemen. Eerder Chaintech. Vraag is alleen welke chipset? De 815 of de 694T. Van de voorloper (694x) weet ik van USB problemen. Is dat nog? Die 815 planken hebben meestal een onboard videoshit. Gelukkig meestal uitteschakelen.

Wat raden jullie aan?

Alvast bedankt

Magic_nl

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Tja, iedere chipset heeft zo zijn voordelen. Als je voor de 815 chipset gaat heb je het nadeel dat je niet meer dan 512Mb geheugen kunt plaatsen.
De VIA chipset zal weer wat betere performance mbt. het geheugen hebben dan de INTEL.
Keuzes....

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

* GiLeX heeft een ASUS TUV4X gekocht en bevalt prima deze is met een VIA appollo 133T chipset uitgerust en dus ook tualatin geschikt :)
of je zou kunnen gaan voor een ASUS TUA266 maar je wil geen ASUS dus :? waarom niet dan :? prijstechnisch :?

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• magic_nl

magic_nl

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 12:38 schreef gellie het volgende:
* magic_nl heeft een ASUS TUV4X gekocht en bevalt prima deze is met een VIA appollo 133T chipset uitgerust en dus ook tualatin geschikt :)
of je zou kunnen gaan voor een ASUS TUA266 maar je wil geen ASUS dus :? waarom niet dan :? prijstechnisch :?
Precizimo. Prijstechnisch. Het systeem is voor een student, dus moet zoveel mogelijk voor zo weinig mogelijk.

Zeker gezien andere reacties denk ik dat ik bij mijn huidige houding (skrew Intel = Via >:)) moet blijven.
Ik zelf heb een Via 694x, en buiten wat USB kuurtjes functioneert dat als een trein.

Maar ik wacht nog even af. Kijken wat anderen te zeggen hebben. Dus shoot me for not wanting Asus.

Overigens heb ik een paar Asusjes onder handen gehad, met niet zo'n succes. A7v 133 en Cu4vx beide functioneerden op z'n Asus en minder lekker dan een k*tkloon.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

hm dan is de ASUS TUV4X toch alsnog wel een optie :P
plankkost zo rond de 250 piek zie ook de pricewatch :)
Overigens heb ik een paar Asusjes onder handen gehad, met niet zo'n succes. A7v 133 en Cu4vx beide functioneerden op z'n Asus en minder lekker dan een k*tkloon.
hm :)
Ik heb naast die TUV4X ook nog een CUV4X-E maar geen enkele probleem met deze twee planken.
Beide doen het perfect :)
de TUV4X eerst met een celly-2 800 @912 en op de CUV4X-E een celly-2 700 @ 1007

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• magic_nl

magic_nl

Topicstarter
Problemen met de Asus borden betrof vooral de A7v, in combi met de onboard Ata100 controller.

Tevens gebruikt Asus een eigen bios, dus zoeken naar opties. Ik ben de Awardjes gewend, en dat zit dus niet anders.

Systeemspecificaties

Verwijderd

de i815 borden (zoals mijn tusl2-c) hebben geen onboard video, het is echt een prima en superstabiel bord

tusl2-c = 267 piek op pricewatch

• magic_nl

magic_nl

Topicstarter
Bestel nu een MSI 694T met celly 1000. Kan ie later alsnog een tualatin monteren.

Systeemspecificaties

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op die asus zit een award bios hor ....

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:39
Ik verwacht morgen mn celly 1200 + MSI 6337 (815 chipset). Ik zal wel effe meedelen hoe dat loopt. Dat plankie was bij multipc in de aanbieding: f175,-! Erg goedkoop!

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Ik ben voor een ASUS TUSL2-C gegaan, 'k weet nog niet of hij bevalt, want ik heb de cpu nog niet binnen.
Pagina: 1