Standalone DVD slopen en in PC gebruiken (serieus)

Pagina: 1
Acties:

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 20:25
Mijn topic was gesloten doordat er teveel onzinantwoorden gegeven werden :( Maar ik meen het echt. Met de dvdprijzen van tegenwoordig is het helemaal geen gek idee om dit uit te voeren. Dus als iemand zoiets zelf heeft geprobeerd, help mij dan op weg

• rnmt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-11-2024

rnmt

Dr EvIL

Op woensdag 07 november 2001 12:14 schreef arjandijk het volgende:
Mijn topic was gesloten doordat er teveel onzinantwoorden gegeven werden :( Maar ik meen het echt. Met de dvdprijzen van tegenwoordig is het helemaal geen gek idee om dit uit te voeren. Dus als iemand zoiets zelf heeft geprobeerd, help mij dan op weg
Je wilt dus een Standalone DVD-speler gaan kopen om vervolgens de DVD-speler eruit te slopen en die in je computer gaan gebruiken :?

Die DVD-spelers in zo'n standalone zijn (lijkt mij) toch vaak van mindere kwaliteit, bovendien kost een Standalone DVD speler veel meer dan een gewone DVD-ROM...

Throw me a freakin' bone here

• arjandijk162
Maar is weer goedkoper en gebruikersvriendelijker als een losse DVD-drive en een Mpeg-kaart?

Ik wil makkelijk DVD's op mn tv kunnen afspelen via een oude pc, maar wil dan wel een fatsoenlijk menu waar ik nog wat instellingen mee kan aanpassen en daar konden ze me in deze [topic=308170/1/25] topic niet mee helpen. Om toch de hand een beetje op de knip te houden leek me dit een goed idee.

Ik hoop dat iemand me kan helpen

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 17:43

McFizban

Hackito ergo sum.

Een standalone DVD speler kun je niet vanuit je PC bedienen. Tenzij je de microcontroller eruit sloopt, de software in de controller reverse engineered en een simulatie ervan in je PC stopt.
Je kunt beter een leuke stand alone DVD speler met mooie interface kopen (bijv. Cyberhome).

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 19:17
waarom kijk je niet gewoon vanaf stand-alone dvd?

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Ik denk wat jij wilt, een standalone DVD met wat onderdelen van een PC uitbreiden (om betere menu's te krijgen) niet echt mogelijk is. Een standalone DVD-speler werkt met heel andere techniek. Veel meer onderdelen zijn volledig op elkaar afgesteld, waardoor het niet mogelijk is er ook maar iets aan uit te breiden.

Wat jij wilt is alleen goed mogelijk, op het moment dat je van de fabrikant een heleboel specificaties krijgt. Dit krijg je niet, omdat daarmee de concurrentie mogelijk weer voorsprong krijgt.

Ik denk dat een beter alternatief is om het volgende te doen:

1) Pak een gewone PC (PIII-733, 64MB of vergelijkbaar/meer)
2) Pak een DESKTOP PC-kast.
3) Koop een LCD (2*40 ofzo)
4) een Hauppauge TV-kaart (eventueel :) )
5) oude standalone DVD-speler, waar je de voorkant van kan gebruiken voor de desktop PC (kun je achter display die LCD kwijt, IR ontvanger van Hauppauge kaart)

Zet er goede DVD software op, en je hebt een veel duidelijker menu. Verder kun je het ding uitbreiden met IR toetsenbord en muis (waarvan je de ontvanger mooi kan wegwerken achter display) Waardoor het een heel mooi geheel kan worden.

Als videokaart moet je iets hebben waarmee het ook mogelijk is om meteen in TV-mode te booten.

Nogmaals, een standalone verbouwen is het denk ik niet, je moet het zoeken op de verbouwde PC

• arjandijk162
Op woensdag 07 november 2001 20:16 schreef Bart B het volgende:
Ik denk wat jij wilt, een standalone DVD met wat onderdelen van een PC uitbreiden (om betere menu's te krijgen) niet echt mogelijk is. Een standalone DVD-speler werkt met heel andere techniek. Veel meer onderdelen zijn volledig op elkaar afgesteld, waardoor het niet mogelijk is er ook maar iets aan uit te breiden.

Wat jij wilt is alleen goed mogelijk, op het moment dat je van de fabrikant een heleboel specificaties krijgt. Dit krijg je niet, omdat daarmee de concurrentie mogelijk weer voorsprong krijgt.
Dat wil ik helemaal niet. Ik wil video's kijken op dat standalone ding en de dvd-drive eruit halen op het moment dat ik een dvdtje wil rippen of een programma van dvd wil draaien op mijn pc

Verwijderd

Dit is niet mogelijk. De data die de kop leest is inprinciepe gelijk aan die van een dvd-rom speler, de drive geeft echter een andere data code uit aan de hardware dan een dvdrom doet.

Overigens de opmerking dat een dvd-rom betere kwaliteit heeft dan een standalone, dat is natuurlijk hapklare onzin, of je moet het vergelijken met een dvd-speler van een ps2. Deze kun je overigens wel in je pc bouwen. Voor het geval je het echt wilt doen. Maar ik weet niet meer precies hoe je dat kon/moet doen. Kom ik wel een keertje op terug in je email box

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
Op woensdag 07 november 2001 12:44 schreef rnmt het volgende:

Die DVD-spelers in zo'n standalone zijn (lijkt mij) toch vaak van mindere kwaliteit, bovendien kost een Standalone DVD speler veel meer dan een gewone DVD-ROM...
Mindere kwaliteit?? Wat bazel jij nou, stand-alone players zijn vaak beter dan de DVD Rom's voor in je pc. Kijk maar wat testen uitwijzen, maar jah ik heb dan ook een Pioneer DVD speler en geen raar Japans merk zoals audiosonic of wat dan ook :p (L0L0rz)

..::System Specs::..

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dan schroef je een keer zo'n standalone open, volgens mij zit er gewoon een scsi drive in, met een ander frontje. (heb ik weleens gezien, maar weet alleen niet meer welk merk dvd speler het was....)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• arjandijk162
Op donderdag 08 november 2001 10:24 schreef Ganymedus het volgende:
Dit is niet mogelijk. De data die de kop leest is inprinciepe gelijk aan die van een dvd-rom speler, de drive geeft echter een andere data code uit aan de hardware dan een dvdrom doet.
Wat bedoel je met die andere data code?
Ik heb gelezen dat er verschillende mensen zijn die de dvd-rom drive in de cyberhome hebben vervangen daar oon andere pc-dvdromdrive omdat deze stiller zou zijn ofzo. Dus daarom zou ik wel willen weten of het andersom dus ook goed mogelijk is en zijn dvd-romdrive uit bijv zo'n cyberhome goed bruikbaar is in de pc en niet bijv 1x is.
Op donderdag 08 november 2001 10:24 schreef Ganymedus ook:
Overigens de opmerking dat een dvd-rom betere kwaliteit heeft dan een standalone, dat is natuurlijk hapklare onzin, of je moet het vergelijken met een dvd-speler van een ps2. Deze kun je overigens wel in je pc bouwen. Voor het geval je het echt wilt doen. Maar ik weet niet meer precies hoe je dat kon/moet doen. Kom ik wel een keertje op terug in je email box
Hier heb ik nog niets over gehoort, ben ik wel beniewd naar, er zou dus een gewone pc dvd-romdrive in de ps2 zitten, verteld meeeer :9~

• arjandijk162
iemand die me nog verder kan helpen?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

sommige dvd-drives gebruiken gewoon IDE dvdrom drive hoor :)

was een topic over een gozer met een kapotte standalone die er een nieuwe gewone dvdromdrive in deed :)

ik zal het draadje ff zoeken

edit:
|
|
|
\ /

[topic=310248/1/25]

• arjandijk162
Op zaterdag 10 november 2001 17:16 schreef m-m het volgende:
sommige dvd-drives gebruiken gewoon IDE dvdrom drive hoor :)

was een topic over een gozer met een kapotte standalone die er een nieuwe gewone dvdromdrive in deed :)

ik zal het draadje ff zoeken

edit:
|
|
|
\ /

[topic=310248/1/25]
Zoals je ziet heb ik ook een paar keer op die topic gereageert, maar volgens mij is het niet gelukt, ik hoor niets meer van hem ;(

Ik weet nog steeds niet welke dvdspeler hij heeft, en ik heb gevraagd of hij de lenco dvd-drive in pc wilde proberen. Daar heeft hij ook nog steeds niet op gereageert.

Dus ik hoop dat iemand anders zijn drive heeft opengesloopt en zoiets heeft geprobeert :9
Pagina: 1