Toon posts:

Studio inrichten

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
High.

ik wil graag wat advies over de inrichting van mijn nog te bouwen studio. Ik heb reeds: Een ruimte (erg handig, ik weet het :P ), een Korg Triton Pro, en er komt een nieuwe PC met flinke specs (AMD Athlon snel, DDR geheugen veel, IDE Raid systeem, Dual monitor, etc.). Ik heb ooit al eens een beetje met Cubase VST gespeeld, en wil dit pakket gaan gebruiken. Daarbij is mijn oog gevallen op de Steinberg Houston, zo'n mixersysteem lijkt me ideaal voor mijn situatie. Echter, ik heb nog een geluidskaart nodig met voldoende in/outputs, en een Midi-voorziening in de PC. Wat ik van plan ben te doen:

- De Korg via midi aansturen, output mixen in de PC
- Samples en softsynths gebruiken, mixen in de PC
- VST effecten e.d. gebruiken
- Opnemen van zang (harddiskrecording)
- Mogelijkheid tot uitbreiding met modules die leuk zijn bij Live-gebruik (Zoals de Roland MC505).
- Mogelijkheid tot opnemen op een vervoerbaar medium, voor mastering of afmixen in een profi studio. (DAT of ADAT ofzo, in dit soort zaken heb ik me nog niet verdiept.)

Ik heb een aantal geluidskaarten gezien die veel DSP's aan boord hebben voor effecten en/of synths, maar ik hoor van sommige mensen dat je die links moet laten liggen, omdat die binnen 2 jaar verouderd zijn en de PC's van tegenwoordig alle berekeningen makkelijk aankunnen. De kaarten die ik aan het overwegen ben zijn de Creamware Pulsar, Yamaha DSP Factory, en Guillemot ISIS. Ik heb van een winkel (Feedback) het advies gekregen om de M-Audio Delta 1010 of Egosys Wamirack te kiezen, maar ik ken deze kaarten niet.

Kennen of gebruiken jullie een van bovenstaande 5 kaarten, en wat zijn de ervaringen ermee? Kunnen jullie mij tussendoor ook vertellen hoeveel in- en uitgangen ik ongeveer nodig zal hebben in mijn setup?

Bedankt.

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Als ik jou was zou ik inderdaad naar de kaarten die Feedback noemde kijken. De ISIS is prut, dus die kun je alvast links laten liggen :) DSP Factory heeft waarschijnlijk een veel hogere latency, maar goede effecten en krachtige DSPs. De Creamware biedt veel, maar ik denk dat je voor dat geld beter wat anders kunt halen wat je wel volledig benut, maar dat weet ik niet zeker, dat moet je zelf beoordelen :)

Als je minder ingangen nodig hebt, kun je altijd kijken naar de M-Audio Delta 44 of de Delta 66. Maar waarschijnlijk zul je de extra ingangen van de 1010 in de toekomst wel goed kunnen gebruiken. Je kunt het beter in 1 keer goed doen :)

Kijk als sequencer ook even naar Logic 5. Deze komt begin volgend jaar uit en overtreft Cubase 5 zeker weten, durf ik m'n hand voor in het vuur te steken. Daarnaast wordt er daarvoor tegelijkertijd een control panel (Logic Control) geïntroduceerd waarmee je bijna elke parameter van Logic, de effecten, de VSTi's etc kunt bedienen. En hij wordt gemaakt door Mackie, dus topkwaliteit!! Waarschijnlijk werkt het geheel beter dan Houston met Cubase, maar dat baseer ik op de reputatie van Emagic en persoonlijke ervaringen en ervaringen van anderen met Cubase en Logic.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zoek ff dit forum door, er zijn al diverse topics geweest over prof. geluidskaarten.

RME Hammerfall kaart met Multiface is ook zeer geschikt voor jouw doeleinden.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:45

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik zou, als ik jou was, in plaats van voor de Houston te kiezen, voor een 'echt' digitaal mengpaneel kiezen.

Houston: f 3500,-
Yamaha OR1 (ofzo): f 5000,-
Spirit Digital 328: f 7000,- (is 'ie wel voor te krijgen, maar waarschijnlijk wat meer).

Voordelen van een 'echt' paneel is: Goede microfoonvoorversterkers, automation richting Cubase werkt ook goed (je mist alleen de mogelijkheid om echt in je plugins te vrotten), audio interfaces, hardware effecten (in de Spirit zitten 2 Lexicon bakken, de effecten van de Yamaha zijn ook behoorlijk goed), goede EQ. Dat is mijn visie erop.

Ik ga over een tijd ook een studiootje bouwen, maar ik ga toch eerder voor een Spirit Digital 328 dan voor de Houston (gebruik ook Cubase). Is weliswaar duurder, maar dan heb ik in ieder geval ook een zooi goede mic-preamps en net wat meer flexibiliteit.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• ErectionJackson

ErectionJackson

Op woensdag 07 november 2001 17:52 schreef Hillie het volgende:
Ik ga over een tijd ook een studiootje bouwen, maar ik ga toch eerder voor een Spirit Digital 328 dan voor de Houston (gebruik ook Cubase). Is weliswaar duurder, maar dan heb ik in ieder geval ook een zooi goede mic-preamps en net wat meer flexibiliteit.
Hey, als jij die Spirit hebt wil ik toch eens een keertje langskomen! :D

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:28
Op woensdag 07 november 2001 18:07 schreef ErectionJackson het volgende:
Hey, als jij die Spirit hebt wil ik toch eens een keertje langskomen! :D
Je kan ook hier komen :o
Ik heb ook leuk speelgoed op mn kamer :) *D

Verwijderd

de houston is leuk, maar ik vind m erg duur... kan je een hoop andere leuke dingen voor kopen...

denk bij jezelf: wil ik echt de fader op het scherm met een echte fader overhalen voor 3500 piek of doe ik het wel met de muis... (25 gulden, dan heb je een mooie logitech :))

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Yamaha 02R is errug goed, elk kanaal een dynamics processor, veel goede fx ingebouwd, fader automation enz. enz. Die Yamaha DSP factory geluidskaart moet dezelfde processor hebben.

• ErectionJackson

ErectionJackson

Op woensdag 07 november 2001 18:50 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Je kan ook hier komen :o
Ik heb ook leuk speelgoed op mn kamer :) *D
Ook goed!! tell me, wat heb je staan? :)

Verwijderd

Tsjah...ik heb wel het speelgoed, niet de ruimte, das ook mooi Kaa Uu Tee :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb na veel overwegen de WaMi rack gekocht! :P

nu nog een kabel om hem op mijn versterker aan te sluiten totdat ik weer genoeg euro's heb voor een mooi mengpaneel ;( :)

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
hoeveel ins/outs (analoog) heeft die wami?

en voor een mengpaneel kun je heel goed een 2ehandse nemen..
ik heb ook net een flinke tafel aangeschaft voor weinig geld :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 13:21 schreef nikao het volgende:
hoeveel ins/outs (analoog) heeft die wami?

en voor een mengpaneel kun je heel goed een 2ehandse nemen..
ik heb ook net een flinke tafel aangeschaft voor weinig geld :)
Hij heeft 4 analoge ins en 8 analoge outs. Ik wil de ins eerst gaan gebruiken om het audiosignaal uit mijn Korg Triton te mixen in een pakket als Cubase, maar als ik later een mengtafeltje heb gaat de Korg daar mooi op en dan gaan de 8 outs lekker softsynthjes naar de tafel spugen :) ... ik verheug me nu al!

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

ik heb dus de 1010, en die bevalt mij uitstekend. geluidskwaliteit is echt erg goed.

RME is ook goed, alleen zit je daar dat je nog convertors moet kopen, wat weer niet hoeft als je toch die houston wil kopen, maar daarvoor een digitale mixer, met adat uit, dan koop je gewoon een RME en flip je die adat io's aan elkaar, en klaar is kees *D

ik denk dat dat het goedkoopst en het efficientst is.

qua DSP zou ik gewoon je athlon gebruiken.. waarom zou je anders zo'n snelle athlon kopen?

die DSP factory is al best wel verouderd en dr zit dan wel net zoveel power in als in een o2r, maar de kwaliteit van die dynamics/reverbs zijn ook niet echt kicken ofzo..

maar ehm
dan nog, je hebt 'wel eens' met cubase gewerkt, en dan wil je dit kopen? zou je je niet eerst beter orienteren ..
maar goed

ow ik lees dus net dat je die wami bal hebt gekohct. okay
:)

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 17:52 stond in Hillie's sig het volgende:
Join het Front anti-liev

liev is voor .. met een 3 voor Nederlands
Op woensdag 07 november 2001 17:52 stond er in Hillie's ondertitel het volgende:
Poepen = uiltieme ontspanning
"Poepen is ultieme ontspanning" is ook geen goede Nederlandse zin. Het moet zijn: Poepen is de ultieme ontspanning.

B-)

• BikkelZ
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

Je tikt voor een stuk minder geld een leuke analoge tafel op de kop. Ik zag een Behringer (ik weet het ;)) MX-8000 staan hier in de buurt voor 700 euro. Dan hou je meer dan genoeg over voor effecten.

Of je begint met een Mackie 1604 ofzo. Voor ongeveer 1000 euro wel te vinden als je ff zoekt. Minder mogelijkheden en kanalen dan die Behringer waar ik het net over had, maar het is in ieder geval geen Behringer. Een analoge tafel heeft iets minder mogelijkheden en geen FX, maar klinkt toch vaak beter.

Denk ook aan goede studio monitoren. Niks is zo vervelend als een mix die alleen goed klinkt op jouw boxen....je kunt ze vanaf ongeveer 400 euro per paar vinden tot het 10 voudige.

iOS developer

• Hillie

Hillie

Op woensdag 27 februari 2002 19:19 schreef Tweak-Metallica het volgende:
"Poepen is ultieme ontspanning" is ook geen goede Nederlandse zin. Het moet zijn: Poepen is de ultieme ontspanning.

B-)
Waarom denk je dat ik al met = moest werken? Past allemaal niet meer :)

Verwijderd

Een vraag over geluidskaarten werd ook in het laatste nummer van Interface gesteld zie hieronder!!!!!!!!!!!

Ik ben op zoek naar een prof. geluidskaart. Ik heb momenteel een ISIS kaart
maar wil iets beters. Als software gebruik ik o.a. Nuendo en Reason. Ook wil ik VST-instrumenten via midi kunnen aansturen (dus lage latency-kaart en goede drivers).
Zelf denk ik dat er de volgende mogelijkheden zijn, de keuze is echter moeilijk:

Delta 1010 (2300,-)
Hoontech DSP 24 + DS2000 (1200,-)
Egosys wamirack (1900,-)
RME Hammerfall. (1355)

Zoals jullie zien is er nog al wat prijsverschil; is dit in de praktijk te merken ??

Ik heb al diverse muziekwinkels benaderd met deze vraag, maar daar word ik
niet zoveel wijzer van.

Bram den Os

beste Bram,

Uit het lijstje dat je geeft, is denk ik de Delta 1010 de bestklinkende. Ik kon het verschil met kaarten rond de 1000 piek goed horen. Verder voor Windows prima driver en lage latency. De Egosys is iets minder tof qua drivers, maar is erg nuttig als je Gigasampler gebruikt.
De RME heb ik zelf nooit getest, maar heeft een uitstekende reputatie en drivers met een bijzonder lage latency. Ik weet alleen niet of de prijs die je noemt wel klopt. Je hebt de Hammerfall Multiface nodig ( andere versies hebben slechts 2 analoge in/outs) met 8x8 analoog, maar die is dacht ik duurder. Dat ding heeft wel zowat elke digitale interface aanboord plus wordclock. Als je een beetje redelijke oren en monitors hebt zul je bij alle kaarten het verschil met de Isis wel degelijk horen.

• Hillie

Hillie

Op woensdag 27 februari 2002 19:08 schreef djazete het volgende:
ik heb dus de 1010, en die bevalt mij uitstekend. geluidskwaliteit is echt erg goed.
Geluidskwaliteit is goed. Driversupport van M-Audio is slecht te noemen, hoor ik van veel van m'n collega's bij Prorec.
RME is ook goed, alleen zit je daar dat je nog convertors moet kopen, wat weer niet hoeft als je toch die houston wil kopen, maar daarvoor een digitale mixer, met adat uit, dan koop je gewoon een RME en flip je die adat io's aan elkaar, en klaar is kees *D
Je weet blijkbaar niet echt wat de Houston is. Dat is namelijk een controller voor Cubase/Nuendo. Daar kun je dus alleen de schuifjes en andere zaken in die applicaties mee besturen. Je hebt dus geen in en uitgangen naar die applicaties toe.
ik denk dat dat het goedkoopst en het efficientst is.
Niet echt, want naast die Houston bak heb je ook nog in- en uitgangen nodig voor je RME kaart.
maar ehm
dan nog, je hebt 'wel eens' met cubase gewerkt, en dan wil je dit kopen? zou je je niet eerst beter orienteren ..
maar goed
Daar heb je zeker een sterk punt. Als je 3x met een app geklooid hebt, dan zou ik zeker niet zoveel knaken neergooien om me erop vast te pinnen. (Als je de Houston koopt, dan zit je eigenlijk wel vast aan Steinberg spul)

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 21:47 schreef tantrix het volgende:

Zelf denk ik dat er de volgende mogelijkheden zijn, de keuze is echter moeilijk:

Delta 1010 (2300,-)
Hoontech DSP 24 + DS2000 (1200,-)
Egosys wamirack (1900,-)
RME Hammerfall. (1355)

Zoals jullie zien is er nog al wat prijsverschil; is dit in de praktijk te merken ??
Voor mij wordt het de Hoontech DSP2000 hoogstwaarschijnlijk.
Heb een tijd lang zitten te twijfelen tussen een Creamware Luna II / Powersampler ( + breakoutbox) en de Hoontech.

De Creamware is een stuk duurder (kaart + breakoutbox kost samen iets van fl 1800 ) maar als voordeel heb je de 3 DSP's en de mooie software.
Een DSP2000 koop je voor onder de 1000 piek en heeft in principe de zelfde functionaliteiten (behalve de DSP's). Voor die 800,- gooi ik de effecten dan wel softwarematig over mijn kanalen heen :)

• djazete

djazete

steel

Op woensdag 27 februari 2002 21:48 schreef Hillie het volgende:

[..]

Geluidskwaliteit is goed. Driversupport van M-Audio is slecht te noemen, hoor ik van veel van m'n collega's bij Prorec.
[..]
mijn ervaring is wel OK. ik heb een aantal keer naar ze gemailt met wat request/bugs.. en kreeg ook antwoord en sommige dingen werd ook wat mee gedaan...
(behalve dat je het controlpanel niet kan resizen ARGH)..
Je weet blijkbaar niet echt wat de Houston is. Dat is namelijk een controller voor Cubase/Nuendo. Daar kun je dus alleen de schuifjes en andere zaken in die applicaties mee besturen. Je hebt dus geen in en uitgangen naar die applicaties toe.
[..]

Niet echt, want naast die Houston bak heb je ook nog in- en uitgangen nodig voor je RME kaart.
[..]
wat ik bedoel is dat je, als je die houston wilt, en een mixer, en een geluidskaart, je net beter een digitale mixer kan kopen, omdat die je controller fucnties kan overnemen, en je dus die houston niet nodig heeft, en je je de kosten kunt besparen voor extra convertors omdat die al in je tafel zitten. je hoeft dus alleen een adat oplossing te kopen van je digimixer naar je geluidskaart, en je bent binnen, met controller/auto mix functies..
voila?
Daar heb je zeker een sterk punt.
dankje 8-) ;)

Verwijderd

Sorry foutje... en dan doe ik meteen de groeten aan BikkelZ.
:P

• nikao
Op woensdag 27 februari 2002 22:51 schreef speedphreak het volgende:

[..]

Voor mij wordt het de Hoontech DSP2000 hoogstwaarschijnlijk.
Heb een tijd lang zitten te twijfelen tussen een Creamware Luna II / Powersampler ( + breakoutbox) en de Hoontech.
moet je dus ff naar www.musicstorekoeln.de gaan..daar is de hoontech voor 444 euro.. verreweg goedkoopste wat ik gezien heb..
en wel jammer dat er nix over de hoontech werd gezegd in dat stukje paar postings eerder...ik ben er namelijk ook zeer in geinteresseerd...

• nikao
oeps..lees dus net in een andere thread hier dat ie maar 409 euro is hier: http://www.netzmarkt.de/thomann/

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 00:09 schreef nikao het volgende:
oeps..lees dus net in een andere thread hier dat ie maar 409 euro is hier: http://www.netzmarkt.de/thomann/
Daar heb ik dus de WaMi vandaan ;)
Op woensdag 27 februari 2002 21:47 schreef tantrix het volgende:
Een heel verhaal over de Interface...
Ik lees Interface ook :) . Ik weet ook hoeveel verstand ze van PC's denken te hebben, en dat ontstijgt het "Computer-Totaal" niveau niet bijzonder >:)
Op woensdag 27 februari 2002 19:08 schreef djazete het volgende:
maar ehm
maar goed

ow ik lees dus net dat je die wami bal hebt gekohct. okay
:)
Kopen? Later misschien, als ik groot ben... :P

Ik ga nu definitief voor een echte mengtafel, kan ik 6 knalen van mijn Korg en 8 kanalen van de BaMirek gelijk aansluiten :9~

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

wat dachten jullie van de steinberg nuendo.. neit het hele pakket slechts de 8 in 8 uit hardware..

Afbeeldingslocatie: http://www.nuendo.com/hardware/images/vs_8io96k.jpg

Ik ben van plan deze aan te schaffen..ik weet neit precies hoe duur deze kost, maar ik maak nu kleine multiemedia dingetjes, en deze kan ook op 96KHz samplerate gezet worden, terwijl de wat goedkpere dat niet kunnen,..
Het is handig als je binnenkort met dvd-a gaat werken, en daarvor producties moet maken dat het wel handig is om aan die eisen te voldoen.

Over een studio inriching,.. lijkt het me wel lekker als je veel met de computer werkt, 1 tafel te maken, met niet al te veel apparatuur, gewoon een kleine (met voldoende ins/outs natuurlijk) mengtafeltje,..en dual monitors recht voor je.. en ik denk wat superhandig is om een goeie midicontroller te kopen..zo'n tascam ding

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 11:32 schreef gitaarwerk het volgende:
wat dachten jullie van de steinberg nuendo.. neit het hele pakket slechts de 8 in 8 uit hardware..

[afbeelding]

Ik ben van plan deze aan te schaffen..ik weet neit precies hoe duur deze kost, maar ik maak nu kleine multiemedia dingetjes, en deze kan ook op 96KHz samplerate gezet worden, terwijl de wat goedkpere dat niet kunnen,..
Het is handig als je binnenkort met dvd-a gaat werken, en daarvor producties moet maken dat het wel handig is om aan die eisen te voldoen.

Over een studio inriching,.. lijkt het me wel lekker als je veel met de computer werkt, 1 tafel te maken, met niet al te veel apparatuur, gewoon een kleine (met voldoende ins/outs natuurlijk) mengtafeltje,..en dual monitors recht voor je.. en ik denk wat superhandig is om een goeie midicontroller te kopen..zo'n tascam ding
In de WaMi zit ook een MIDI controller (4 in/uit) vandaar dat ik voor de wami ben gegaan. Wami heeft ook 24bit/96KHz in en uitgangen (4in 8uit). Nuendo heeft alleen maar audio in en uitgangen, geen midi.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

i know.. ik heb vooral die 8 ingangen nodig.. van mijn part heeft ie maar 2 uitgangen..dat boeit niet
maar die midi.. is die ook zo strak als een EMAGIC AMT 8 ?? :9
die zet ik er namelijk nog naast :P

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 11:38 schreef gitaarwerk het volgende:
i know.. ik heb vooral die 8 ingangen nodig.. van mijn part heeft ie maar 2 uitgangen..dat boeit niet
maar die midi.. is die ook zo strak als een EMAGIC AMT 8 ?? :9
die zet ik er namelijk ngo naast :P
Wami heeft naast midi poorten ook smtpe in en uit, heeft dat er at me te maken? (ben op midi gebied nog een beetje n00b :o )

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

smpt is gewoon het midi systeem dacht ik..
maar goed.. ik doe met midi ook nog weinig hoor :)
ben ook nog beetje n00b..
ik heb nu op dit moment 1fx / 1 master keyboard / line6 pod gitaardirectbox aangesloten.. (ff met eentijdelijke kut oplossing)

dat werkt allemaal wel...

Als ik zou weten heoveel dat nuendo apparaat kost.. en via me nieuwe werk kan regelen (tezame met digitale camera)
dan zou et top zijn

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 13:01 schreef NorthernLightX het volgende:
Ik heb na veel overwegen de WaMi rack gekocht! :P
Ik begrijp dat je de wamirack dus nu draait in een amd systeem? Wat voor moederbord gebruik je daarvoor? Draait het stabiel? Ik ondervind zelf nl. behoorlijk wat problemen met mijn wami en m'n msi k7t266 pro2 mobo. zie post [topic=425178/1/25]
ben benieuwd naar je ervaringen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 12:05 schreef dvdlei het volgende:

[..]

Ik begrijp dat je de wamirack dus nu draait in een amd systeem? Wat voor moederbord gebruik je daarvoor? Draait het stabiel? Ik ondervind zelf nl. behoorlijk wat problemen met mijn wami en m'n msi k7t266 pro2 mobo. zie post [topic=425178/1/25]
ben benieuwd naar je ervaringen.
Sorry, ik draai hem nu nog op een Intel 700/BX systeem, ik ben van plan om in de toekomst AMD te gaan gebruiken. Wel ook een AMD Chipset dan, geen VIA of ALI o.i.d.

• djazete

djazete

steel

smpte is géen midi hoor. het kan wel door een midi kabeltje gaan..
maar het is een synchronisatie methode uit de tv/film wereld (society of motion picture and telivision engineers = smpte).
en het kan handig zijn als je externe tape decks hebt ofzo die je moet syncen...

dat betreft AMD en hddrecording, dat gaat prima. in ieder geval wel bij mij thuis :) (delta 1010 mocht dat nog niet duidleijk zijn ;)) op een kt266a chipset (MSI mobo).

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

2 dingen: van de Soundcraft 328 komt binnenkort een nieuwe versie: 328XE dacht ik, en 1 merk adda converter heb ik nog niet voorbij zien komen: MOTU (Mark of the Unicorn)

Ik zou trouwens weg blijven van de Delta-serie, vanwege de beperkte uitbreidbaarheid.

Specs? Zie ondertitel...

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 17:20 schreef djazete het volgende:
smpte is géen midi hoor. het kan wel door een midi kabeltje gaan..
maar het is een synchronisatie methode uit de tv/film wereld (society of motion picture and telivision engineers = smpte).
en het kan handig zijn als je externe tape decks hebt ofzo die je moet syncen...

dat betreft AMD en hddrecording, dat gaat prima. in ieder geval wel bij mij thuis :) (delta 1010 mocht dat nog niet duidleijk zijn ;)) op een kt266a chipset (MSI mobo).
Schijnt dat sommige AMD moederborden met een VIA chipset niet goed samen kunnen met geluidskaarten die gebruik maken van de busmastertechniek (nagenoeg alle professionele geluidskaarten dus :))
Ik ga binnenkort een (intel based) P4 systeem samenstellen met (wat ook niet onbelangrijk is) A-merk geheugen (512 mb denk ik).

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

iemand nog info over de nuendo 8in8uit???

• nikao
weinig..behalve dat ie behoorlijk prijzig is.. 1.222,00 EUR

is echt 3x beter dan de hoontech?? (heeft ie wel midi?.. )

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

tegen de 3000 HFL... dat is wat ik in gedachte had ja..

uhmz.. beter? ik denk et wel,.. want hoontech is volgends mij ook niet echt professioneleel.. denk ik (is gokje)
soort behringer, maar dan goed hehe

midi zit er neit op,..maar als je pro apparatuur koopt, meot je et wel pro houden, dus er komt dan een emagic amt 8 unit bij met 8 ins 8 outs

• djazete

djazete

steel

Klopt wat je zegt, maar sommige fabrikanten hebben daar workarounds voor.. en m-audio had er geen last van.. dus dat scheelt weer :)
en idd, geheugen is opzch wel belangrijk, maar 512 mb...
da's méer dan genoeg hoor :)
Op donderdag 28 februari 2002 18:11 schreef speedphreak het volgende:

[..]

Schijnt dat sommige AMD moederborden met een VIA chipset niet goed samen kunnen met geluidskaarten die gebruik maken van de busmastertechniek (nagenoeg alle professionele geluidskaarten dus :))
Ik ga binnenkort een (intel based) P4 systeem samenstellen met (wat ook niet onbelangrijk is) A-merk geheugen (512 mb denk ik).

• nikao
Op donderdag 28 februari 2002 19:07 schreef gitaarwerk het volgende:
tegen de 3000 HFL... dat is wat ik in gedachte had ja..

uhmz.. beter? ik denk et wel,.. want hoontech is volgends mij ook niet echt professioneleel.. denk ik (is gokje)
soort behringer, maar dan goed hehe

midi zit er neit op,..maar als je pro apparatuur koopt, meot je et wel pro houden, dus er komt dan een emagic amt 8 unit bij met 8 ins 8 outs
uhm..denk toch niet dat je hoontech met behringer moet vergelijken.. eerder met spirit denk ik.. guillemot isis en terratec is eerder gelijk aan behringer.. :)

en kvind het wel handig dat er 2midi out en 1 in en 2x xlr met phantoom voeding op die hoontech zit..
en natuurlijk erg handig dat ie ook te betalen is :P

al ziet die nuendo er wel ontzettend geil uit :9~

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 19:17 schreef nikao het volgende:

[..]

en kvind het wel handig dat er 2midi out en 1 in en 2x xlr met phantoom voeding op die hoontech zit..
en natuurlijk erg handig dat ie ook te betalen is :P
Dat dacht ik toch !
Ik denk dat de hoontech tevens niet zo duur is omdat de 8 in en uitgangen niet gebalanceerd zijn.
De software bij de hoontech ziet er tevens niet zo gelikt uit als die van bijvoorbeeld Creamware. Dat zal ook wel in de prijs meespelen.
De hoontech komt echter zeer goed uit de testen, dus voor mij is (zoals ik al eerder zei :)) de keus al wel duidelijk.
al ziet die nuendo er wel ontzettend geil uit :9~
Ja, dat wel. Maar ik zou alleen zo'n ding kopen als ik alleen maar met nuendo werken.
Hij zal ook wel reteduur zijn :)

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 19:13 schreef djazete het volgende:
en idd, geheugen is opzch wel belangrijk, maar 512 mb...
da's méer dan genoeg hoor :)
[..]
Ja, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere.
Ik wil op die PC die ik ga bouwen Cubase VST, GigaStudio en Reaktor draaien :) Maar eens kijken of dat goed wil gaan :)
Op twee monitoren uiteraard :)

• nikao
Op donderdag 28 februari 2002 20:05 schreef speedphreak het volgende:

[..]

Dat dacht ik toch !
Ik denk dat de hoontech tevens niet zo duur is omdat de 8 in en uitgangen niet gebalanceerd zijn.
De software bij de hoontech ziet er tevens niet zo gelikt uit als die van bijvoorbeeld Creamware. Dat zal ook wel in de prijs meespelen.
De hoontech komt echter zeer goed uit de testen, dus voor mij is (zoals ik al eerder zei :)) de keus al wel duidelijk.
[..]

Ja, dat wel. Maar ik zou alleen zo'n ding kopen als ik alleen maar met nuendo werken.
Hij zal ook wel reteduur zijn :)
dat die ingangen niet gebalanceerd zijn maakt voor mij niet uit aangezien de uitgangen van mijn mengtafel weliswaar xlr zijn..maar niet gebalanceerd.. voor mij is het ook wel duidelijk! :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

softsynths zijn ernorm geil.. maar ik vid het jammer dat ze niet zo mobiel zijn en handig als een echter synth
reaktor is prachtig maar erg ingewikkeld....

Ik heb men amd athlon 1400 met 512mb ddr helaas draait men isis daar niet onder :'( dus zit ik hiero op men oude celly 466.. met helaas 64mb geheugen..naja.. ik kan die zo uitbreiden daar neit van..

toch ga ik liever voor de nuendo.. omdat ie wat dichter bij de echte pro audiu komt.

maar ik zit ook te kijken nog naar lekkere 8in/outs nuendo zie ik mezelf voorlopig niet kopen.. wel in de gate te houden dat goee 16 kanaals fostex HD recorder ook iets van 5400 HFL kost.. ook neit te goedkoop dus..
dus iig computerzooi

• nikao
wat about Motu?...dat is echt goed :)..
was vorige week nog 2 dagen opnames afmixen in een studio en daar hadden ze ook een motu :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

kennik niet... zal wel aan mij liggen..
ben een wat meer wetende amateur eigenlijk :)
ok ok .. nu wat professioneler, omdat ik webproducties maak hehe

• nikao
hehe.. ik kom ook nog maar net kijken hoor... wil mezelf nog niet eens amateur noemen.. kan alleen nog maar dromen van die shit.. voorlopig heb ik alleen een yamaha cs1x staan en een marantz versterker met klote boxen en een dyamix 16:8:2 mengtafel (met vu meters :9~ )

http://www.motu.com/

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 20:18 schreef gitaarwerk het volgende:
softsynths zijn ernorm geil.. maar ik vid het jammer dat ze niet zo mobiel zijn en handig als een echter synth
reaktor is prachtig maar erg ingewikkeld....
Ja, maar softsynths zijn daarentegen wel weer erg goedkoop in vergelijking met hardware synths :)
Met de PC's en soundkaarten van tegenwoordig (lage latency, hoge geluidskwaliteit) is het denk ik best goed te doen.
In de eerste instantie wil ik dus alleen Reaktor laten meedraaien.
Reaktor is overigens niet ingewikkeld hoor. Je moet gewoon de standaard environments (synths) gebruiken en die (bijvoorbeeld) als VST plugin laten meedraaien.
toch ga ik liever voor de nuendo.. omdat ie wat dichter bij de echte pro audiu komt.
Yes, dat is waar. ALs je meer met midi gaat doen kun je beter een andere soundkaart kopen (en Cubase VST draaien ipv. Nuendo).

• Marcel
  • Laatst online: 15-08 11:12
Op donderdag 28 februari 2002 20:51 schreef nikao het volgende:
wat about Motu?...dat is echt goed :)..
was vorige week nog 2 dagen opnames afmixen in een studio en daar hadden ze ook een motu :)
Voor zover ik het weet is motu zeker goed, maar eigenlijk alleen goed bruikbaar op een Mac. Er zijn pc drivers maar die schijnen tamelijk brak te zijn. Ik kan je helaas geen links geven waar ik dit gelezen heb.

• nikao
in die studio waar ik het over had hadden ze gewoon een pc staan hoor.. dus het kan wel :)

• Marcel
  • Laatst online: 15-08 11:12
Op donderdag 28 februari 2002 22:43 schreef nikao het volgende:
in die studio waar ik het over had hadden ze gewoon een pc staan hoor.. dus het kan wel :)
Tuurlijk, je hoorde me toch niet zeggen dat het niet kon :)
Motu ontwikkelt, voor zover ik had begrepen, primair voor Mac. Dit geldt ook voor hun software (Sequencer spul wat erg goed scoort onder mac gebruikers in de USA). PC drivers komen op een tweede plaats. Wel iets om op te letten, iets wat terratec of isis gebruikers kunnen beamen. Zeker als je flink wat centen mag neerleggen voor die mooie spulletje ( want :9~ zijn de specs van die motu shit zeker wel!).

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op donderdag 28 februari 2002 21:56 schreef speedphreak het volgende:

[..]

Ja, maar softsynths zijn daarentegen wel weer erg goedkoop in vergelijking met hardware synths :)
Met de PC's en soundkaarten van tegenwoordig (lage latency, hoge geluidskwaliteit) is het denk ik best goed te doen.
In de eerste instantie wil ik dus alleen Reaktor laten meedraaien.
Reaktor is overigens niet ingewikkeld hoor. Je moet gewoon de standaard environments (synths) gebruiken en die (bijvoorbeeld) als VST plugin laten meedraaien.
[..]
[...]
Yes, dat is waar. ALs je meer met midi gaat doen kun je beter een andere soundkaart kopen (en Cubase VST draaien ipv. Nuendo).
nuendo vind ik zelf ook niet superrelaxed,..ff demo geprobeert, cubase vind ik beter werken.. Maar voor de midi neem ik een aparte interface

btw.. wat is de prijs van zo'n motu 96KHz module?

Pagina: 1