Toon posts:

[flash] tekst anti-alias/ goed weergeven

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het is me opgevallen dat tekst in flash nogal eens "raar" wordt weergegeven. ik krijg het nooit echt strak als ik geen device-fonts gebruik. de functie "break apart" doet het soms wel/soms niet als oplossing. weet iemand hoe dit te verhelpen is (pixelprecies positioneren? ik roep maar wat...) thnx

Verwijderd

Ja dat klopt inderdaad is het moeilijk om je fonts strak te krijgen in flash, maar het kan wel!

ieder font heeft een soort optimale grote meestal 8 of een meervoud daarvan. kan ook 12 zijn.

en je moet fonts x en y op hele getallen zetten.

Als je een goede uitleg wilt en een paar strakke fonts speciaal voor flash.

www.minimlfonts.com (geloof ik)

• arjen-h
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08-2025
Je kunt de tekst ook als selectable (zoiets ik weet het niet helemaal zekers) opgeven en dat kost ook nog eens minder bites in je .swf! Enige nadeeltje is dat het font wel aanwezig moet zijn op de PC van de persoon die hem bekijkt.

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Op woensdag 07 november 2001 14:49 schreef loaded het volgende:
www.minimlfonts.com (geloof ik)
www.miniml.com dus

• Underscore
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-11-2017
Een textbox (zo een met een vierkantje) geeft ook tekst anti-aliased weer.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op woensdag 07 november 2001 15:05 schreef Underscore het volgende:
Een textbox (zo een met een vierkantje) geeft ook tekst anti-aliased weer.
Dat ligt er maar net aan, niet als je het font include in de swf.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Underscore
tnx ozboz.

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Basisregel 1 voor beeldschermtypography:

Gij zult niet antialiasen voor fonts < 12pt

:)

"You're only as good, as what you did last week."

• Underscore
Basisregel 2.
Behalve als je minimalistisch ingesteld bent en gebruik maakt van ... PIXELFONTS!

;)

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 16:53 schreef Underscore het volgende:
Basisregel 2.
Behalve als je minimalistisch ingesteld bent en gebruik maakt van ... PIXELFONTS!

;)
Maar als jij miniml op 13 punts zet word ie ook nog heel lelijk geanti-aliased hoor

Verwijderd

omdat ik zelf opzoek was naar de oplossing van dit font anti aliasing probleem vermeld ik even de oplossing die ik met puzzelen heb gevonden en niet 1, 2, 3 kon terug vinden in dit topic.....

Ik heb een tekst in font verdana 10pt (Static Text)

Properties: Auto kern aan, Use Device Fonts aan, Selectable aan -> TADA en je hebt je font in oorspronkelijke pixel weergave B)

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-03 23:22
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2001 @ 14:49:
ieder font heeft een soort optimale grote meestal 8 of een meervoud daarvan. kan ook 12 zijn.
Dat geldt alleen voor pixelfonts. Wel scheelt het om je fonts x en y op hele getallen te zetten.
arie_kan schreef op woensdag 07 november 2001 @ 14:53:
Je kunt de tekst ook als selectable (zoiets ik weet het niet helemaal zekers) opgeven en dat kost ook nog eens minder bites in je .swf! Enige nadeeltje is dat het font wel aanwezig moet zijn op de PC van de persoon die hem bekijkt.
Selectable kost juist meer bytes en heeft helemaal niets te maken met het wel of niet aanwezig zijn op iemands PC. Met de optie "embed fonts" kun je juist elk font gebruiken ook al is het niet aanwezig op iemand's PC.

Verwijderd

Underscore schreef op woensdag 07 november 2001 @ 16:53:
Basisregel 2.
Ik dacht dat pixelfonts per definitie nooit moeten worden ge-antialiased? Hence the name pixelfont.

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-05 10:15
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 12:57:
[...]

Ik dacht dat pixelfonts per definitie nooit moeten worden ge-antialiased? Hence the name pixelfont.
inderdaad... en bestond er in flash niet de optie sharp/smooth? of haal ik nu weer is wat software pakketen door elkaar 8)7

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 20:51
Gelukkig is deze thread maar 4 jaar oud.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.