Toon posts:

ADSL, van het kastje via de muur naar het kastje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Eindelijk had ik dan adsl in huis. Blij natuurlijk, maar helaas. Gisteren kon ik nog inbellen zonder dataverkeer te krijgen, vandaag lukt ook dat inbellen niet meer (ISDN adsl, XS4ALL basic). Natuurlijk ben ik gisteren al gaan bellen met de helpdesk. Eerst die van Mxstream, na 1 uur wachten een knakker die mij eerst begint te vertellen dat ze eigenlijk alleen stand alone pctjes ondersteunen. Ik heb tevreden gesteld door mijn netwerkkabels eruit te rukken. Met hem alle instellingen doorgelopen. Conclusie, alles staat goed, alles goed geinstaleerd ook. Moet probleem bij Xs4all zijn. Goed, ik die gasten vanochtend gebeld omdat ze gisteren al dicht waren. Zelfde verhaal daar, checken, alles goed bevonden. Gozer daar vertelde me dat het probleem bij KPN moet liggen. Ik weer bellen met kpn. Konden probleem niet vinden, wordt nu morgen teruggebeld.

Nee, dit is geen klaagdraadje. Moet ik dit gewoon accepteren of nogmaals de KPN bellen en eisen dat ze me nu helpen? Heeft iemand ditzelfde meegemaakt? Waar zit het probleem nou? Las op de site van xs4all dat ze een storing hebben. Helpdesk deed dit af als 'niet waar'(???)

Verwijderd

Gisteren ochtend was er inderdaad een adsl storing, die is ondertussen al lang verholpen. (zie Landelijke ADSL Storing)

En als je weer xs4all aan de telefoon zeggen dat je net met kpn gesproken heb en die zeggen dat alles goed is. Kan je kijken hoe ze daar op reageren.

Als je wel verbinding krijg maar geen dataverkeer heb lijkt dit mij een DNS fout. Controleer eerst of je dns instellingen goed staan. Op de site van xs4all zullen de juiste dns nummers wel staan.

edit:

mooie url gemaakt

Verwijderd

Topicstarter
idd nette URL.

Xs4all verzekerde me dat daar alles goed is. KPN zegt nu niet dat het bij xs4all moet liggen maar de eerste lijns support kon niets met dit probleem (jongens zijn aangenomen om alleen maar ff je standaard instellingen te checken). De mensen die iets meer weten kunnen me morgen pas terugbellen. Kan ik niet uitstaan eigenlijk.

Ik kan trouwens niet meer inbellen. Dat lukte gisteren nog wel maar sinds vanochtend ook niet meer...

Verwijderd

Topicstarter
inmiddels kan ik weer inbellen maar heb ik nog steeds geen dataverkeer.

Verwijderd

Zogauw dat jij een aanvraag indient voor adsl is in principe de provider aansprakelijk. Bij kpn kunnen ze zien of de faciliteit adsl op je lijn zit. Zit ie er op kan je inbellen. Hebben ze bij je provider de account nog niet geactivieerd kan je nix behalve inbellen. Ik denk dus dat het bioj de provider ligt.

Als je zeker wilt weten of jij die faciliteit hebt vraag dan ff in de primafoon. Deze faciliteit staat nl achter je telefoon nr bij de andere faciliteiten zoals nummerweergave enzo. Als ie daar staat is ut in orde aan kpn kant.

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 15:59
(jarig!)
hmm, ik heb ontzettend veel download en upload juist, klopt ook niet echt. Ik ben dan wel aant downloaden maar exclusief dat heb ik toch al 20 MB voor een paar pages binnen gekregen in 20 min :?

Verwijderd

Topicstarter
jippie, het werkt allemaal end of toppic
Pagina: 1