Dual socket a

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 09:36
Een maandje geleden stond er op de frontpage van Tweakers.net dat er binnen 60 dagen 9 dual socket a (dual athlonnetjes :9~ ) moederbordjes ouden verschijnen.
Een aantal van deze bordjes zouden de orige maand nog uitkomen en een aantal anderen in deze maand.

Maar waarom is het nu zo stil :? Of heb ik wat gemist...

Bron:
http://www.tweakers.net/nieuws/18754?highlight=dual+socket+a

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Het is zo stil waarschijnlijk omdat de moederbord fabrikanten nog geen releases gedaan hebben.
Tyan blijft voor eerst dus nog de enigste.
Dus je hebt niets gemist. :)

Misschien dat ze uitgesteld zijn ivm bugjes/foutjes, je weet het niet.
Misschien is er wel een nieuwe release datum gekomen, check de sites van de desbetreffende fabrikanten anders ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Zijn gewoon te koop hoor! (In ieder geval die van Tyan)

Maar de prijs is er ook naar en dat zal het probleem wel zijn.

Voor een P3 dual MB betaal je soms nog geen 300 gulden terwijl de goedkoopste Tyan pas bij dik 600 begint.
Als je de prijs van de processoren erbij telt dan zit je denk ik wel net zo duur als een dual-pentium opstelling.

Pas als ze rond de 400 gulden komen te liggen dan wordt het volgens mij pas een hot item.

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 09:36
Als ik een geld boom in mijn tuin had staan had ik allang zo'n tyan. Maar hemaas, alleen maar stom groen kut gras...

Maar goed, dan wacht ik nog wel een tijdje ;(

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Naast dit allemaal (Abit WA-2A, Asus A7M DLS, A7M266-D, Chaintech 7KDP, Epox M762A, Gigabyte 7DPXDW, Iwill DA266RN, MSI MS6501, Soyo DK7VA en Tyan 2468 K7X Thunder) schijnt Abit ook met een KP20 te komen, haar tweede Dual SocketA mobo.. Weet iemand meer :? Google laat namelijk weinig zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09 20:58

Ruudjah

2022

Het lijkt erop dat de KP20 BP6 2 wordt. Zonder PCI64, moet dit wel erg goedkoop gemaakt kunnen worden. Ben benieuwd.

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zonder PCI64? Volgens de Finse site is het enige verschil dat de KP20 geen LAN onboard heeft.. Misschien zit het verschil em ook in de chipset (760MP vs 760MPX) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Kan het ook te maken hebben met het Processorfikje stoken van ome tom? Hij heeft aangetoond dat de AthlonMP dood gaat als de sink niet goed is aangesloten... En omdat deze borden officieel voor de MP bedoeld zijn stellen ze het uit om de borden wel compatible te krijgen met de temperatuursensor van de XP's? Lijkt me een logische verklaring althans...
Pagina: 1