Toon posts:

Wireless lan (outpost.com)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff een vraagje,
ik weet dat er al veel vragen zijn geweest over wireless lan heb dus ook in de search gekeken maar kan het antwoord op mijn vraag niet.

Ik wil graag een wireless lan met een vriend van me, hij woont ongeveer 30m verderop er zit nix tussen behalve dan 2 ramen :) als ik nu een access point voor mijn raam zet en hij aan de over kant wel iets hoger zijn ontvanger zet gaat dit werken ? ik zat aan deze producten te denken.
Mijn vraag dus aan jullie wat vinden jullie van deze producten en denken jullie dat dit gaat werken ??

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:56
volgens mij hoef je geen 2 dure accesspoints te kopen, maar doen 2 w-lan kaartjes (met zender voor het raam dan) het ook prima.. t'is net hoefveel geld je er voor over hebt, accesspoints zijn wel beter qua snelheid (hoe groter de afstand des te lager de snelheid)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 11:35 schreef wibblemoo het volgende:
volgens mij hoef je geen 2 dure accesspoints te kopen, maar doen 2 w-lan kaartjes (met zender voor het raam dan) het ook prima.. t'is net hoefveel geld je er voor over hebt, accesspoints zijn wel beter qua snelheid (hoe groter de afstand des te lager de snelheid)
ja ik kan wel 2 van die kaartjes kopen maar die hebben naar mijn weten minder bereik en zend vermogen dus ik dnek dat je het daarmee niet haalt want mijn computer staat op zolder en ik wil die accesspoint dan op de 1ste verdieping zetten (het is troouwens mijn bedoeling dat er 1 access point komt)

• wibblemoo
de gem. w-lan kaart heeft en bereik van 20-50m. maar aangezien jij er nix tussen hebt staan lijkt me het geen probleem, dit is wel een mooi kaartje btw :

Afbeeldingslocatie: http://www.gistron.com/Images/Producten/Netwerk/Magiclan2100P/01.jpg

zijnw wel duur : 475,- maar omdat ze een zender los hebben van de kaart, met een kabel ertussen dan, kan je 'm veel beter opstellen

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 12:15 schreef wibblemoo het volgende:
de gem. w-lan kaart heeft en bereik van 20-50m. maar aangezien jij er nix tussen hebt staan lijkt me het geen probleem, dit is wel een mooi kaartje btw :

[afbeelding]

zijnw wel duur : 475,- maar omdat ze een zender los hebben van de kaart, met een kabel ertussen dan, kan je 'm veel beter opstellen
dat is wel kewl die zou ik dan wel beneden voor het raam kunnen zetten ofzo, maar goed die van outpost.com heb je voor 1000 piek 2 usb ontvangers en een accesspoint

maar dit ziet er ook wel kewl uit, is ff kijken hoe lang die kabel max mag zijn :)

• wibblemoo
denk dat die lengte gewoon vast is, aangezien er gewoon een kabel bij zit, maar het lijkt wel coax

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:54

Nicap

Tsssk....

Ik zou voor die schamele 30 meter gewoon een kabeltje leggen. Van die strakspanners aan de muur en niemand heeft er last van. Of eerst een dun staalkabeltje met daaraan de UTP. Lijkt me iets goedkoper als die draadloze alternatieven(en sneller)

• Vavoom
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Het waslijn effect?
Pagina: 1