[PS2] Dure SCART kabel geeft groen beeld met DVD's

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik dit oplossen ? Ik ga niet mijn PS2 open schroeven want dan ben ik mijn garantie kwijt... Is het niet mogelijk om op de SCART kabel iets te solderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-09 17:28

Rashann

Zoek de hond...

Het zou inderdaad aan de SCART kunnen liggen, heb je die al op iets anders geprobeerd? (Zoals video?) Als ie daar WEL goed beeld geeft ligt het probleem of bij de aansluiting op je PS2 of in de PS2 zelf, en dan zou ik er toch mee terug gaan en de garantie ervan gebruiken (want hij moet natuurlijk wel kleur DVD's afspelen :))

Als je SCART ook bij de video alleen groen beeld geeft dan is daar of een van de kabeltjes of een aansluiting kapot...

If nothing is written below, I was the last to reply...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vergeten bij te schrijven...

Deze kabel is een officiele kabel van SONY voor de PS2...

Helaas kan ik deze niet op iets anders proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rashann

Rashann

Zoek de hond...

Ow ja, stom van me dat ik daar niet aan dacht...

Trouwens, geeft ie via die kabel spellen WEL in kleur weer? Zo ja: Dan is de DVD unit van je PS2 niet 100% meer...

Of geeft ie met een andere kabel (RGB kabel?) DVD's wel in kleur, want dan wordt het helemaal vaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De dure SCART kabel doet met games echt perfect... super scherp... DVD's groen en scherp ;)

De meegeleverde kabel doet met games KUT... DVD's kleur goed beeld o.k.

Dus er is een mis configuratie in de dure kabel IMHO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rashann

Rashann

Zoek de hond...

Maar zo'n kabel doet toch niets behalve de signalen doorgeven, of heb ik net nou mis?

Maar ik ben het nu wel met je conclusie eens dat het aan de SCART kabel ligt :P Wat ik echter als eerste zou proberen is met je verhaal naar de leverancier van die kabel gaan en een andere SCART kabel vragen/eisen. Mocht die dan hetzelfde probleem vertonen, dan eh... tja, geen idee :) Dan zullen er andere mensen moeten gaan helpen :) (misschien eens vragen aan een electronicaboer ofzo)

Veel succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 07:46
zie:
[topic=202854]

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt maar dit is niet de oplossing die ik zoek... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 14:11

Mystic_X

What does this button do

Ok de enige cure voor het is volgens mij neo 4 en de tweede generatie messiah (niet degene die binnenkort uitkomt)
De kabel die je gebruikt is een Amerikaanse kabel en het is een known fact dat die groen beeld bij DVD's geeft

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curtazimo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01-2023
Alle Europese PS2's hebben dit probleem. Met de tulpstekkers heb je er geen last van. Wel iets mindere kwaliteit, maar niet groen. Check anders ff http://www.playstationrepublic.nl/features/ps2rgb/index.htm voor een oplossing.

When people talk behind my back, they are in a good position to kiss my ass...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk dat artikel is zeer helder... alleen jammer dat sony weer zo kut is... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel simpel: op de PS2 is om een of andere reden RGB voor DVD uitgeschakeld. Dit kan je oplossen door:
- DVD region x in je memcardpoort te steken
- draadje solderen op ps2 mobo
- messiah of neo 4 chip gebruiken
- s-videokabel gebruiken (minder beeldkwaliteit dat wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb die kabel dus eigenlijk voor de kat-ze-kut gekocht... Dan maar kabeltjes wisselen als ik DVD's wil kijken... :("HOERE-SONY!":(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franklin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:25

franklin

denkt teveel...

regionx gebruiken, is tegenwoordig zonder dongle! is ie direkt regiovrij dus perfect!

mijn probleempie met rgbkabel is dat het beeld bij games iets naar links staat... nu kun je dat met sommige games wel bijstellen, maar bij anderen weer niet... Kun je zoiets niet op de tv instellen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jij hebt een region x? dan heb ik een vraagje aan jou

als je een regio 1 dvd afspeelt dan heb je ntsc beeld. draait dit goed op een pal tv of heb je een ntsc tv nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:04

Ace

Happy Happy Joy Joy

Op woensdag 07 november 2001 11:30 schreef spiff_lg het volgende:
Hoe kan ik dit oplossen ? Ik ga niet mijn PS2 open schroeven want dan ben ik mijn garantie kwijt... Is het niet mogelijk om op de SCART kabel iets te solderen ?
Ik kon kiezen tussen officiele Sony kabel en namaak kabeltje. Op dat nep kabeltje zit een schakelaartje om het 'groene beeld' effect tegen te gaan. En was nog 4 tientjes goedkoper ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:40

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op woensdag 07 november 2001 15:03 schreef Ex_Inferis1 het volgende:
jij hebt een region x? dan heb ik een vraagje aan jou

als je een regio 1 dvd afspeelt dan heb je ntsc beeld. draait dit goed op een pal tv of heb je een ntsc tv nodig?
Hoe oud is je TV? Tegenwoordig kan elke tv wel zo'n beetje NTSC aan.. dus dat zal geen probleem zijn.. heb een TV van meer dan 8 jaar oud nu.. geen probleem..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Op woensdag 07 november 2001 14:57 schreef spiff_lg het volgende:
Heb die kabel dus eigenlijk voor de kat-ze-kut gekocht... Dan maar kabeltjes wisselen als ik DVD's wil kijken... :("HOERE-SONY!":(
yup zit nix anders op. moest ik ook toen ik dat ding voor een tijdje gehuurd had.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Kabel tussen 2 puntjes solderen klaar is kees :)
www.playstationmods.com ergens op die pagina staat welke puntjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mradem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Terug brengen die kabel en een ultimate scart kabel halen. kost 49.95 bij www.dimensionplus.nl . Hier zit een switch op waarbij je naar gamesmode of dvd mode kan switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 11:30 schreef spiff_lg het volgende:
Surfen naar www.psxshop.nl en daar de correcte scartkabel halen. Elke PS2 heeft dit probleem (is een onderdeel van macrovision). Ze hebben dit expres gedaan om het kopieeren van dvd naar video tegen te gaan via scart.
Kabel kost 20 piekjes en alles ziet er super uit.

ps. Over die garantie: Gewoon een nieuwe garantiesticker kopen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creepy: mijn tv is nu een jaar of 6 oud, maar kan geen ntsc aan (dan krijg ik z/w beeld)

Nog een vraagje aan de mensen die een RGB kabel met DVD switch hebben: als je dan naar de DVD-modus switcht, heb je dan nog steeds kwaliteit die van RGB niveau is, of heb je dan dezelfde kwaliteit als met de standaard composite kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Op donderdag 08 november 2001 11:28 schreef Ex_Inferis1 het volgende:
Creepy: mijn tv is nu een jaar of 6 oud, maar kan geen ntsc aan (dan krijg ik z/w beeld)

Nog een vraagje aan de mensen die een RGB kabel met DVD switch hebben: als je dan naar de DVD-modus switcht, heb je dan nog steeds kwaliteit die van RGB niveau is, of heb je dan dezelfde kwaliteit als met de standaard composite kabel?
Je TV kan dus WEL NTSC aan! Maar hij snapt het NTSC kleursignaal niet.. oplossing -> Scart RGB kabel kopen! NTSC en KLEUR!

Dat levert alleen nog steeds groen beeld op bij DVD's want de DVD speler in de PS2 geeft geen RGB door :( Bij games heb je dus echter wel kleur. DVD blijft composite signaal. Dit is gedaan omdat het dan moeilijker zou zijn om DVD's te kunnen kopieren (lees op videoband zetten)

Als je TV geen NTSC aan kan lijkt het net alsof je 4 keer het beeld door elkaar hebt... dan is het dus echt niet te spelen.

Het blijft trouwens grappig. ik had dit probleem ook al met m'n MSX (al langer dan 8 jaar terug dus... speciaal mijn TV en een scart RGB kabel voor gekocht dus)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok Creepy

Ik heb dus een scart RGB kabel (die kocht ik toendertijd bij mijn PSX, omdat NTSC spellen (na mod) in z/w waren, deze kabel lostte dit op)

Wat ik vooral bedoel...

Als ik een region x gebruik, en dan een regio 1 film afspeel, dan draait dit op NTSC. NTSC heeft een andere hoeveelheid fps. Bijvoorbeeld, op mijn pc had ik dit ook bij het afspelen van een NTSC divx (op mijn Matrox G400 tv-out). Hierdoor krijg je frameskipping wat resulteert in een niet vloeiend beeld.

En voor ik een region x koop, wil ik natuurlijk zeker weten dat regio 1 dvdtjes soepel draaien! (op mijn 6 jaar oude samsung 51 cm tv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Ik weet niet hoe die regionX werkt, maar als die gewoon het NTSC signaal doorgeeft heb je geen last van frame skipping.

NTSC werkt en 60 i.p.v. 50 Hz EN NTSC heef een aantal beeldlijnen MINDER dan PAL (vandaar dus ook de hogere "framerate")
Als je TV dis NIET snapt gaat je beeld "rollen" zo snel dat het lijkt alsof je (4) verschillende beelden hebt. De "refreshrate" klopt echter wel! (die is alleen hoger omdat er MINDER beeldlijnen zijn)
Gaat je beeld dus niet rollen, dan snapt je tv dat ie minder moet tonen en "staat" ie dus ook meteen op 60Hz
(.. verschil NTSC/PAL is niet hetzelfde als een verschillende refresh rate van een monitor in dezelfde res)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ps2 kan geen rgb signaal aan als het om dvd's gaat.
Alleen bij games. Bij psxshop is een kabel te krjgen met schakelaartje die rgb doed bij games en geen rgb bij films dan.
Dit lost je probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 04:27

GeJe

Je...

Op dinsdag 02 april 2002 19:27 schreef spooki3 het volgende:
Alleen bij games. Bij psxshop is een kabel te krjgen met schakelaartje die rgb doed bij games en geen rgb bij films dan.
Dit lost je probleem op.
Nee dus, want dan heb je slechte kwaliteit bij films (composite kwali). region x is de enige oplossing als je niet wilt solderen.
Bombaci, volgens mij is alleen door on soldeerlinkje te maken op het moederbord het groene beeld te verwijderen.
Correct me if i'm wrong.

Vandaag is het feest en morgen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Op dinsdag 02 april 2002 19:27 schreef spooki3 het volgende:
Dit lost je probleem op.
offtopic:
Schop je altijd oude topics omhoog als de oplossing die jij vermeld allang genoemd is? :)

Pagina: 1