Toon posts:

2e IP adres bij een ADSL huren?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Met ADSL en andere breedband internet krijg je maar 1 IP adres.

Als je een netwerkje aansluit op je verbinding dan heeft maar 1 computer een echt internet IP adres, de NAT.

Lastig voor gamers want je kan geen Roger Wilco servertje opstarten. Geen trainings CS servertje opzetten, niet video conferencen enzovoort als je achter de NAT zit op het netwerkje. Deze dingen kan alleen de NAT zelf.

Ik heb gelezen dat KPN telecom in het begin bij elke Mxstream ADSL verbinding 4 IP adressen gaf. Dit zou perfect zijn voor mijn (onze) problemen maar helaas doet KPN dit niet meer.

MIJN VRAAG:
Bestaan er andere fast- (voor lage ping) ADSL aansluitingen van andere bedrijven waar je 2 of meer IP bij krijgt?

Of, is er een aanbieder waar je een extra IP kan krijgen voor een bijbetaling per maand?

Of, is er een manier om je NAT/Masquerading server zo in te stellen dat alle pakketjes van een bepaald IP adres MET EEN BEPAALDE POORT geregeld worden door een andere PC op je netwerkje? Met andere woorden, je IP adres wordt geregeld door je NAT PC BEHALVE je IP adres met die ENE poort, dat adres wordt geregeld door een andere PC, kan dat?
Op dit moment draait er Windows2000 op mijn NAT PC maar ik wil best overstappen op Linux of FreeBSD als dat nodig is. Ik wil natuurlijk zelf wel research doen maar dan wil ik wel eerst weten of het kan.

De enige pakketten met meerdere IP adressen die ik heb gevonden na wat zoekwerk zijn allemaal bedrijfs abbonementen van ~1000 piek per maand :'(
Ik zoek een verbinding voor de prijs van een Mxstream Extra/Fast (met bijbehorende ping/download/upload) MAAR met 2 of meer IP adressen.

Kan iemand mij helpen? Weet iemand een provider met de optie op extra IP adressen of weet iemand of een speciale NAT/Masquerading server mijn probleem oplost? (Of beter gezegt, het probleem van mijn broertje :P)

P.S. Ik zit in Amsterdam en wil af van Chello dus dat is geen optie (of een verre 2e keus).

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
achter NAT kun je gewoon servertjes draaien hoor. Kijk maar es op http://www.bruring.com/adsl

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Bij een adsl extra abbo krijg je nog steeds 4 ip's maar om ip's te besparen en aangezien een helehoop deze niet gebruikte geven ze nu standaard 1 ip, die andere drie kan je gewoon aanvragen en krijg je dan ook.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp,
allebei de mogelijkheden zijn dus, ehm, mogelijk.

Je kan TOCH servers op PC's achter een NAT server draaien EN bij Mxtream Extra ADSL abo's van KPN kan je extra IP's krijgen (Ook voor servers ACHTER je NAT server) :)

Vraagje nog, Zijn er ook ADSL abo's van andere aanbieders dan van KPN Mxtream Extra die ook meerdere IP's geven? Ik heb ergens gelezen dat KPN zijn ADSL netwerk overbelast met (eigenlijk) teveel gebruikers op 1 lijn naar hun centrale. Ik vraag me af of dit slecht is voor ping (om te gamen). Of alleen voor de download/upload snelheid.

Hoe zijn BaByXL en Versatel vergeleken bij Mxtream?

Of stel ik mezelf een beetje aan en is KPN Mxtream Extra gewoon goed te gebruiken?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het is bij xs4all ook mogenlijk om ip adressen bij te kopen.
http://www.xs4all.nl/diensten/extra_diensten/info.html

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Ik zie t nut van die extra ip-adressen niet helemaal in....tweaken die modem, poorten doornatten en gaan met die banaan......Het enige voordeel van die dure ADSL van MXstream is dat je een snellere verbinding hebt.......

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Het voordeel van meerdere IP adressen is dat alles automatisch goed gaat wat betreft servertjes draaien op je netwerkje.

Als je bepaalde IP poorten door moet NATten dan moet dat met de hand. Een bepaalde poort is dan permanent verbonden met een bepaalde PC. Als nu 2 mensen eenzelfde soort server willen draaien (allebei FTP of oude versie van Roger Wilco ofzo) dan kan dat niet. Of het kan alleen omstebeurt en dan moet je nog handmatig de poorten naar de andere PC overzetten.

Alles moet automatisch gaan. Dus meerdere IP's :)

Verwijderd

Dit is een antwoord dat ik gekregen heb op zo'n zelfde vraagje van mij aan Planet Internet:
Helaas is dit niet mogelijk. Op 23 april 2001 is er door KPN een wijziging aangebracht in het ADSL Advanced abonnement. Deze variant van Mxstream wordt dan niet meer geleverd met 4 IP adressen, maar met 1 IP adres (en dus met 1 gebruikersnaam en wachtwoord combinatie). KPN heeft dit in overleg met de Internet Service Providers (ISP's) besloten.

De redenen hiervoor zijn:

1. De uitgifte van 4 IP adressen per klant heeft een grote belasting van het netwerk tot gevolg.

2. Er is een schaarste aan IP-adressen.

3. In de praktijk blijkt dat slechts een klein deel van de klanten gebruik maakt van de 4 IP adressen; de meeste klanten gebruiken 1 IP adres.

De gevolgen voor de bestaande klanten:

Voor de bestaande klanten met een ADSL Advanced abonnement verandert er tot eind 2001 niets. KPN onderzoekt samen met de Internet Service Providers de consequenties voor de bestaande klanten. Zodra hierover meer bekend is, worden de klanten geïnformeerd.

De gevolgen voor nieuwe klanten:

In week 17 (vanaf maandag 23 april a.s.) worden alle nieuwe klanten, die ADSL Advanced voor 23 april hebben besteld, door KPN over deze wijziging (per brief) geïnformeerd. Het gaat hierbij om klanten die een Back Order geplaatst hebben.

Orders die al in behandeling zijn genomen voor 23 april, worden nog wel 4 IP adressen toegewezen.
Dus ik vermoed dat je alleen IP adressen echt bij kunt kopen, of als bedrijf een ADSL verbinding moet nemen.
Jord.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Bij Scarlet (bbned, dus zal ook bij andere aanbieders die bbned gebruiken) kun je extra ip adressen krijgen voor 5 piek per maand. Nadeel is wel dat het allem aal via DHCP gaat (ze kunnen de ip's wel vastzetten op je mac adres dat je iig altijd dezelfde krijgt...) maar dat kan gewoon. En voor zover ik weet bij alle paketten en niet alleen de duurste of zo (en so far ben ik heel erg te spreken over m'n bbned lijntje :)).

Exact expert nodig?

Pagina: 1