HD Kaduk?

Pagina: 1
Acties:

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:27
Gister mocht ik van m'n stage bedrijf een 10 gig Quantum meenemen, omdat hij volgens mijn baas kuren vertoonde. Maar ik dacht van niet. Dus ik zet em thuis in m'n server, als Primary slave, want m'n master is een stokoude 500 mb HD. Ik liet de HD detecteren door m'n bios en hij herkenden em.
Toen wou ik een low level format doen en dat ging tot een bepaald punt.. toen ging ie kraken en piepen, dus ik wist: Die is kapot. Dus ik gooi die 10 gig eruit, en ik boot gewoon weer en alles is weer bij het oude. Maar.. toen ik wou booten gaf ie aan: Ongeldige systeem diskette ofzo iets.
Er zit helemaal geen diskette drive in! En in de bios heb ik 3.5 inch check ofzo iets ook uitgeschakeld. M'n boot sequence is ook goed. Maar hij wil nog steeds niet starten!
M'n bios detecteerd em wel, en ik heb al m'n bios defaults geladen maar niks helpt.
Hoe kan het gebeuren dat als ik een andere hd een low level format geef, dat m'n oude hd ook begint te trippen?
Weet iemand hier wat op?
Alvast bedankt voor de antwoorden..

Kia Niro-EV 2024

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-02 06:03
prbeer eens een boot disk te maken en die er in te doen na die melding. In dos kan je dna een volle format doen.

Verwijderd

probeer er eens in te komen met een gewoone bootable diskkette (dos diskette ofzow, desnoods win98 cd(bootable)

• Freak187
Maar ik wil eigenlijk deze oude hd niet formatten, want win98 staat er op, en m'n 2 netwerkkaarten zijn goed geconfigureerd, en dat is nogal een k*t klus.
Maar het is toch gek dat hij niet meer wil booten?
Er is nix mee gebeurt.

Kia Niro-EV 2024

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Weet je zeker dat je de juiste drive hebt gelowleveled :P

Dat heb ik een vriend ook wel eens zien doen...

Senile! Senile Oekaki

• Freak187
Hehe.. ja dat weet ik zeker. Ten eerste had ik schijf D geselecteerd en ik hoorde de 10 gig ratelen.. dus dat is het niet.

Kia Niro-EV 2024

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
systeemdisk maken (zelfde versie als je op je compu hebt draaien) en dan:
code:
1
2
3
4
A:\>sys c:
Het systeem is overgezet.
A:\>fdisk/mbr
A:\>_

:P
en dan reboot je zonder sysdisk, en dan moet ie het doen

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:50
Op woensdag 07 november 2001 11:14 schreef Freak187 het volgende:
Maar.. toen ik wou booten gaf ie aan: Ongeldige systeem diskette ofzo iets.
Er zit helemaal geen diskette drive in!
Dit heeft niet altijd iets met elkaar te maken. Dit zegt ie ook als er geen geldige opstartpartitie is. Misschien heb je nadat je de 10 gig eruit had gehaald een stekker losgetrokken, zodat je oude hd niet meer herkent werd!!

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Pagina: 1