Toon posts:

Voeding laten draaien zonder mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik wil dus een voeding laten draaien zonder dat er een mobo aan gekoppeld is. Is wel handig om bv leds te testen, fans, autoradios dat soort bagger. Ik heb namelijk een paar losse voedingen en het is wel zo handig. Meteen 5v en 12v. Alleen gaatie uit als er niets gekoppeld is aan de voeding. Weet iemand hoe ik dat kan vehelpen?

Verwijderd

http://www.virtual-hideout.net/guides/atx_psu_mods/index.shtml

daar staat alles wel uitgelegd... (k ben beetje te lui om dat allemaal te gaan vertalen)

Verwijderd

Met een AT voeding is het geen probleem, ATX voedingen zijn "intelligente" voedingen, die worden geschakeld door het mobo (standby etc.)

Een AT-voeding kan je gewoon aanzetten, heb je alle spanningen, alleen zonder belasting meet je rare waarden (eigenschap van geschakelde voeding)

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-08 12:52

snoei

kabels... :D

gewoon de draden die normaal door de schakelaar verbonden worden zelf ff doorverbinden.

• Fido
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 10:57

Fido

C:\> park

De groene draad met een zwarte verbinden en je voeding is aan. Als je de verbinding weer log haalt gaat de voeding ook weer uit.

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 21:02
Geloof wel dat als je 12V wil hebben, je je 5V moet belasten. Anders komt er geen 12V uit.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry mijn fout... Het is dus een ATX voeding uit een Compaq Proliant...hehehe zijn ze toch nog ergens geod voor die Compaqs. Maareh die 2 draadjes, zo ver was ik ook. Alleen gaan ATX voedingen uit als je er niets aan koppelt. Ik wil die "beveiliging" er af hebben. Nu moet ik er een brakke HD aan koppelen om stroom te krijgen. En zelfs dan schommelt de voeding die geleverd wordt.

Tnx voor die link... ga het zo proberen na werk :)
Pagina: 1