Toon posts:

Webcam op/in auto ?

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het idee is om een webcam op het dashboard of op het dak te zetten/plakken/t-wrappen, heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Ik heb een philips vesta pro cam en ik kan een redelijk snelle laptop lenen (celeron 900 10g hd). 640*480 capturen zal waarschijnlijk wel iets te veel gevraagd zijn, maar ik neem aan dat 320*240 wel redelijk te doen is? Dingen waar ik vooral aan denk is het schokken van de auto, valt dit tegen/mee als je de cam er tegen aan plakt met tape? En het capturen door een ruit heen, heb je dan veel weerspiegelingen of kwaliteitsverlies?

Verwijderd

Ik heb eens mijn Logitech meegenomen in de auto en dat op de laptop vd zaak PIII 500. Ging gewoon goed. Vastgeplakt op het dashboard met dubbelzijdig plakband. Was wel geinig. Van die ruit had ik geen last en dat schokken viel best wel mee. Daar heb je meer last van als je de camera aan het chassis bevestigd. Zo een dashboard absorbeert best wel goed.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 11:34 schreef Jamez_Joint het volgende:
Ik heb eens mijn Logitech meegenomen in de auto en dat op de laptop vd zaak PIII 500. Ging gewoon goed. Vastgeplakt op het dashboard met dubbelzijdig plakband. Was wel geinig. Van die ruit had ik geen last en dat schokken viel best wel mee. Daar heb je meer last van als je de camera aan het chassis bevestigd. Zo een dashboard absorbeert best wel goed.
ahh mooi, ik mag zelf alleen nog niet rijden (9e rijles,al wel aangevraagd) maar ik zet hem dan wel vrijdag bij een vriend van me op z'n dashboard. Advies: blijf vrijdag uit de buurt van delft/rotterdam >:)

Verwijderd

wel op de weg letten he!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

resultaat wél hier posten hè!!!!!!! :P

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

nou nog een satelliet uplinkje erbij en dan kan je ons live! laten zien waar je rijdt :P

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
zozo na 9 lessen al op? knap :P

ik heb er nu 15 gehad.. ga ook maar es aanvragen binnenkort.. eerst me theorie nog ;( ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 13:42 schreef beschuitfluiter het volgende:
resultaat wél hier posten hè!!!!!!! :P
tuurlijk, maar dan zal ik eerst op zoek moeten naar een ftp of webhost waar ik een paar 100 meg op mag zetten.

Verwijderd

Ach als je gewoon genoeg geld hebt kun je een sony picturebook kopen...

/me is reuze tevreden met zijn picturebook en ingebouwde webcam >:)

Verwijderd

Topicstarter
genoeg geld :? , iemand die nog op school zit ? , en 2 rijlessen per week moet betalen, ik heb amper genoeg geld om vrijdagmiddag een broodje kroket uit de kantine te kunnen betalen :P
Pagina: 1