Toon posts:

Wie wil en kan mij helpen (server)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik heb een kabelinternet verbinding. Deze wil ik delen over 2 (misschien later 3) computers. Nu heb ik dus verschillende opties... 1: router 2: server

Als ik voor de server ga wil ik deze gebruiken om de internetverbinding te delen. Dus volsta ik met een simpel syst met 2 netwerkkaarten...

Maar ik heb zelf een amd 1.2 ghz met 512 mb ram. Kan ik deze ook als server laten fungeren? Wat zijn hiervan de voor- en nadelen ten opzichte van de prestaties van mijn systeem.

Als ik een aparte server zou gaan bouwen/installeren om alleen de internetverbinding te delen en om de computers onderling te laten communiceren, wat heb ik dan nodig en hoe pak ik het het handigste aan?

alvast bedankt..

Groeten

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:53

m0nk

16-09-2003 15.15

Ik heb thuis 4 pc's staan, Op mijn eigen pc komt mijn internet verbinding binnen die dmv winroute verdeeld wordt over mijn hele netwerk. Voor mij is dit voldoende omdat mijn eigen pc toch bijna 24/7 aanstaat en ik zelf merk er niks van. We spelen met 2 pc's Counterstrike via mijn pc en vaak zijn er dan nog 2 mensen achter aan het internetten, dus dat gaat helemaal goed.

Je kan ook een aparte server neerzetten, en dan kan je het zo gek maken als je wilt. Je kan een simpele 486 neerzetten als je wilt en daar een linux router van maken. Of een simpele machine waar je windows opzet en daar winroute/sygate/weet ik veel op installeerd.

Maar je kan ook bijv een router kopen, tenminste als je een ethernet modem hebt.

Er zijn genoeg mogelijkheden dus. Gewoon even kijken wat je zelf wilt. Ik denk ook datals je het gewoon via je eigen pc doet dat de makkelijkste en de goedkoopste oplossing is. En het werkt nog goed ook.

Grtz en suc6

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• SmegHead
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05-2023

SmegHead

aka Ace Rimmer

Als je geen oude pentium of 486 hebt staan zou ik een router kopen, die kosten al gouw een honderdje of 4 maar je hebt wel altijd je internet geshared. (als je een ouwe pc moet kopen ben je ook geld kwijt)

Dit is vooral handig als je overweegt je eigen PC als router te gaan gebruiken, want als je een keer opnieuw moet opstarten en je broertje is net aan het winnen met unreal via internet is het weer ruzie :)

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:58

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik denk niet dat het qua performance iets uitmaakt. Maar ik vind het zelf wat prettiger om een aparte PC (Freesco!) of router tussen mijn eigen PC en Internet te hebben, helemaal omdat (als je een beetje fatsoenlijke server neemt) deze ook nog kan dienen als file- of printserver. Maar het maakt allemaal niet zoveel uit, het is net wat je zelf het prettigst vindt.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
nutteloze opmerking: zorg dat mensen aan je titel kunnen zien of het topic voor hen intressant is of niet.
Niet zoals jouw topic nu dus :)

• SmegHead
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05-2023

SmegHead

aka Ace Rimmer

nutteloze opmerking: zorg dat mensen aan je titel kunnen zien of het topic voor hen intressant is of niet.
Een echte GoT-er reageerd en helpt mensen ookal is het voor hem misschien niet zo interessant.

Maar je hebt wel gelijk dat sommige topictitels iets duidelijker kunnen.

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 11:11 schreef poohbeer het volgende:
Nou sorry, ik zal er de volgende keer aan denken. Ik wilde alleen een wat vriendelijker onderwerp neerzetten dan bepaalde andere topic onderwerpen die ik wel eens op het forum zie...

Verwijderd

Ik heb zelf FreeSCO thuis en dat werkt perfect. Ik had ook helemaal geen linux kennis en het is me toch gelukt om dat ding te installeren. Er is ook heel veel documentatie te krijgen over FreeSCO.

Je hebt er dus wel een oude bak voor nodig met twee netwerk kaarten. Maar dat kost tegenwoordig ook niks meer. ;)

Verwijderd

Ik heb thuis hiero 7 p.c.'s

kep 1 win 98 server met wingate achter de server gaat een UTP kabel naar een HUB, vanaf de HUB zitten er nog 6 windows 9x p.c.'s achter en het werkt als een trein :),weet iemand toevallig hoe je bestanden via msn kan versturen langs wingate want dat werkt nie :(

gegroet
Pagina: 1