Toon posts:

[debian potato] netwerk mysterie

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik (toch nog een beetje newbie) ben bezig om een debian server op te zetten. draai potato met 1 pci 3com kaart (eth0) geconfigureerd met dhcpcd (werkt perfect) maar nu krijg ik dus de 2e netwerkkaart niet aan de praat, het is (volgens mij) een NE2000 kloon. ik heb de drivers geinstalleerd via modconf , heb 'm zo ook een irq (11)en io waarde (0x300) toebedeeld. ik krijg geen foutmelding en kan de kaart met ifup eth1 ook aanzetten. maar nu komt het vreemde. Ik kan er niets mee, kan niet pingen ook als ik mijn dhcpcd zo configureer dat ie moet internetten via eth1 krijg ik helemaal niets. :? ik vermoed dat het iets te maken heeft met de gebruikte driver . typisch gevalletje van de ethernet-die-nog-over-is-van-een-pc-die-inmiddels-plantenbak-is-geworden. Alle hulp is welkom.

ps. heb dit net ook gepost bij de realtek vraag |:( (zie onder) maar ben bang dat dat een verkeerde zet was.

Verwijderd

Topicstarter
Kick.

ikheb echt help nodig.

• asusk7m550
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 11:49

asusk7m550

Athlon 550@500

niet zo snel kicken hoor, de meeste mensen zijn pas 's avonds online.

Geef je output van ipconfig eens?

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

Verwijderd

Topicstarter
:0 sorry voor de ongeduldigheid, ik zag overal replys binnekomen maar niet bij mij. :(

je hebt gelijk ook ik kan vanavond pas weer achter mijn deb.doos kruipen om die ifconfig te geven. begin alleen steeds meer te vrezen dat het te maken kan hebben met mijn 192.168.1.5 ip nr in combo mijn 255.255.255.0 subnet.

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Subnetmask is niet je probleem, die werkt prima met de IP range die je hebt gekozen.

Verwijderd

Topicstarter
hmm andere suggesties ?
dus beide systemen hebben subnetmask 255.255.255.0

mac = 192.168.1.10
deb eth1 =192.168.1.5
netwerk (deb.) = 192.168.1.0

kan ik ook met de werkende eth0 de mysterieuze eth1 testen ?
en hoe ?

Verwijderd

Topicstarter
mijn ifconfig:

eth0 Link encap:Ethernet HWaddr 00:A0:24:4C:DE:9D
inet addr: 212.204.xxx.xx Bcast:212.204.135.255 Mask:255.255.252.0
UP BROADCAST NOTRAILERS RUNNING MULTICAST MTU:1500 METRIC:1
RX packets:5172 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
TX packets:412 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
collisions:3 txqeuelen:100
Interrupt:10 Base address:0x6500

// hier komt dan de kaart waar het om gaat
eth1 Link encap:Ethernet HWaddr 00:00:B4:67:1D:DB
inet addr:192.168.1.5 Bcast:192.168.1.255 Mask:255.255.255.0
UP BROADCAST RUNNING MULTICAST MTU:1500 METRIC:1
RX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
TX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
collisions:0 txqeuelen:100
Interrupt:11 Base address:0x300

lo Link encap:Local loopback
inet addr:127.0.0.1 mask:255.0.0.0
UP LOOPBACK RUNNING MTU:3924 METRIC:1
RX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
TX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
collisions:0 txqeuelen:0

//dan volgt nu mijn Kernel IP routing table
Destination
192.168.1.0 0.0.0.0 255.255.255.0 U 0 0 0 eth1
212.204.xxx.0 0.0.0.0 255.255.252.0 u 0 0 0 eth0
0.0.0.0 212.204.xxx.1 0.0.0.0 UG 0 0 0 eth0

tot zover mijn ifconfig en route -n
kan iemand me vertellen of dit goed is of niet. ik denk persoonlijk van wel maar blijkbaar dus niet. :?

• asusk7m550

asusk7m550

Athlon 550@500

Nog even een paar testjes:
Ping eens vanaf potato naar je lo: 127.0.0.1
Ping eens vanaf potato naar je eth1: ping 192.168.1.5
Ping eens vanaf je mac naar je potato: ping 192.168.1.5
Ping eens vanaf je mac naar je eth0: ping 212.204.xx.xx
Ping eens vanaf je potato naar: 62.251.0.6
Ping eens vanaf je mac naar: 62.251.0.6

Wat zegt ie dan??

Ik ben benieuwd

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

Verwijderd

Topicstarter
alles vanaf potato werkt, logisch gaat via eth0, maar vanaf de mac niet das ook weer logisch want mijn schema is als volgt

kabel ----> eth0 --> potato --->eth1 --->hub <-----mac

dus alles wat via eth1 zou moeten gaan werkt dus niet.

echter als ik ifdown eth0 doe / dan route en ifconfig dan kan ik weer wel lokaal pingen (127.0.0.1 en 192.168.1.0 of.5) maar al het andere weer niet ?

• iGadget
  • Laatst online: 13:31

iGadget

Wowsers!

hmmm... dit is weird... Kun je je routing tabel eens vergelijken met als eth0 up is en als eth0 down is? Misschien dat we ergens iets over het hoofd zien...

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

• iGadget
  • Laatst online: 13:31

iGadget

Wowsers!

Ow en wat ook nog kan... zitten er meerdere aansluitingen op die eth1 kaart (bijv. AUI / coax / UTP)? Wat ik wel eens gehad heb namelijk is dat een netwerk kaart de verkeerde aansluiting pakte voor z'n connectie, en toen deed 'ie dus ook nix. Ik weet niet of je die kaart met software kunt configgen of via jumpers, maar kijk eens of je daar iets mee kunt. 3Com Etherlink III kaartjes kun je bijv. helemaal configgen met een speciaal proggie wat je kan downloaden bij 3Com.

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

• asusk7m550

asusk7m550

Athlon 550@500

Op woensdag 07 november 2001 21:31 schreef karpax het volgende:
echter als ik ifdown eth0 doe / dan route en ifconfig dan kan ik weer wel lokaal pingen (127.0.0.1 en 192.168.1.0 of.5) maar al het andere weer niet ?
Hoe heb je eth0 ingesteld, misschien ook via een gateway?
Ik heb wel eens gehad dat ik intern niets kon pingen omdat de gateway in de weg zat. Kijk eens of je de gateway uit kan zetten als je die gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Ow en wat ook nog kan... zitten er meerdere aansluitingen op die eth1 kaart (bijv. AUI / coax / UTP)? Wat ik wel eens gehad heb namelijk is dat een netwerk kaart de verkeerde aansluiting pakte voor z'n connectie, en toen deed 'ie dus ook nix. Ik weet niet of je die kaart met software kunt configgen of via jumpers, maar kijk eens of je daar iets mee kunt. 3Com Etherlink III kaartjes kun je bijv. helemaal configgen met een speciaal proggie wat je kan downloaden bij 3Com.
die eth1 heeft inderdaad meerdere mogelijkheden (UTP en Coax) en inderdaad er zitten jumpers op (standaard staat irq op jumperless) . ik heb 'm er gisteren ff uit gehaald. staat op zo'n chip-gebeuren "YES" novel NetWare. mischien dat wat associaties oproept bij iemand :)

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Nee daar komen we niet verder mee! maar geef eens de naam of type van je chipset ..

Of probeer al die waarde's in google in te voeren en kijk wat er uit komt!

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Topicstarter
De naam en chipset van die oude kaart meer dan "YES" it runs with netrware en FUNCTION DC0509C2 kan ik niet tevoorschijn toveren verder heeft ie een bnc en een utp uitgang en 2 ledjes. Ik heb nu een andere kaart erin gestopt oook die had ik nog ergens onder het stof liggen. dat is ook een raadsel welk merk. wellich kan ik beter daar mee verder gaan. de volgende gegevens krijg ik daar uit.

ISA met wederom bnc en utp aansluiting
UM9008-TK-MG2
FCC ID: HBQUMC900MG2

ook dit zegt mij vrij weinig. maar deze kaart krijg ik via modconf dus helemaal niet geinstalleerd. onjuist irq en io waarde.

wel krijg ik tijdens se startup nog de melding dat mijn comp op zoek is naar eth1 (die oude YES kaart)
modprobe: can't locate module eth1 no such device.
lijkt me op zich niet zo gek want die kaart heb ik dus vervangen door die um9008-etc kaart.

dus weer van voren af aan.
hoe kan ik deze kaart (of de oude 'yes') instellen ?

• MP83
  • Laatst online: 31-01 18:11
192.168.1.0 is geen geldig IP adres voor je potato eth1.

De o geeft de hele range aan. Geef hem maar beter 192.168.0.1 ofzo en de mac 192.168.0.2

Probeer dan nog is of het werkt.

Verwijderd

Topicstarter
goed ik heb het volgende idee. laten we eerst eens proberen of ik met eth0 (waar nu internet via dhcp op draait) statisch kunnen instellen om mijn apple te pingen. dwz ik laat die eth1 erin zitten maar doe alleen ifup eth0

dan config ik mijn /etc/network/interfaces als volgt

iface lo inet loopback
up route add -net 127.0.0.0 netmsk 255.0.0.0 dev lo

#iface eth0 inet dhcp
hostname cp49###-a

iface eth0 inet static
address 192.168.0.5
netmask 255.255.255.0
network 192.168.0.0
broadcast 192.168.0.255

iface eth1 inet static
address 192.168.0.1
netmask 255.255.255.0
network 192.168.0.0
broadcast 192.168.0.255

dan doe ik
ifup eth0 lo
route

192.168.0.0 ---0.0.0.0---255.255.255.0---U-0--0--0--eth0
127.0.0.0-------0.0.0.0---255.0.0.0----------U-0--0--0--lo

ifconfig

eth0 Link encap:Ethernet HWaddr 00:A0:24:4C:DE:9D
inet addr:192.168.0.5 Bcast:192.168.0.255 Mask:255.255.255.0
UP BROADCAST NOTRAILERS RUNNING MULTICAST MTU:1500 METRIC:1
RX packets:45373 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
TX packets:4304 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:3
collisions:15 txqeuelen:100
Interrupt:9 Base address:0x6500

lo Link encap:Local loopback
inet addr:127.0.0.1 mask:255.0.0.0
UP LOOPBACK RUNNING MTU:3924 METRIC:1
RX packets:1 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
TX packets:1 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
collisions:0 txqeuelen:0

kan iemand me vertellen of het tot zover okee is ?
sjezis nu ben ik niet alleen een newbie maar nu voel ik me er ook echt 1 :+

Verwijderd

Topicstarter
vreemde is dat ik inmiddels gereboot heb en nu staat na mijn ifconfig bij eth0 notrailers en multicast niet meer in de lijst.

'O.T.' staat niet op de kaart piedliedloep...LINGO..
man dit gaat echt helemaal fout hiero..*D

bedenk me opeens dat ik ook het netwerk kabeltje omgewisseld heb die zit nu in de juiste kaart..
|:( ow mann..elementary dear Watson ..elementary

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Dude, bouw die hele zooi weer terug naar zoals je het had.
Dus die NE2000 compatible kaart er weer in gooien.

Aangezien je van de debianbox goed kan pingen naar eth1 concludeer (*kuch*) ik dat a) de driver goed geladen is en b) ip goed gebonden is aan de interface.

Blijft over: rotte kabel of verkeerde poort actief op de kaart.

Kabel controleren heb je al gedaan neem ik aan. ;)

Met 'ifconfig eth1 media 10baseT' zou je moeten kunnen forceren dat deze op 10mbps utp komt te staan Heb zelf ifconfig nooit met het media commando gebruikt dus ik kan me vergissen.

Werkt dat niet dan kan je met 'lspci -v' gedetaileerde info opvragen van de kaarten in de pci bus, hier moet dus het een en ander mee te achterhalen zijn.
Mocht het een ISA kaart zijn dan zal je even opzoek moeten naar een equivalent van lspci (isatools?). :)

Anyway, zodra je de fabrikant v.d. kaart weet dan kan je eens op hun site kijken naar een tooltje om de kaart te configureren.

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

• NiPeng
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Op maandag 12 november 2001 21:54 schreef karpax het volgende:
bedenk me opeens dat ik ook het netwerk kabeltje omgewisseld heb die zit nu in de juiste kaart..
|:( ow mann..elementary dear Watson ..elementary
Dit had ik niet gezien, bedoel je hiermee dat het nu allemaal werkt?

Verwijderd

Topicstarter
nee het werkt nog niet goed. ik heb nu inderdaad die Ne2000 kaart er in zitten driver via modconf geladen geen probleem draait op irq=11 io=0x300.

via cat /proc/interrupts zie ik dan op 11 inderdaad NE2000 staan (das wat raar want mijn andere kaart herkend ie als eth0 en niet als 3C590)

ik zal dat eens met dat 'media' statement proberen.

Alleen vrees ik dat het ook wel een wat anders kan zijn. Ik kan namelijk met mijn werkende kaart ook niet pingen naar mijn apple als ik de statische configuratie gebruik, zet ik 'm via dhcp dan kan ik wel het internet pingen maar niets lokaal (buiten mezelf dan)

• NiPeng
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Hmmz rotte kabel of poort op je hub?

Verwijderd

Topicstarter
kan natuurlijk altijd, maar het lijkt me sterk. Op mijn vorige systeem (1 maand geleden) werkte het namelijk perfect met precies dezelfde kabels en hub.

Verwijderd

Topicstarter
Met 'ifconfig eth1 media 10baseT' zou je moeten kunnen forceren dat deze op 10mbps utp komt te staan
Heb zelf ifconfig nooit met het media commando gebruikt dus ik kan me vergissen.
ik heb het zojuist geprobeerd en krijg de volgende melding
SIOCSIFMAP: Operation not supported.
ik neem aan dat dat (net als in de man ifconfig staat)niet ondersteund wordt door de ne2000 driver die ik geladen heb.

rest mij de isatools. proberen ..

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover er nog mensen mijn queste volgen.

het resultaat van mijn pnpdump is
No boards found.
het geen betekend dat of
A. dit geen plug & play isacard is (kan kloppen zitten massa's jumpers op)
B. de kaart kappot is.
C. Ik weet het ook niet meer.

ik begin nu echt een beetje moet te worden van die @#!@# kaart. (mijn vriendin ook trouwens, ik kom niet meer zo vaak beneden lately >:) )

• NiPeng
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Check.

Draai weer eens de boel om.
M.a.w. maak v.d. 3com de interne kaart en van de ne2000 de externe kaart.

Als je kan inetten (dus via de ne2000) heb je de werking van deze kaart aangetoond. =>hoef je daar geen aandacht meer aan te besteden.

---
Dadelijk blijkt het aan de mac te liggen. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Goed..
Na veel gepiel en geklooi heb ik dan eindelijk mijn appel kunnen pingen en vica versa. das al heel wat . mijn kabels zijn dus okee en mijn hub ook nog. dan blijkt ook dat eth0 werkt en mijn apple ook.

ik heb steeds eth1 uitgeschakeld. eth1 geeft nog steeds geen teken van leven behalve als ik 'm statisch configureer. die ik echter dhcpcd -h cp49###-a eth1 dan hangt ie
doe ik dhcpcd -h cp49###-a eth0 dan hab ik binnen 1 sec mijn internet aan de praat.

bij mij rijst heel sterk het vermoeden dat die ethernetkaart dus doet alsof ie ne2000 is maar dat stiekem dus niet is..whohahah :r

maarer schijnt weer licht aan mijn horizon.

iemand nog gouden tips om te kijken of de kaart die erin zit daadwerkelijk ne2000 compatible is.

Verwijderd

De eerste logische stap lijkt me uit te zoeken wat voor kaart dat is. Het merk 'YES' bestaat niet, dit zijn enkel stickertjes welke aangeven dat de kaart 'Novell Approved' is. Zeggen dat die kaart van het merk 'YES' is is dus ongeveer hetzelfde als zeggen dat je auto van het merk APK is.

Er stond nog op de kaart:
DC0509C2

Misschien is het een 3com 3c509? Veel verkochte kaart, ook in ISA uitvoering. Doe eens rmmod ne2k en dan insmod 3c509.

Je plugged het ding in op een hub, gaat op de hub het lampje ook branden als je ifup doet?

Verwijderd

Topicstarter
rmmod gedaan, moest er wel rmmod ne van maken ipv rmmod ne2k
dan insmod 3c509 dat gaat sowieso fout. ben zo vrij geweest om daar van te maken
insmod 3c509 io=0x300 irq=11 (zijn de waardes waarmee ik 'm geinstalled heb op de ne driver via modconf)

staat verder. made in taiwan (whow meen je dat)

zitten twee ledjes op 1 rood 1 groen. BNC en utp aansluiting leuk detail. als ik de driver (ne) geinstalled heb dan stopt het rode ledje met knipperen als ik dan dhcpcd -h cp### eth1 doe gaat ie weer knipperen. maar doet vervolgens niets.
hoe kom ik over get algemeen achter het model van de kaart.?

• NiPeng
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Het zou een RTL8009 kunnen zijn...
Maar met die kaart zou de ne2000 driver moeten werken als ik me niet vergis.

Kijk eens of er een FCC id op dat ding staat.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ff de kaart eruiy gehaald leest makkelijker.
dit haal ik er van af:

BNC en UTP

Complies with FCC class A
made in taiwan r.o.c

er zijn 3 plaatsen waar ik jumpers in zou kunnen steken daar staat van links naar recht het volgende bij.

IRQ(jumper)15,12,11,10,5,4,3,2 of jmpless (daar zit ie in)

I/O|MEM|iets onleesbaars| Bootrom (geen jumper aanwezig)

AUI Expansion (ook geen jumper aanwezig)

op de grootste chips(blokken) staat
Function DC0509C2 9502
Function PT301C 9451
Function LF122C 9504

ik draai nu de kaart om:
staat weer .Yes it runs with NetWare
KAE PO AA 94VO 9508

en een streepjescode
2000RA050316163

meer kan ik er ook niet over vertellen

• NiPeng
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Die sticker met Yes, haal die eens weg...

Dit vond ik met google.
Lijkt aardig op jouw kaartje.
1)
NE2000RA050125232 auf einem Aufkleber mit einem Barcode dadrüber
RP-50001 eingebrannt im Layout der Karte
KAE PO AA 94VO -"-
Chip (war mit Aufkleber verdeckt: "YES, It runs with NetWare"):
RMC: RTL 8009
4C070T1
450F Taiwan
Die Karte hat Jumper, deren Bestückung leider keine Auswirkungen hat.
(Die andere kaart is een UMC (ook ne2000 compatible))
Btw probeer die kaart eens te jumperen zodat je exact weet welke resources deze gebruikt.

Verwijderd

isa card en dan weken worstelen? Gooi dat ding weg en haal een pci (realtec 8139 voor 35 ?? ) Niet dat dat een goede kaart is maar ach, het schijnt te voldoen ... (ik heb liever 3com of intel spullen, maar zijn nogal wat duurder)

• NiPeng
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

I second that (had helemaal niet gezien dat Karpax pci heeft in het systeem |:( ).

Verwijderd

Topicstarter
mannen ,mannen.
Ik dacht dat jullie bij tweakers van die die-hards waren..
Nu gaan jullie me toch niet vertellen dat ik het op moetgeven. net nu ik een bescheiden winstje geboekt heb met het pingen etc.

weet je wat ik ga doen , ik ga die ander kaart eens proberen die komt uit een werkende debian systeem met precies hetzelfde doel als wat ie bij mij moet doen.

whohaha we shall overcome.!

• NiPeng
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

ik heb steeds eth1 uitgeschakeld. eth1 geeft nog steeds geen teken van leven behalve als ik 'm statisch configureer. die ik echter dhcpcd -h cp49###-a eth1 dan hangt ie
Definieer teken van leven?
Hij is nog steeds niet pingbaar door een andere machine neem ik aan.

Als je die Yes sticker eraf haalt dan zal je waarschijnlijk zien dat het een RTL8009 is =>NE2000 driver is dus de juiste.

De kaart is brak (dan valt er niet veel te tweaken) of je gebruikt een verkeerd interrupt/io.

Heb je de kaart ooit eens goed kunnen gebruiken?
Hang 'm eens in een andere machine.

Verwijderd

Topicstarter
Verhip er zat inderdaad een sticker op.
die heb ik er voorzichtig afgehaald.
blijkt inderdaad een RTL 8009 te zijn.

is er een nadere driver beschikbaar voor deze kaart naast de ne die ik gebruik. (insmod ne io=0x300 irq=11)

• NiPeng
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Hmm ziet er niet goed uit.

Heb ff gezocht.
1 melding over dat io 300 en irq 11 + ne2000 driver werkt bij iemand.
2 Op de realtek site niets kunnen vinden over de kaart.

Dit vond ik een in ethernet howto:
5.31.2. RealTek 8009

Status: Supported, Driver Name: ne (+8390)

This is an ISA NE2000 clone, and is reported to work fine with the
linux NE2000 driver. The rset8009.exe program can be obtained from
RealTek's WWW site at http://www.realtek.com.tw - or via ftp from the same site.
Je zou eens naar dat tooltje kunnen kijken.

Verwijderd

Topicstarter
je hebt het steeds over de ne2000 driver of de ne2k driver. maar ik heb zowel de ne, de ne2k als ne2 driver die ik kan instellen?
in de how to vind ik het volgende.
RealTek 8009
Status: Supported, Driver Name: ne (+8390) .
ne staat neem ik aan voor ne driver (jaja) maar wat betekend dan die (+8390). ik vermoed dat dat enigszins belangrijk zou kunnen zijn. maar wat betekend het ?

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Op vrijdag 16 november 2001 12:58 schreef karpax het volgende:
je hebt het steeds over de ne2000 driver of de ne2k driver. maar ik heb zowel de ne, de ne2k als ne2 driver die ik kan instellen?
in de how to vind ik het volgende.
[..]

ne staat neem ik aan voor ne driver (jaja) maar wat betekend dan die (+8390). ik vermoed dat dat enigszins belangrijk zou kunnen zijn. maar wat betekend het ?
Dat de module 8390 ook nodig is omdat het anders niet werkt.

Je krijgt anders allerlei unresolved errors.

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk nu gaan we ergens komen.

dus naast insmod ne moet ik ook nog een keertje insmod 8390 doen ?

moet ik dan bij die 8390 ook weer io ports en irq definen ?

Verwijderd

Topicstarter
rset8009 gebruikt op een oude pc doos die ik nog had staan kaart blijkt te werken eeprom enzo allemaal getest.

volgende gegevens heb ik eruit.

ethernet addres 00.00.B4.67.1D.DB
medium type = 10baseT TP/CX auto
io= 340 h
irq = 11
16bit

*D do i rule or what.

• NiPeng
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Op zaterdag 17 november 2001 13:38 schreef karpax het volgende:
*D do i rule or what.
Nope, we hebben alles moeten voorkauwen. :P

Heb geen ervaring met die 8390 driver, ik zou zeggen probeer het eerst zonder io+irq op te geven.

Pagina: 1