print server

Pagina: 1
Acties:

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
Kan iemand me uitleggen hoe een printserver precies werkt?
Dus geen printerswitch aan je parallelle poort maar een printserver via het netwerk dus.

Install je op elke pc die moet printen dan software die connect met de printserver of installeer je in windows gewoon rechtstreeks die printer via z'n ip adres?

Printserver als in zo'n klein bakje en niet een pc die als printserver dient.

• witchdoc
*bump*

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
--zucht--
t lijkt wel een gebruikersvraag, maar daar gaan we dan maar weer....)

Een printserver bevat alle printers die je in je netwerk hebt opgenomen. Alle printdevices zitten gewoon in je netwerk opgenomen net als de workstations...... (ook printers kun je op switches, hubs of weet ik veel wat aansluiten....zolang ze maar een NIC hebben....)Je hebt dus op je eigen pc geen printers meer nodig (even uitgaande van winNT/2000.....95 en 98 werkt weer ietsjes anders) dus ook updates van de drivers gebeurt allemaal centraal (scheelt weer....anders moet je een stapel clients aflopen ;) ) alle printopdrachten stuur je naar de printer op de server... Die stuurt ze vervolgens door naar de printdevices..... that's all...... tuurlijk zitten er nog wat andere dingetjes achter, maar in grote lijnen komt t hier op neer...

Oja....... Overal waar je printers zit staan, moet je eigenlijk lezen printerdrivers!! een echte printer (zo'n apparaat dus) noem je een printdevice......vandaar

iRacing Profiel

• witchdoc
kroegtijger: en hoe te fuck spreek ik die dingen aan?
Kan je in windows gewoon naar een ip wijzen waar zulk een pintserver hangt ofwat?
En hoe weet windows dan welke printer selecteren bij een multiport printerswitch? Poot specifiëren bij dat ip?

Verwijderd

Bij zo'n printserver zit gewoon software om het apparaat te configureren of via een webbrowser interface.

Kijk eens op de site van Intel, HP of Lexmark. Daar kan je van alles hierover vinden.