Toon posts:

Newbie zoekt basisinformatie om te programmeren

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo experts,

Kan iemand mij een goede link geven of mij uit leggen hoe de relatie met een .batscript en een inifile werkt?

Thnxz voor de moeite

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
D2K hardtikke bedankt voor je hulp dit was echt de bedoeling nog meer van dit soort behulpzame figuren hier ?

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Owkee, er staat al enorm veel info in de FAQ.

Die kun je hier en eventueel [url="http://[http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/298713/1?limit=50"]hier[/url] vinden....

• D2k
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

Op woensdag 07 november 2001 10:20 schreef koco62 het volgende:
D2K hardtikke bedankt voor je hulp dit was echt de bedoeling nog meer van dit soort behulpzame figuren hier ?
luistert en huivert
jij komt hier om een link vragen zonder zelf ook moeite gedaan te hebben?
dan geef ik je de link die de meesten hier (naast de got search) zouden gebruiken om je van antwoord te voorzien
dan is het toch niet zo moeilijk om zelf ff te kijken en dan met een concreet probleem te komen?

<ot>
en het is D2k
</ot>

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk heb ik al wat links bezocht maar kon niet echt wat vinden.
Ik ga wel naar de faq toe thnxz voor de moeite.

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-08 15:10
* Banpei snapt ook niet echt wat je precies bedoeld.

Relatie tussen bat en ini??? Welke relatie bedoel je precies? :?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:08

Crazy D

I think we should take a look.

Kleine tip: zet er in het vervolg bij waar je op gezocht hebt, dan toon je iig aan dat je zelf moeite hebt gedaan.
Helaas komen er regelmatig mensen langs hier die denken dat wij wel ff kant-en-klare oplossingen aandragen, en die zelf niet of nauwelijks moeite hebben gedaan om een oplossing te vinden. Dat is nogal heel erg irritant, en daardoor krijg je soms reacties die wat botter overkomen als dat ze misschien bedoelt zijn (of wel zo bedoelt zijn :P).
Bedank je collega gotters die te beroerd zijn om zelf moeite te doen daar maar voor.

Ontopic: ik heb geen flauw idee waar je het over hebt. Wil je vanuit een batch file een ini file uitlezen of zo :?

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
precies dat is wat ik wil via een batchfile een ini uitlezen en de overige relaties die die dit heeft.
Dus als ik een .bat maak en een bijbehorende ini waar gaat dat dan naar toe? naar een exe of zo?

Ja dat jullie steeds maar oplossingen aandragen is natuurlijk fantastisch maar dat ik en andere Gotters van jullie zoveel kunnen leren, is natuurlijk "Great":9~
Sorry dat ik zo onduidelijk was and have a nice day

• Crazy D
  • Laatst online: 08:08

Crazy D

I think we should take a look.

Uhh ini file inlezen via een batch file? Kan dat :?
Bij mijn weten niet nl. Iig niet met MS-DOS... 4Dos (ooit mee gewerkt bij een vorige baas :9) kan het denk ik wel mee, aangezien daar een halve scripttaal ingebouwt zit.. maar met gewoon DOS?

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Kedan thnxz man....

• Bobco
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

En als je echt veel informatie over batch files zoekt dan kun je hier terecht...

PS Je weet Google toch wel te vinden?

With the light in our eyes, it's hard to see.

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:53
Op woensdag 07 november 2001 10:32 schreef koco62 het volgende:
Natuurlijk heb ik al wat links bezocht maar kon niet echt wat vinden.
Ik ga wel naar de faq toe thnxz voor de moeite.
Als je op bat + ini zoekt zul je niet veel vinden. Bovendien is het belangrijk dat je een ding bedenkt: een INI-bestand is gewoon een tekstbestand. Je zult gewoon iets moeten verzinnen om de juiste informatie eruit te halen en zover ik weet kan dat niet met BAT-bestanden...

(De FAQ lezen is trouwens wel een must voordat je in een forum post...

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-08 15:10
Hmmm, je kan wel met behulp van een lineread wat doen, maarja, is het niet makkelijker om dan gewoon een evil vbs-je te maken... >:)

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Ik geloof dat als je
leesin.bat <filename.ini
doet de inhoud van filename in een variabele gegooid wordt.

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Mastermind schreef op 13 December 2002 @ 20:16:
Ik geloof dat als je
leesin.bat <filename.ini
doet de inhoud van filename in een variabele gegooid wordt.

Neuh, dat zal bij de standaard in aan de batfile aangeboden worden, maar daar kan hij niets mee.
Verder vindt ik dit nou niet echt een toevoeging om een topic uit november 2001 omhoog te schoppen. Volgende keer even naar de datum kijken svp :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.