Ik wil een Debian server gaan maken... Kan ik dan 2 dezelfde netwerkkaarten erin stoppen (Realtek)??? Bij RedHat geeft hij daarmee problemen, maar bij Debian ook??
Verwijderd
Ik heb een debian-bak met 2 maal dezelfde 3Com-kaarten erin en dat zonder problemen. Ik weet niet of realtek ook een configuratie-diskette meelevert, maar bij mijn 3Comkaarten kan ik met een dosprogramma aangeven welke IRQ's ze moeten gebruiken. Dit werkt al tijden zonder problemen....
Verwijderd
Ik draai hier (gepatched'te) Redhat 6.1 met twee Realtek 8139's en dat werkt zonder problemen. Het lijkt mij dus weinig uit te maken welke Distro je gebruikt.
code:
1
2
3
4
| cat /etc/modules.conf alias eth0 8139too alias eth1 8139too options rtl8139 irq=11 |
Verwijderd
Hmm ik (toch nog een beetje newbie) ben dus ook bezig om een debian server op te zetten. draai potato met 1 pci 3com kaart (eth0) geconfigureerd met dhcpcd (werkt perfect) maar nu krijg ik dus de 2e netwerkkaart niet aan de praat, het is (volgens mij) een NE2000 kloon. ik heb de drivers geinstalleerd via modconf , heb 'm zo ook een irq (11)en io waarde (0x300) toebedeeld. ik krijg geen foutmelding en kan de kaart met ifup eth1 ook aanzetten. maar nu komt het vreemde. Ik kan er niets mee, kan niet pingen ook als ik mijn dhcpcd zo configureer dat ie moet internetten via eth1 krijg ik helemaal niets. ik vermoed dat het iets te maken heeft met de gebruikte driver . typisch gevalletje van de ethernet-die-nog-over-is-van-een-pc-die-inmiddels-plantenbak-is-geworden. Alle hulp is welkom.
Verwijderd
Ik heb hier onder debian 2 realteks draaien en het ging zonder problemen, geen gezeik over irq adressen en zo.
Aan welke DHCP server zou eth1 dan een IP adres moeten vragen? Ik neem aan dat je eth0 naar buiten toe praat (kabelmodem?) en eth1 op je interne netwerk... Als je dan geen DHCP server op je interne netwerk hebt kan je natuurlijk ook geen DHCP gebruiken om die netwerkkaart in te stellen. Dan moet je dus hard een IPadres invullen.Op woensdag 07 november 2001 10:40 schreef karpax het volgende:
Ik kan er niets mee, kan niet pingen ook als ik mijn dhcpcd zo configureer dat ie moet internetten via eth1 krijg ik helemaal niets.
bijvoorbeeld:
in /etc/network/interfaces
iface eth0 inet dhcp
iface eth1 inet static
address 192.168.1.1
network 192.168.1.0
netmask 255.255.255.0
broadcast 192.168.1.255
This must be that Woodstock place mom and dad are allways talking about
Als je de rtl8139 in je kernel meecompileerd vindt hij er in elk geval gewoon zonder morren 2.
Pagina: 1