ECS K7S5A dood?

Pagina: 1
Acties:

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:33

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Heren en dames van het tweakende leven:

- Ecs bord K7s5a
- Infineon Cas 2 256Mb DDR
- Amd XP 1600+
- Leadtek GF2 PRo 32mb
- Live 1024
- Realtek 10mbit
- SMC 100Mbit
- Promise Raid DMA66

e.d.

Werkte 2 dagen lang prima en zonder een blauw scherm.. zo fucking snel ook. Gisteren niet thuis, pc niet aan geweest, vanochten werken op pc en wat denk je, hij gaat niet aan, alleen fannatjes gaan aan en de ide lampjes gingen knipperen, ook het lampje op me brander ging knipperen. Dit allemaal gedaan, door elkaar e.d.:
- CMOS gecleared
- Alles eruit gehaald
- Alle stekkers los gehaald
- Andere vga kaart erin en verrek, hij starte op, met melding batt. leeg en bios size wrong (?). Alles ingesteld op nieuw opgestart... en weer dood! .. Weer helemaal niets!
- Alles uit elkaar en weer op nieuw inelkaar, met SDRAM en een 3de vga kaart, andere voeding e.d. tussen door nog meer cmos clearen, nieuwe batterij, zonder batterij. Helemaal niets. Alleen de fannetjes gaan aan, geen piepje, niets verder.

Nog suggesties about what to do? Tis beetje klote, want ik heb het nog niet eens 20u aan gehad.. was er zo blij mee, want het werkte zo snel enzo.. mooi kut dus!

Please advise!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Is de batterij van je BIOS niet leeg? Alleen zou hij volgens mij dan nog wel moeten booten, maar ik zou dus eerst ff kijken of het niet iets is met die batterij.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 10:27 schreef Maha het volgende:
Is de batterij van je BIOS niet leeg? Alleen zou hij volgens mij dan nog wel moeten booten, maar ik zou dus eerst ff kijken of het niet iets is met die batterij.
Zoals er staat heb ik dat gedaan, heb em vervangen, en zonder proberen te starten, beide met zelfde resultaat.. alleen fannetjes aan. Verder heb ik nog nooit een pc gezien die zonder batterij niet wilde booten :'(

Verwijderd

Sorry nigelator niet helemaal goed gelezen.

Verder denk ik dat je ook al wel geprobeerd heb gewoon met een helemaal clean systeem hebt geboot. Alleen een CPU plus mem en vid en dan booten en kijken wat hij doet, zo niet dan kan je dat nog proberen en kijken wat hij doet.

Als het voor de rest niets oplevert zou ik toch eens contact opnemen met de winkel waar je he hebt gekocht... (GARANTIE???)

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 10:39 schreef Maha het volgende:
Sorry nigelator niet helemaal goed gelezen.

Verder denk ik dat je ook al wel geprobeerd heb gewoon met een helemaal clean systeem hebt geboot. Alleen een CPU plus mem en vid en dan booten en kijken wat hij doet, zo niet dan kan je dat nog proberen en kijken wat hij doet.

Als het voor de rest niets oplevert zou ik toch eens contact opnemen met de winkel waar je he hebt gekocht... (GARANTIE???)
Komt bij Gistron vandaan en is 2 dagen oud ofzo, moet geen probleem zijn.

Edit: Mag em opsturen (duh) en krijg na weekie weer es wat terug oid.. KUTzooi dus.. hier baal ik van.. webwinkels zijn niet zo klote op zich, tenzij je RMA's hebt e.d.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
*BAM*

;)

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
mijn gistron K7S5A doet het al een paar weken volledig probleemloos hoor..

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 14:13 schreef AMDude het volgende:
mijn gistron K7S5A doet het al een paar weken volledig probleemloos hoor..
Dus die van mij niet stuk zijn? :P

Ik wil ook pcies het zelfde bordje er voor trug, want dis wel het meest stabiele systeem wat ik in jaren heb gehad !

Maare... hij gaat op de post.. zelfs met een nieuwe voeding, alleen een AGP kaart de processor en het mem doet ie helemaal niets meer.. DOA RMA reparatie!

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Changetopic =>> Pc Dood, dan maar case modden! :o

Zooow, nadat ik mijn pc naar het postkantoor had gebracht (althans, cpu/mobo/mem) bedacht ik me dat ik me case nog wel wilde modden :)

Modden in de smalste zin van het woord. Ding staat in m'n huiskamer dus wil er geen hoeren-lampies-met-raam in :)

Maar, wil wel alle fanholes uitzagen met m'n dremel, heb em al in de primer gezet want ik ga em spuiten en hij wordt ge-noise-killed.

- Pik zwarte verf, misschien maak ik er wel een soort nightrider theme van of een andere theme (ideeen?).
- Fanholes uitzagen maakt em iets stiller, de fans maken wat minder lawaai en kunnen meer lucht verplaatsen.
- Noise killing: Nadat ik een nieuwe server had neergezet werd mijn vriendin gek van het lawaai (staat in trapkast). Na een mat van 1m2 van dat noppen spul en de fans te hebben gemod hoor je em alleen nog als je je hoofd erboven houdt.
- Evt. nog fan op processorkoeler (Spire coppercore ding met lawaai 5k rpm fan erop) stiller maken door er een grotere fan op te maken met z'n verlopje. Met mazzel dan ook nog op 7v :)

Meer ideeen? Heb nu de zijplaten, de bovenkant en het frontje in de primer gezet. De moederbordplaat staat al in de zwarte verf (maakt niet uit achterkant) en bedenk me net dat die voetjes nog een beetje zwart moeten krijgen. Ik denk dat een zwarte kast echt geil is. Ik
ga alleen wel een 12v lampje met schakelaar kopen, want anders zie ik echt geen zak meer als ik in me pc ga kijken. Alhoewel, 220v is beter, want dan kan ie al aan als de pc zelf uit is :)

Ghehe, hoe maak ik van een klote dag, een leuke pc-dag ? :P

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Lalaladie, lalalado :)

Saai, ik kan nu niet even gaan gamen, dan moet ik eerst een nieuwe laptop :)

Iemand reactie op bovenstaand (over casemod dus)?

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zit je AGP kaart er wel goed in? Dat is een veel voorkomend probleem met dat mobo (compu start niet omdat de AGP kaart er niet helemaal goed inzit. Het enige echte probleem met dat mobo is dat het AGP slot zo verdomde precies is).

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 18:32 schreef TweakerNummerZoveel het volgende:
Zit je AGP kaart er wel goed in? Dat is een veel voorkomend probleem met dat mobo (compu start niet omdat de AGP kaart er niet helemaal goed inzit. Het enige echte probleem met dat mobo is dat het AGP slot zo verdomde precies is).
Erm, zat ik ook aan te denken.. want hij starte 1 keertje wel en crashte toen in het bios. Maar ik heb daarna met echt 3 kaarten geprobeerd, zonder succes. En ook de eerste keer dat ik vancohtend probeerde knipperde mijn ide-ledjes op het ritme van een stroboscoop. Ik denk dat het dus echt stuk was.. zou ook vreemd zijn dat ie terwijl ie neit gebruikt is en uit staat in ene niet meer goed zit :(

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:31
Op woensdag 07 november 2001 19:27 schreef nigelator het volgende:

[..]

Erm, zat ik ook aan te denken.. want hij starte 1 keertje wel en crashte toen in het bios. Maar ik heb daarna met echt 3 kaarten geprobeerd, zonder succes. En ook de eerste keer dat ik vancohtend probeerde knipperde mijn ide-ledjes op het ritme van een stroboscoop. Ik denk dat het dus echt stuk was.. zou ook vreemd zijn dat ie terwijl ie neit gebruikt is en uit staat in ene niet meer goed zit :(
chraste in het bios?

dan ZOU het kunnen dat je bios opgefuckt is....

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 18:11 schreef nigelator het volgende:
Lalaladie, lalalado :)

Saai, ik kan nu niet even gaan gamen, dan moet ik eerst een nieuwe laptop :)

Iemand reactie op bovenstaand (over casemod dus)?
Veel succes :) Word vast cool..

Ik heb zelf gewoon blauwe kerstlampjes in mn kast :D

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 19:38 schreef EviL_SiqKNeSS het volgende:

[..]

Veel succes :) Word vast cool..

Ik heb zelf gewoon blauwe kerstlampjes in mn kast :D
Thx :) Ik hoop het ook :)

Kerstlampjes zijn kewll.. goed idee :)

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Geen mod-ideeeeeen? (Lees halverwege oid :) )

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
*Boink*

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:22
nieuw moderbordje?

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Owkee.. nu hebbik me nieuwe mobo een paar weken en weer hetzelfde probleem. Blijkt dat die tering dingen gewoon een productie fout hebben en als je een dag of wat de stroom eraf laat dat ie dan start problemen krijgt. Ik heb dat probleem dus nu 2 x gehad, die gast van Gistron heeft het zelf ook, en 2 vrienden van me hebben het zelfde probleem. Ik heb het bordje terug gestuurd en krijg tegen geringe bijbetaling een MSI K7TPro266A Kt266A chipset ding bord voor trug. Hopelijk doet die het beter, want ik wordt GEK van het herinstalleren en het niet knap kunnen werken op me eigen pc. :(

Dusss.. ECS K7S5A was mooi bord, maar werkt toch niet zo goed :( Met dank aan Gistron omdat ze behulpzaam zijn! (Jaja, als nieuwe mobo er is volgt shopsurvey weer :P )

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Wachten duurt lang, ik wil me nieuwe bord hebben en eindelijk weer plezier van me main pc hebben :)

Verwijderd

misschien kun je in de tussentijd je sig alvast aanpassen...

:)

Verwijderd

Wat een bs verhaal van gistron. Dr is wel een bug met koud booten en dat licht hem alleen aan de voeding dan. Met mindere voedings wil die problemen geven dan. Ik heb zelf ook een ecs bordje en zo'n probleem gehad.. Andere voeding (aopen 300watter) en geen problemen meer gehad.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Topicstarter
Op woensdag 05 december 2001 19:38 schreef Driez het volgende:
Wat een bs verhaal van gistron. Dr is wel een bug met koud booten en dat licht hem alleen aan de voeding dan. Met mindere voedings wil die problemen geven dan. Ik heb zelf ook een ecs bordje en zo'n probleem gehad.. Andere voeding (aopen 300watter) en geen problemen meer gehad.
Ik heb een dikke 300watt voeding. Bovendien KAN een te lichte voeding je moederbord niet zomaar slopen, anders had ik dat met me vorige pc ook wel gehad (toen was het een 230watt voeding, met 8 hd's erin). Magoed, ik hoor al weer dat mijn problemen niet bestaan dus dat moederbord doet het prima :) Ik zal het de volgende keer tegen kapotte spullen zeggen, op tweakers zeggen ze dat je niet stuk kan zijn, dus hou nu op met die gekkigheid.. ik heb er ook niet om gevraagd hoor :P

Pagina: 1