[nieuwsposters!] Submits komen niet door

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-10-2024
Heb ik een ban gekregen om nieuws te submitten op T.net, ofzo. Ik heb de deze maand zo'n 20 keer nieuws gesubmit waarvan er geen enkele op T.net is verschenen.

Dat het voor kan komen dat bepaald niet interesant is en dus niet geplaatst wordt kan ik mij voorstellen maar van dat er van die 20 geen enkele is verschenen vind ik wel erg triest, omdat er naar mijn idee best wel interesante bij zaten:

-een paar koelers die zowel goed presteerden als ook stil zijn.
-een nieuw socket A mobo met VIA KT266A van SOYO.
-een mp3 jukebox die aan te sluiten en te bedienen is via een normale autoradio.
-monitoren met wat nieuwe snufjes
-enz, enz...

Op deze manier heeft het voor mij nog maar weinig nut om nog meer nieuws te gaan posten, waar het naar mijn idee toch om draait op T.net, vooral ook omdat er behoorlijk wat tijd in gaat zitten om alles te vertalen en er een leuk verhaaltje van te maken.

Nu zou je kunnen zeggen dat ik ergens iets fout doe, maar dat lijkt mij sterk, omdat er voor die periode wel nieuws van mij gepost is en mijn manier van posten is niet veranderd. daarbij heb ik het ook al vanaf meerdere computers geprobeerd, maar ook dat blijkt niet te werken.

Dus nu is mijn vraag, what the hell is going on????

Op deze manier houd ik nog maar heel weinig zin over om ooit nog weer nieuws te gaan submitten en dat kan toch niet de bedoeling zijn van T.net. Ik hoop dan ook dat hier snel wat duidelijkheid in komt.

Good goan

Verwijderd

[topic=207177]

Nogmaals,
Disclaimer: er wordt niet gecorrespondeerd over ongeplaatste nieuwssubmits. Als je het niet kunt hebben dat je postings niet geplaatst worden, moet je geen nieuws gaan submitten! Ook kan het voorkomen dat een ander jouw nieuwtje al eerder heeft gesubmit, waardoor zijn/haar naam genoemd wordt in plaats van die van jou.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:31
edit:
Never mind, onderstaande wordt al gesuggereerd in het andere draadje.
Op woensdag 07 november 2001 10:43 schreef RenevdVeen het volgende:
[topic=207177]

Nogmaals,
[..]
Zo maak je je er wel erg makkelijk vanaf. Het moge duidelijk zijn dat de topicstarter serieus z'n best heeft gedaan en hier serieus aandacht voor vraagt. Waarom niet een korte serieuze reactie dan?

Misschien dat het een goed idee is om alle nieuwssubmitters een korte motivatie terug te sturen wanneer hun bericht is bekeken en geplaatst/afgewezen. Dit kan heel kort door standaardberichten (dus bepaalde categorie-en: niet geschikt voor T-net / bagger-stukje / al-gepost / etc ) te sturen evt. met een korte toelichting. Op die manier lijkt de nieuwssubmit niet zo'n zwart gat.

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op woensdag 07 november 2001 10:51 schreef Rukapul het volgende:
edit:
Never mind, onderstaande wordt al gesuggereerd in het andere draadje.

[..]

Zo maak je je er wel erg makkelijk vanaf. Het moge duidelijk zijn dat de topicstarter serieus z'n best heeft gedaan en hier serieus aandacht voor vraagt. Waarom niet een korte serieuze reactie dan?

Misschien dat het een goed idee is om alle nieuwssubmitters een korte motivatie terug te sturen wanneer hun bericht is bekeken en geplaatst/afgewezen. Dit kan heel kort door standaardberichten (dus bepaalde categorie-en: niet geschikt voor T-net / bagger-stukje / al-gepost / etc ) te sturen evt. met een korte toelichting. Op die manier lijkt de nieuwssubmit niet zo'n zwart gat.
Als dat zou gaan gebeuren, zou ik meer news submitten, nu weet ik niet eens zeker of het wel gelezen wordt of aangekomen is...kleine moeite om 2 regeltjes te typen waarom je submit er niet doorheen is gekomen...

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

hm * GiLeX is gewoon de snelste meestal :P
Maar ook ik zie inderdaad vaak dat submits niet geplaatst worden, de posters (onder leiding van Wouter Tinus) hebben werk zat hoor, de Que zit soms vol met meer dan 100 submits op een dag en dan moet er gewoon gekeken worden wat geplaatst kan worden....

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• jle
[topic=207177]

Nogmaals,
[..]
Ik hoop niet dat jij de mening van het hele tweakers.net team hier verwoord, want dat zou ik rond uit schandalig vinden en dan ist het wat mij btrefd ook absoluut gebeurd qua nieuws submitten.

Ik bedoel met mijn stukje tekst alleen maar dat mijn submits op een een of andere manier verloren gaan of (wat ik niet hoop) dat het gewoon niet gelezen wordt.

Good goan

• jle
Op woensdag 07 november 2001 11:02 schreef gellie het volgende:
hm * jle is gewoon de snelste meestal :P
Daar ben ik het helemaal mee eens, maar van alles wat ik op opgestuurd heb is helemaal nix op T.net verschenen, ook niet door andere submitters.
Als een ander eerder dan mij gesubmit heeft heb ik daar wel vrede mee, maar dat is hier het geval niet. En daarom (en het antwoord van RenevdVeen :( ) is bij mij de drang om nog nieuws te gaan submitten (waar T.net toch wel van moet bestaan) naar een absoluut diepte punt gedaald.

Good goan

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:15

Daniel

Kapitein NCC-1701
Het is nu eenmaal zo dat de stroom van submits vele malen groter is dan wat de nieuwsposters kunnen verwerken. Verder is het afhankelijk van of de nieuwsposter het bericht interessant genoeg vindt om er een nieuwspost over te maken.

Dat bij elkaar kan er toe leiden dat er ineens een hele tijd geen nieuws dat door jou gesubmit is ziet verschijnen. Dat is jammer, maar met het huidige, relatief willekeurige, systeem niet te ondervangen. Het is in ieder geval niet zo dat submits door critical-billy automagisch door een scriptje getrashed worden :)

Daarom willen we ook binnenkort gaan werken met een redactie die de submits filtert. Er komt dan niet meer 1 grote onverzichtelijke queue maar een onderverdeling naar prioriteit van verwerking. Als de criteria voor de filtering ook voor de submitter in te zien zijn, kun je dus zelf op voorhand al bepalen wat ongeveer de kansen van je suggestie zijn.

• jle
Op woensdag 07 november 2001 11:37 schreef Daniel Kegel het volgende:
Het is nu eenmaal zo dat de stroom van submits vele malen groter is dan wat de nieuwsposters kunnen verwerken. Verder is het afhankelijk van of de nieuwsposter het bericht interessant genoeg vindt om er een nieuwspost over te maken.
Ben ik het helemaal mee eens en daar zal ik ook nooit een kwalijk woord over zeggen.

Maar wat ik mij dan wel af vraag, is welke criteria houden de nieuwsposter aan om te bepalen of een bericht interessant is of niet?

Even een voorbeeld: * jle op, ik uit hier mijn eigen mening. Ik zeg dit niet om er voor te zorgen dat mijn berichtjes wel geplaatst worden)
Er komen op T.net veel nieuwtjes binnen over nieuwe koelers die nog weer beter presteren dan hun voorgangers. Als ik daarna de reacties lees van verschillende leden viel het mij op dat er altijd gevraagd werd naar de geluidsproductie van deze koelers, omdat men graag een zo stil mogelijke computer wil hebben. Hieruit mag je dus afleiden dat een koeler die en goed koelt en stil is belangrijk is voor een Tweaker.
Een paar dagen daarna kwam ik een review tegen over een nieuwe koeler van Thermatake die uitgerust is met een thermo-sensor en zodoende gebruik kan maken van een variabele fan speed (dus en goed koelt en stil is).
Als dit soort nieuws (wat de voor een Tweaker dus wel interessant is, blijkend uit de reacties) niet geplaatst wordt krijg ik toch erg de twijfels bij de criteria die gehanteerd worden door de nieuwsposters als het gaat om te beoordelen of iets interessant is of niet.
Dat bij elkaar kan er toe leiden dat er ineens een hele tijd geen nieuws dat door jou gesubmit is ziet verschijnen. Dat is jammer, maar met het huidige, relatief willekeurige, systeem niet te ondervangen. Het is in ieder geval niet zo dat submits door critical-billy automagisch door een scriptje getrashed worden :)
Dat had ik ook niet verwacht, ik was er alleen bang voor dat er op de een of andere manier iets fout ging bij het versturen en/of ontvangen van berichtjes.
Daarom willen we ook binnenkort gaan werken met een redactie die de submits filtert. Er komt dan niet meer 1 grote onverzichtelijke queue maar een onderverdeling naar prioriteit van verwerking. Als de criteria voor de filtering ook voor de submitter in te zien zijn, kun je dus zelf op voorhand al bepalen wat ongeveer de kansen van je suggestie zijn.
Dat zou mijns inzien een hele verbetering zijn :)

Good goan

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
De criteria voor een nieuwspost kunnen de nieuwsposter zelf je het beste uitleggen denk ik :)

Verwijderd

[topic=207177]

Nogmaals,
[..]
Zo grof en onbeleefd zie ik ze niet vaak ;)

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Kijk, dat is nou een reactie waar ik op zat te wachten :) Ik vroeg me namelijk al af hoe het gefiltered werd, niet dus :P Fijn als dat gaat gebeuren, want dan zie je ook vele malen sneller of er ergens interesse voor is of niet.

Ik heb geen problemen met het submitten, en ik probeer zoveel mogelijk correcte info te geven en eventueel al wat duidelijkheid mee te geven. Eventueel met motivatie waarom ik het submit.

Van de zoveel submits komen er elke week wel enkele door, soms zijn andere sneller en soms komen ze helemaal niet op t.net, het jammere vind ik dan dat ik niet weet waarom niet. Soms denk ik: Nou! Dit is juist zo een vette gadget waar aan getweaked kan worden en je zeker weet dat je veel thread-replies kan scoren. Wat gewoon leuk is. Maar ja! Het zal wel :P Druk ofzo.. Verder zie ik ook wel eens een mod zelf iets posten en dan zonder "bedankt "blaat" voor de tip .. dan denk ik, nou .. had dan een naam erbij gezet, ik heb ook maar 10 tot 15 mins de tijd genomen om het uit te zoeken en te submitten.. maar verder alles flex hoor :)

Ergens is het wel jammer dat een nieuws modje zelf kan bepalen wat wel of niet leuk is om te posten. Het geeft een beetje de indruk dat als hij rothumeur heeft of geen zin om weer iets over hardware te posten, dat het overgeslagen wordt. Ik zie liever dat er afspraken zijn gemaakt en de hoeveelheid submits over een subject. Maar misschien dat ik dat gewoon niet weet dat het wel al gebeurd.

http://mrfloris.com

• Palomar
  • Niet online
ik heb ook wel es wat nieuws gesubmit maar dr verder nooit meer wat van gehoord.. op zo'n manier raak ik ook niet verder gemotiveerd om nog es wat in te sturen.

En dan die eerste reactie van RenevdVeen vind ik helemaal lomp.. hiermee suggereert ie dat het voor de users zo ongeveer een voorrecht is om iets te mogen insturen.. en als de gang van zaken je niet bevalt rot je maar op :(
Dat is natuurlijk de omgekeerde wereld.. t.net zou de submitters eeuwig dankbaar moeten zijn (bij wijze van spreke dan ;) ) dat ze er de tijd voor nemen om iets te submitten.. dan kun je op z'n minst (desnoods dmv. een automatisch mailtje) degene ff op de hoogte stellen dat z'n nieuws niet gepost is.. maar dat ie wel bedankt wordt en dat het erg op prijs wordt gesteld dat ie wel heeft gesubmit etc. etc.. :)

Verwijderd

Punt blijft nog altijd dat Tweakers.net nog steeds draait op haar gebruikers. Als je op zo'n manier je gebruikers afwimpelt zul je meer en meer onvrede creeren.

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 16:02

we_are_borg

You will Comply

Als de stroom groter is dan een nieuwsposter kan verwerken waarom dan op sommige dagen 2 a 3 berichten en op andere 10 tot 15 stuks het lijk mij dat sommige berichten na een dag ook nog waarde kan hebben.

Verder als er zoveel submits zijn waarom dan niet meer nieuwsposters.

Een schrijven van de nieuwsposter waarom hij het niet post lijk mij zeer wenselijk dan kan je namelijk de volgende keer er rekening mee houden als je een nieuwssubmit doe, zodat er minder wordt afgekeurd als iemand een nieuwssubmit doet.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Mastermind
  • Laatst online: 29-11 15:35
Submit gewoon niks, als ze zo arrogant willen doen... ik ben er ook allang mee gekapt.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op woensdag 07 november 2001 14:44 schreef Gordijnstok het volgende:
Punt blijft nog altijd dat Tweakers.net nog steeds draait op haar gebruikers. Als je op zo'n manier je gebruikers afwimpelt zul je meer en meer onvrede creeren.
Vandaar mijn reactie ook :)

• jle
Op woensdag 07 november 2001 13:27 schreef Daniel Kegel het volgende:
De criteria voor een nieuwspost kunnen de nieuwsposter zelf je het beste uitleggen denk ik :)
Ik ben heel benieuwd.

* jle vind het toch wel tegenvallen dat nog geen enkele nieuwsposter hier op gereageerd heeft :(

Good goan

• JvS
  • Laatst online: 22:31

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik ben zo vrij geweest ze hier even op te attenderen middels de titel :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• jle
Op woensdag 07 november 2001 15:09 schreef Mastermind het volgende:
Submit gewoon niks, als ze zo arrogant willen doen... ik ben er ook allang mee gekapt.
Daar zit ik ook sterk aan te denken, op deze manier valt er geen eer meer aan te behalen. Maar soms kom je gewoon dingen tegen waarvan je denkt.... die moet ik even posten (zie mijn uitleg een paar postjes terug).

Maar ja, als je dan ziet dat ik een paar weken geleden ook een heatsink/cooler round-up ge-submit heb die niet wordt geplaatst en vandaag wordt er wel een geplaatst..... :( :( .

Slechte zaak

Good goan

• jle
Op woensdag 07 november 2001 19:39 schreef JvS het volgende:
Ik ben zo vrij geweest ze hier even op te attenderen middels de titel :)
Als het helpt, zal mijn dank groot zijn 8-)

Good goan

Verwijderd

Ik heb geen enkele submit van je gezien, dus ik kan moeilijk uitleggen waarom jouw submits er niet doorkomen. Criteria die eraan worden gesteld is dat het nieuws moet zijn en niet al zaken die uitgebreid besproken zijn. Daarnaast zijn er nog aantal dingen te noemen, maar het kiezen van onderwerpen is vooral persoonlijk gevoel van de nieuwsposters. Daarom proberen we ook mensen met diverse interesse-gebieden in het team te hebben.
de Que zit soms vol met meer dan 100 submits op een dag en dan moet er gewoon gekeken worden wat geplaatst kan worden....
Hiervan is dus een gedeelte meuktracker, een gedeelte dubbel, een gedeelte oud nieuws, een gedeelte waarvan je denkt waarom dat in hemelsnaam erinstaat. Er gaat behoorlijk wat tijd in zitten als je elk artikel moet gaan beoordelen, daarom let ik vaak op de titels om te kijken of ik iets interessants vindt. Als er dan één of andere vage titel bijstaat heb ik er geen tijd voor om te kijken of het eventueel wat is.
Maar wat ik mij dan wel af vraag, is welke criteria houden de nieuwsposter aan om te bepalen of een bericht interessant is of niet?
Dit is dus vooral persoonlijke smaak van een nieuwsposter. Een submit wordt in ieder geval niet zomaar getrasht, dus er zal altijd wel een poster naar kijken waar die nieuwsposting in het interesse-gebied bij valt. Als deze het niet interessant genoeg vindt dan komt er geen posting over.
Verder zie ik ook wel eens een mod zelf iets posten en dan zonder "bedankt "blaat" voor de tip .. dan denk ik, nou .. had dan een naam erbij gezet, ik heb ook maar 10 tot 15 mins de tijd genomen om het uit te zoeken en te submitten.. maar verder alles flex hoor
Nu halen we even twee dingen door elkaar. Gaat het hier nu om het nieuwsbeleid: "waarom wordt iets gepost of waarom niet" of hebben we het hier over: "Ik heb iets gesubmit en mijn naam staat er niet bij"?. Het is natuurlijk irritant dat je er moeite voor hebt gedaan en je geen credits krijgt, maar vaak wordt een nieuwtje gespot door een nieuwsposter en meteen verwerkt. Moet hij dan eerst de hele queue gaan doorzoeken totdat hij iemand vindt die het al heeft gesubmit? Het lijkt mij belangrijker dat het nieuws op de pagina komt dan dat alle berichten van een bedankt voor de tip [user] worden voorzien.
Ik zie liever dat er afspraken zijn gemaakt en de hoeveelheid submits over een subject. Maar misschien dat ik dat gewoon niet weet dat het wel al gebeurd.
De plannen liggen er wel, maar aangezien het nooit definitief is geworden en we op dit moment blij zijn met wat er gedaan wordt zijn er geen richtlijnen waar we ons aanhouden qua hoeveelheid hardware/software/ict/etc
Maar ja, als je dan ziet dat ik een paar weken geleden ook een heatsink/cooler round-up ge-submit heb die niet wordt geplaatst en vandaag wordt er wel een geplaatst.....
Tja... Ik heb je submit twee weken geleden niet gezien.

• jle
Ik hoop alleen maar dat er snel iets aan gebeurt voordat er meer mensen op dezelfde manier gaan denken als ik en dat jullie dus werkeloos zouden worden, omdat niemand er nog enig nut in ziet als er toch nix van hem/haar gepost wordt.

Ik bedoel maar, dit is toch het belangerijkste onderdeel van T.net en zonder de nieuws submits van de leden kun je de boel wel opdoeken en dat zou wel erg jammer zijn. Meer aandacht aan besteden dus.

Misschien dat jullie wat hebben aan deze tips:

-Maak een keuzeveld aan met verschillende catagorien.
In dit forum gebeurd al zoiets door voor de titel [....] te zetten. Voor T.net b.v. [mobo], [koelers], enz.
-Maak het invoerveld voor de titel wat groter zodat er meer specifieke informatie kan worden ingevuld (speciaal voor de nieuwsposters die alleen de titels lezen ;) ).

Doe er in ieder geval wel wat aan anders zou het aantal submits wel eens drastisch kunnen dalen. Niet iedere ontevrede submitter zal wat van zich laten horen, de meeste zullen gewoon zeggen "als het toch niet geplaatst wordt, waarom dan nog de moeite doen". Pas daar dus voor op.

Good goan

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op woensdag 07 november 2001 22:06 schreef critical-billy het volgende:
Ik bedoel maar, dit is toch het belangerijkste onderdeel van T.net en zonder de nieuws submits van de leden kun je de boel wel opdoeken en dat zou wel erg jammer zijn.
We zijn echt niet afhankelijk van submits hoor, we hebben zelf ook webbrowsers en een shitlading links om af te surfen. Als de queue niet goed bij wordt gehouden wordt het zelfs een blok aan ons been, wat voor frustraties van zowel bezoekers als crew zorgt.
Meer aandacht aan besteden dus.
Daar ben het ik het wel mee eens, we zijn dan ook met vrij ingrijpende veranderingen bezig.
Misschien dat jullie wat hebben aan deze tips:
-Maak een keuzeveld aan met verschillende catagorien.
In dit forum gebeurd al zoiets door voor de titel [....] te zetten. Voor T.net b.v. [mobo], [koelers], enz.
-Maak het invoerveld voor de titel wat groter zodat er meer specifieke informatie kan worden ingevuld (speciaal voor de nieuwsposters die alleen de titels lezen ;) ).
Belangrijker lijkt het mij om de bezoekers duidelijk te maken wat voor soort submits we willen zien. Aan hele verhalen in het titelveld en 35 verschillende [tags] heb je niets als de dingen die opgestuurd worden toch niet nuttig zijn.

Professioneel Hyves-weigeraar

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 23:08
Op woensdag 07 november 2001 20:14 schreef RobinVR het volgende:
[..]

Dit is dus vooral persoonlijke smaak van een nieuwsposter. Een submit wordt in ieder geval niet zomaar getrasht, dus er zal altijd wel een poster naar kijken waar die nieuwsposting in het interesse-gebied bij valt. Als deze het niet interessant genoeg vindt dan komt er geen posting over.
Maar wat als geen enkele poster het desbetreffende bericht in het interesse-gebied heeft vallen? Of dat het de aankondiging is van een release van een Open Source database die toevallig de grote concurrent is van de database die de "ik behandel alle databases"-poster zelf gebruikt en gaaf vindt?

Ik meen me namelijk te herinneren dat iets dergelijks tot onvriendelijke topics heeft geleid op /. en ben erg benieuwd of er hier een mechanisme is dat dit voorkomt. Is er bijvoorbeeld een systeem van peer-review (i.e. minstens x mods moeten ergens over gestemd hebben en minstens y % moet voor zijn om te kunnen plaatsen of tegen om te kunnen verwijderen uit de q)?

• Xsion
  • Laatst online: 30-11 22:42
dat is altijd en dan zie je bijvoorbeeld het 5 dagen later van iemand erop staan of het komt helemaal niet.
Pagina: 1