Toon posts:

Hoe (het stilste) de northbridge koelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met een leuke duct constructie met een regelbare 80mm fan en enermax voeding mijn athlon 1,2 Ghz stil gekregen (43 graden idle). Het enige wat nu nog de boel overstemd is de fan op de northbridge chip op m'n A7V133....
Wie heeft er ervaring met het vervangen van deze heatsink en eventueel de Zalman ZM-NB32 en kan mij van tips en/of info voorzien.

THANX !

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Een simpele heatsink met 40x40 fan is voldoende
Eventueel levert een Blue Orb nog een oplossing

Verwijderd

Als je je Northbridge chipset stil wilt koelen is een Blue Orb geen optie voor jou. Ik heb deze ook op mijn Northbridge gehad en dat wil je zelf niet meemaken. Wat een pokkeherrie :(

Zet er een stille 40mm Papst fan op of een oude CPU cooler (met ASII epoxy vastplakken) 8-)

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Ik denk dat die Zahlman wel een grappig dingetje is, is ook helemaal niet zo duur bij Space Promotion.
Stel dat ie niet voldoende koelt, kan je hem ook actief koelen met een case-fan (ook leuke specs die Zahlman-met-ophangbeugel-dingen).

One of the animals has left its cage today.

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:29

RvV

Gewoon geen fan. Ik heb dat ding van mijn abit bord gesloopt en hij werkt nog steeds.

Y'24

Verwijderd

of gewoon een blue orb op 5V..die hoor je dus echt niet!

Verwijderd

Een ABIT of andere chip-set fan erop doen. Die hoor je echt niet.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Waterkoeling is zo ongeveer de stilste koeling mogelijk voor chip. En het koelt nog goed ook.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Idd, Zalman heeft speciale passieve chipset-koelers

Waar je ze vandaan moet halen weet ik niet. Check maar in de pricewatch of op de site van Zalman

Verwijderd

Topicstarter
Thanks guy's ! :)

Waterkoeling is een beetje overdone, want als dat domme chipset fannetje uit staat hoor je alleen nog maar de 2 x 40 Gb's zachtjes zoemen :Z. Ik heb maar besloten de passieve Zalman koeler te bestellen. Wanneer ik 'em binnen heb laat ik het resultaat wel weten. Kan even duren want ik 'em bij Space Promotions besteld met vooruitbetaling omdat de verzendkosten in verhouding wel errug uit de hand lopen :(

Verwijderd

Helemaal geen koeling is ook goede optie is helemaal niet nodig op Northbridge alleen heatsink(= ook koeling I know)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 20:51 schreef BrainDamage het volgende:
Helemaal geen koeling is ook goede optie is helemaal niet nodig op Northbridge alleen heatsink(= ook koeling I know)
Vandaar de passieve (zonder fan) heatsink...
Pagina: 1