[photoshop] crop

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:55
Hmm... dat was vaag. Als ik in Photoshop een selectie maak, en ik doe 'Image > ' dan is de optie 'Crop' gewoonweg disabled.

Maakt niet uit of het een selectie kleiner is dan 'all' of dat de image veel of weinig DPI is, of dat deze in CMYK of andere color-mode staat.

Ik sta echt voor paf.
Wat is dit voor pauperzooi ?

Heb wel vaken bij Photoshop dat 'ie opeens AL m'n instellingen is 'vergeten' en dat ik gewoon alles opnieuw moet instellen :(

Is dit bekend, en is er een oplossing voor :?

/edit
* Dit is opeens en vandaag voor 't eerst
* Gebruik Win98 en Photoshop 5.5

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

* DeFeCt heeft ook een vaag probleem...

Ik kan niet meer exporten naar jpeg!

Volgens mij is het tijd voor Photoshop 6.5 :)

Flickr

• Willem
Op woensdag 07 november 2001 09:31 schreef DeFeCt het volgende:
* DeFeCt heeft ook een vaag probleem...

Ik kan niet meer exporten naar jpeg!

Volgens mij is het tijd voor Photoshop 6.5 :)
En idd. Adobe mag wel eens met een goeie update komen.
Net als zoveel programma's jammergenoeg.

Verwijderd

Misschien kennen jullie iet voor mijn probleem:
Ik maak veel gebruik van ctrl+backspace en alt+backspace om selecties in te kleuren...maar soms zegt ie iets in de trand van: 'cannot do this because it is not a something something of the history something.'

ofzoiets

Meestal doet ie het gewoon wel. Enig idee wat dit is? Is me in 5.5 nog nooit overkomen...

Dat van die vergeten instellingen komt me ook heel bekend voor.

Verwijderd

Het probleem "ik kan geen afbeeldingsgrootte meer instellen" en andere opties in een menu die ineens uitgeschakeld zijn herken ik wel, en het is heel simpel op te lossen...

probeer eens een selectie te maken, kijken of je alles kan, en kan je dat niet, klik dan even op een andere brush/selectietool, en kijk of je het wel weer kan.
dat werkt bij mij iig meestal...

suc6 :)

• Willem
Het maffe is dus dat ik al die dingen al geprobeerd heb. Ook rebooten wou niet helpen.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

willem169: Waarom niet gewoon de crop-tool gebruiken. Die twee onder selectietool zit. Anders zit ie er ook maar een beetje voor niets.

DeFeCt: Exporteren naar JPEG deed ie al nooit, opslaan als > JPEG dat moet lukken. Anders toch maar es opnieuw installeren.. of save for web?

willem169: Gelukkig heeft Adobe de mensheid weer verblijdt met Illustrator 10.

Blues: Zit je niet toevallig in een niet actieve laag te klooien? Post anders de echte foutmelding eens..

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:19

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 07 november 2001 10:35 schreef OzBoz het volgende:
DeFeCt: Exporteren naar JPEG deed ie al nooit, opslaan als > JPEG dat moet lukken. Anders toch maar es opnieuw installeren.. of save for web?
* Pelle denkt dat DeFeCt bedoelt: save for web als jpeg

Is het trouwens wat, dat Illustrator 10?

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:06

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

willem169: waarschijnlijk staat feathering aan op een laag aantal, dan zie je wel rechthoeken, maar eigenlijk is er eentje met afgeronde hoeken geselecteerd, crop kan je enkel toepassen als je daadwerkelijk een rechthoekige vorm zonder feather hebt geslecteerd, kijk anders even onder quickmask zodat je beter kunt zien wat geselecteerd is (werkt eigenlijk beter voor precies werk dan de lopende mieren)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Willem
willem169: Waarom niet gewoon de crop-tool gebruiken. Die twee onder selectietool zit. Anders zit ie er ook maar een beetje voor niets.
Hmm, -afgezien van het feit dat ik die tool nooit bebruik- dat gaat in sommige situaties niet zo makkelijk: Als ik een selectie heb (dmv CTRL layer click) en ik wil dat gedeelte croppen dan moet ik guide lines om de selectie heen trekken en dan met de croptool exact uitsnijden.

Bestwel omweg.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~meinesz/graphics/got/edit-light.gif
Hmm... ben nog steeds naar de voordelen op zoek :)
9 is OK mijns inziens. En redelijk bug-free.

Verwijderd

Blues: Zit je niet toevallig in een niet actieve laag te klooien? Post anders de echte foutmelding eens..
Nee, de laag is actief:
Op woensdag 07 november 2001 11:20 schreef Photoshop 6.01 het volgende:
Could not fill because the history state does not contain a corresponding layer.

• Willem
Op woensdag 07 november 2001 11:02 schreef RM-rf het volgende:
willem169: waarschijnlijk staat feathering aan op een laag aantal, dan zie je wel rechthoeken, maar eigenlijk is er eentje met afgeronde hoeken geselecteerd, crop kan je enkel toepassen als je daadwerkelijk een rechthoekige vorm zonder feather hebt geslecteerd, kijk anders even onder quickmask zodat je beter kunt zien wat geselecteerd is (werkt eigenlijk beter voor precies werk dan de lopende mieren)
Nope.. feather heb ik standaard uit staan.
Maar goed nieuws.

Het werkt alweer.

Waar het aan ligt, dat mag joost weten.

• Willem
Heb net even de Adobe Illustrator website gecheckt, en ik wou gewoon even weten waarom alle nieuwe programma's in vredesnaam een optie hebben die soortgelijk is aan 'Save as webpage'.

Waarom zou ik verdorie in Illustrator een website ontwerpen, en 'em opknippen en opslaan als .html? Wat bezielt die bedrijven :?

Dat valt me echt zo tegen van Adobe.
Illustrator is geen webdesign/develop programma !
Dat moeten ze er ook niet van proberen te maken. Het is en blijft voor illustraties

Dit is dus echt een spannend verhaal, een nieuwe update uitbrengen waar 'nog meer gebruiksgemak' in zit... Huuuu dit is een programma voor professionele mensen, niet voor frontpage thuisgebruikers...

Wat zijn jullie meningen hierover...

• Dark Blue
  • Laatst online: 10-09 15:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik heb net win2k eroverheen getrapt, ik start Photoshop 5.5, alles doet het...
Later op de avond heb ik Paintshoppro aanstaan, nog wat zooi, en onder andere Winamp3;
Doet Photoshop het opeens niet meer! :(
Dat ding laadde deels, hij moest beginnen aan het Splash schermpje, maar die kwam gewoon niet in beeld.
Na 10 seconden: 'taak is actief'
Na 15 seconden: 'taak is actief'
Na 30 seconden: 'taak reageert niet |:( '
DUH!
Ik heb trouwens het vermoeden dat dat aan Winamp3 lag... gisteravond had ik PSP openstaan, Winamp3 aan, opeens begint ie in PSP gewoon midden in een plaatje al mijn brushes af te gaan! :?
Het leek wel kermis, als ik op het Tool padje ging staan zag je van alle brushes de opties vrolijk voorbijkomen! Vaag hoor...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Willem
Op woensdag 07 november 2001 11:42 schreef Toeter84 het volgende:
Vaag hoor...
Daar ligt ook een vloek op hoor: PSP in combinatie met Photoshop. ;)

Mag ik misschien vragen waarom je dat hebt ?
Ik bedoel, wat heb je naast Photoshop nog meer nodig dan ?

• OzBoz

OzBoz

Op woensdag 07 november 2001 11:37 schreef willem169 het volgende:

[..]
Waarom zou ik verdorie in Illustrator een website ontwerpen, en 'em opknippen en opslaan als .html? Wat bezielt die bedrijven :?

Wat zijn jullie meningen hierover...
Nou denk dat dat wel heel kort door de bocht is.. wat ik nu heb gezien van ill10 is met name meer SVG mogelijkheden denk dat Adobe achter de schermen druk bezig iets met iets spectaculairs since ze door Flash de boot op dat gebied aardig gemist hebben (en nee, LiveMotion is daar niet mee te vergelijken).

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op woensdag 07 november 2001 11:53 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Nou denk dat dat wel heel kort door de bocht is.. wat ik nu heb gezien van ill10 is met name meer SVG mogelijkheden denk dat Adobe achter de schermen druk bezig iets met iets spectaculairs since ze door Flash de boot op dat gebied aardig gemist hebben (en nee, LiveMotion is daar niet mee te vergelijken).
zou interessant zijn, had juist het idee dat Adobe qua SVG een beetje een dipje had, zelfs de support op de plugin was wisselend en soms vaag (aantal features (interactie tussen plugin en ge-emdedde pagina) die ze domweg dropden vanwege een conflict met MS over plugin-mogelijkheden)

illustrator 10 heb ik volledig gemist, terwijl ze met ill9 veel feedback van SVG devvers wilden, maar zal ernaar kijken, ben echter wel heel tevreden over 9, en vraag me af wat die features zijn.

wat adobe met SVG wil, een eigen flash-editor, dat zou natuurlijk bloedje interessant zijn, zou ook kunnen kloppen met de oplopende conflidcten tussen macromedia en adobe (adobe heeft heel lang de concurrentie door macromedia genegeerd)

hoorde onlangs wel interessante verhalen van macromedia wat zij voor plannen qua integratie van SVG en flash hadden, die waren erg positief en behoorlijk vergaand.

edit: en gelijk even kijken hoe het staat met de soap-serie, 'Adobe maakt zijn producten macOSX-compatible' (Goede Programma's, Slechte [eeh.. Geen] Programma's)
daar lopen ze redelijk synchroon met de nukkige houding van veel grafici die maar absoluut niet aan OSX willen en blijven hangen aan dat onveilige oude macOS
edit2: ja hoor, maar om nou te zeggen dat ze er erg uitgebreid over zijn, vermelden zelfs in die page dat ze ook versies voor OS9 blijven maken, tja zo hangt de klok erbij

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• OzBoz

OzBoz

Op woensdag 07 november 2001 12:39 schreef RM-rf het volgende:

[..]

illustrator 10 heb ik volledig gemist, terwijl ze met ill9 veel feedback van SVG devvers wilden, maar zal ernaar kijken, ben echter wel heel tevreden over 9, en vraag me af wat die features zijn.
Als je vast eenblikje wilt werpen:
http://www.moodbenders.nl/ill10.jpg

Lief menu is het geworden.. en nog meer vensters :) Maar ben zowiezo erg benieuwd wat het gaat worden.. kan nog niet teveel zeggen over features want nog maar even mee gewerkt. Er wel achter dat er weer een hoop dingen anders zijn.. met name pathfinder opties etc.. eerst merge klikken en dan nog een keer op expand.. ik begrijp het niet zo..

• Willem
Op woensdag 07 november 2001 11:53 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Nee kijk, dit was slechts 1 van de dingen die mij ergerde. Verder niets over Ill. 10 hoor, echt heb ff een PDF van 3 mb gedownload met new features en dat ziet er dus wel veelbelovend uit.

En wat jij en rm-rf ook zeggen: Dat hele SVG maakt het verhaal absoluut interessant. Ik ga 'em waarschijnlijk wel upgraden zodra de update in de winkels ligt, maar dat was gewoon een klein puntje waarover ik me een beetje druk maakte.

Maar ja, daar schiet je niks mee op :)

• Willem
Op woensdag 07 november 2001 12:39 schreef RM-rf het volgende:
edit: en gelijk even kijken hoe het staat met de soap-serie, 'Adobe maakt zijn producten macOSX-compatible' (Goede Programma's, Slechte [eeh.. Geen] Programma's)
daar lopen ze redelijk synchroon met de nukkige houding van veel grafici die maar absoluut niet aan OSX willen en blijven hangen aan dat onveilige oude macOS
uit PDF
(macOS X == true) :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~meinesz/graphics/got/edit-light.gif
dit is echt uit Illustrator, of je het nou wilt geloven of niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~meinesz/graphics/got/pdf-illx.gif

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op woensdag 07 november 2001 12:43 schreef OzBoz het volgende:
Lief menu is het geworden.. en nog meer vensters :) Maar ben zowiezo erg benieuwd wat het gaat worden.. kan nog niet teveel zeggen over features want nog maar even mee gewerkt. Er wel achter dat er weer een hoop dingen anders zijn.. met name pathfinder opties etc.. eerst merge klikken en dan nog een keer op expand.. ik begrijp het niet zo..
*grin, ga eens kijken of ik nog ergens die versie van ilustrator 88 (achtentachtig) nog heb liggen voor een vergelijkend screenie
(k#t, vermoed dattie op een removable staat, die ik never nooit meer kan openen)
heb daar overigens nooit serieus mee gewerkt, stond enkel op de comp waar ik vroeger in illustrator3.0 zat te stumperen.

wel een strakke en minimalistische interface had die in vergelijking met die softe, beschaduwde nieuwe icoontjes :)

• OzBoz

OzBoz

Op woensdag 07 november 2001 12:53 schreef RM-rf het volgende:

[..]

wel een strakke en minimalistische interface had die in vergelijking met die softe, beschaduwde nieuwe icoontjes :)
Sja, misschien wel soft.. maar heb het idee dat jij te lang tegen Xpress 3/4 aan hebt gekeken, wat een gedrocht van een pakket.. heb ik het nog niet over de prijs :)

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op woensdag 07 november 2001 12:56 schreef OzBoz het volgende:

Sja, misschien wel soft.. maar heb het idee dat jij te lang tegen Xpress 3/4 aan hebt gekeken, wat een gedrocht van een pakket.. heb ik het nog niet over de prijs :)
suffer, mijn ervaring gaat tot Quark 3.3, 4 tja moderne fratsen ;)

maar vind wel dat zachte tinten in GUI-iconen gewoonweg niet prettig zijn, harde contrasten en een 'pixel' achtige structuur maken een interface juist snel en bruikbaar.

[satirische smelly-bastard mode]
kijk voor de mensen die prut-artwork maken is dat niet erg, maar persoonlijk zie ik graag duidelijk het verschil tussen de knoppen en mijn wonderbaarlijke creaties ;)

• OzBoz

OzBoz

Op woensdag 07 november 2001 13:30 schreef RM-rf het volgende:

kijk voor de mensen die prut-artwork maken is dat niet erg, maar persoonlijk zie ik graag duidelijk het verschil tussen de knoppen en mijn wonderbaarlijke creaties ;)
Damn.. vandaar dat ze wel kan waarderen. :) Maar ok, ik heb graag mijn hele leventje netjes vormgegeven :)

• Willem

[..]

muhaahaa lol :P :)

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:53
[..]
maar vind wel dat zachte tinten in GUI-iconen gewoonweg niet prettig zijn, harde contrasten en een 'pixel' achtige structuur maken een interface juist snel en bruikbaar.
wie heefter nou een toolbar nodig :P fullscreenmode, tools weg met TAB en los gaan met shortcuts :) nu we tog over designtools hebbe, heefter al iemand die beta van quark5 geprobeerd?
zwaar irri dat je niet kan pannen met de SPATIE of met een andere toets :(
Pagina: 1