Op woensdag 07 november 2001 11:56 schreef JochemKnoops het volgende:
Ik heb vorig jaar een fysieke firewall gekocht (een d-link.com productje). Aangezien deze een eigen MAC adres had werkt hij natuurlijk niet toen ik hem gelijk aansloot. Nadat ik de helpdesk gebeld had en vertelde dat ik mijn mac adres wilde veranderen heeft ze het opgeschreven en ingevoerd dat dat verwerkt zou worden. de volgende dag ff proberen of het inderdaad gelukt was, nou niet dus kreeg geen verbinding. ik de oude situaties weer ingesteld en proberen (was op een vrijdag) en ook niet werken, kortom ik balen, ik denk ik probeer het nog een keer met de firewall en ja hoor, sindsdien werkt de firewall naar behoren en ik houd continu verbinding zolang mijn firewall aanstaat enzo. werkt ideaal toch.
Ja, maar daar wordt je Mac-adres niet bij je modem gechecked maar bij je provider......Die nieuwe modems kijken zelf naar t macadres en schoppen de boel dicht. Je kunt dan ook niet meer connecten naar dat ding toe om t poortje weer open te zetten

bummer....... en je provider doet dat ook niet meer

bummer bummer.....
Dat wil dus zoveel zeggen als je kunt geen dingen meer tussen je pc en je modem plaatsen...... Als je een 2e nic plaatst in je pc moet je goed opletten dat je je kabels nooit in de verkeerde nic steekt!! dus vandaar