Toon posts:

Netwerkkaart met kabelmodem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om mijn basis abonnement om te zetten naar de standaard abonnement ik heb gelezen dat je hierbij een netwerkkaart krijgt en daarbij de aansluit kosten betaalt.
Kan ik zelf geen netwerkkaart aanschaffen die werkt met de kabelmodem (Terayon modem kabelfoon)???

Iemand ervaring hiermee????

ps.
Ik heb nog de Search gebruikt maar kon er verder niks over vinden.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Ik geloof dat je hullie netwerkkaart er sowieso bij krijgt omdat ie gekoppeld is aan zogenaamd MAC-adres. Meer info krijg je door de FAQ in [forum=19] te lezen.

* havana is een MxStreamer, dus ik kan het fout hebben

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 11:17 schreef havana het volgende:
Ik geloof dat je hullie netwerkkaart er sowieso bij krijgt omdat ie gekoppeld is aan zogenaamd MAC-adres. Meer info krijg je door de FAQ in [forum=19] te lezen.

* havana is een MxStreamer, dus ik kan het fout hebben
Ik kan het nergens terug vinden in de FAQ van Network Troubleshooting.
Maar ik zit ook te twijfelen of mijn post in de goeie topic zit.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Verkeerde forum bedoel je, niet topic :)

Hier staat uitgelegd hoe je het MAC adres van een willkeurige netwerkkaart aan moet passen: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/12#12

Dat kan dus niet altijd.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

bij mijn kabelmodem kan het wel gewoon, als ik er een andere nic achterhang moet ik gewoon ff het kabelmodem resetten en kan ik weer vrolijk GoT'en >:)

edit:
typo's :(

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 11:42 schreef havana het volgende:
Verkeerde forum bedoel je, niet topic :)
ja dat bedoel ik ook |:(

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Hoorde laatst over nieuwe kabelmodems die niet echt gelukkig worden van vreemde mac-adressen..... zodra je 1x een verkeerde nic eraan hangt (dus niet van de bijgeleverde kaart) kun je je modem weggooien en een nieuwe kopen, omdat je poortje dicht slaat en hij kan niet gereset worden :(
weet niet of dit echt niet kan of dat je provider het niet wil doen.....maar anyway, je hebt dan dus niets meer aan je modem...... hebben ze gedaan om routers ed tegen te gaan (De etters!!)

iRacing Profiel

• Jochem Knoops
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-07 17:54
Ik heb vorig jaar een fysieke firewall gekocht (een d-link.com productje). Aangezien deze een eigen MAC adres had werkt hij natuurlijk niet toen ik hem gelijk aansloot. Nadat ik de helpdesk gebeld had en vertelde dat ik mijn mac adres wilde veranderen heeft ze het opgeschreven en ingevoerd dat dat verwerkt zou worden. de volgende dag ff proberen of het inderdaad gelukt was, nou niet dus kreeg geen verbinding. ik de oude situaties weer ingesteld en proberen (was op een vrijdag) en ook niet werken, kortom ik balen, ik denk ik probeer het nog een keer met de firewall en ja hoor, sindsdien werkt de firewall naar behoren en ik houd continu verbinding zolang mijn firewall aanstaat enzo. werkt ideaal toch.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 11:45 schreef ronaldZ het volgende:
bij mijn kabelmodem kan het wel gewoon, als ik er een andere nic achterhang moet ik gewoon ff het kabelmodem resetten en kan ik weer vrolijk GoT'en >:)

edit:
typo's :(
Bij welke provider zit jij dan???

Kabelfoon???

• kroegtijger
Op woensdag 07 november 2001 11:56 schreef JochemKnoops het volgende:
Ik heb vorig jaar een fysieke firewall gekocht (een d-link.com productje). Aangezien deze een eigen MAC adres had werkt hij natuurlijk niet toen ik hem gelijk aansloot. Nadat ik de helpdesk gebeld had en vertelde dat ik mijn mac adres wilde veranderen heeft ze het opgeschreven en ingevoerd dat dat verwerkt zou worden. de volgende dag ff proberen of het inderdaad gelukt was, nou niet dus kreeg geen verbinding. ik de oude situaties weer ingesteld en proberen (was op een vrijdag) en ook niet werken, kortom ik balen, ik denk ik probeer het nog een keer met de firewall en ja hoor, sindsdien werkt de firewall naar behoren en ik houd continu verbinding zolang mijn firewall aanstaat enzo. werkt ideaal toch.
Ja, maar daar wordt je Mac-adres niet bij je modem gechecked maar bij je provider......Die nieuwe modems kijken zelf naar t macadres en schoppen de boel dicht. Je kunt dan ook niet meer connecten naar dat ding toe om t poortje weer open te zetten :( bummer....... en je provider doet dat ook niet meer :( bummer bummer.....
Dat wil dus zoveel zeggen als je kunt geen dingen meer tussen je pc en je modem plaatsen...... Als je een 2e nic plaatst in je pc moet je goed opletten dat je je kabels nooit in de verkeerde nic steekt!! dus vandaar

iRacing Profiel

• Aars
  • Laatst online: 16-01 13:59
Op woensdag 07 november 2001 11:57 schreef msoete het volgende:

[..]

Kabelfoon???
Ik heb hetzelfde, kan zo nieuw netwerkkaartje in m'n pc pluggen en kabelmodem er weer aan, werkt perfect! 8-)

Ik heb chello hier

-

• Jochem Knoops
  • Laatst online: 30-07 17:54
Op woensdag 07 november 2001 12:02 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Ja, maar daar wordt je Mac-adres niet bij je modem gechecked maar bij je provider......Die nieuwe modems kijken zelf naar t macadres en schoppen de boel dicht. Je kunt dan ook niet meer connecten naar dat ding toe om t poortje weer open te zetten :( bummer....... en je provider doet dat ook niet meer :( bummer bummer.....
Dat wil dus zoveel zeggen als je kunt geen dingen meer tussen je pc en je modem plaatsen...... Als je een 2e nic plaatst in je pc moet je goed opletten dat je je kabels nooit in de verkeerde nic steekt!! dus vandaar
en wat is dan de definitie van een "nieuwe" kabelmodem, ik heb nu chello ruim 1 jaar (sept vorig jaar) en okt vorig jaar speelde dat. Ik heb ook zo'n Terrayen (ofzo) modem hier staan. kep trouwens hele jaar gewoon hetzelfde ipnumme behouden behalve laatst toen ze er een heel erg zooitje van hebben gemaakt toen kreeg ik een nieuwe van ze ;-)

• kroegtijger
Op woensdag 07 november 2001 12:09 schreef JochemKnoops het volgende:

[..]

en wat is dan de definitie van een "nieuwe" kabelmodem, ik heb nu chello ruim 1 jaar (sept vorig jaar) en okt vorig jaar speelde dat. Ik heb ook zo'n Terrayen (ofzo) modem hier staan. kep trouwens hele jaar gewoon hetzelfde ipnumme behouden behalve laatst toen ze er een heel erg zooitje van hebben gemaakt toen kreeg ik een nieuwe van ze ;-)
hoorde dit 2 maanden geleden....beetje ellende lijkt t me

iRacing Profiel

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 11:57 schreef msoete het volgende:

[..]

Kabelfoon???
QuickNet

Verwijderd

Topicstarter
Weet er iemand of dit ook bij kabelfoon (Terayon kabelmodem gedaan kan worden???

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 13:27 schreef msoete het volgende:
Weet er iemand of dit ook bij kabelfoon (Terayon kabelmodem gedaan kan worden???
Lijkt mij van wel!!!

Verwijderd

Je krijgt bij Kabelfoon Terayon een 'USB-Netwerkcard'.
Maar je kan je modem gewoon ook in je echte NIC douwen, dan gaat 't downloaden wat sneller.
Pagina: 1