[ADSL] Max. kabellengte vanaf splitter e.d.

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik krijg (hopelijk binnenkort) een ADSL aansluiting, ik sluit het aan met een DHZ pakketje maar heb toch wat vragen...

Ik wil graag weten of je rekening moet houden met een maximale kabellengte vanaf je splitter naar je modem, is dat voor een USB modem anders dan een Ethernetkaart en over wat voor lengte hebben we het?

Is het b.v. beter om de aansluiting te verlengen voor de splitter of juist na de splitter?

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-08 09:08
Op woensdag 07 november 2001 09:07 schreef Roko het volgende:
Ik wil graag weten of je rekening moet houden met een maximale kabellengte vanaf je splitter naar je modem, is dat voor een USB modem anders dan een Ethernetkaart en over wat voor lengte hebben we het?
Bij mij (ethernet versie) zit er zeker 20 mtr kabel tussen..

• Roko
  • Niet online
Ik moet ook zo'n meter of 15 maar heb geen idee of dat nu te lang is. Daarom wil ik graag wat ervaringen van andere gebruikers weten en dan bepalen hoe ik de aansluiting ga maken.

Tnx

• TimmeStein
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-06 15:20

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

Gewoon alles vanaf je IS/RA (punt waarop die kabel de grond uit komt) zo kort mogelijk houden. Dus zo kort mogelijk van IS/RA naar splitter en zp kost mogelijk van splitter naar modem.

Vanaf je modem naar de ethernet-kaart van je comp maakt het weinig meer uit, dat is toch ethernet. En ethernet mag 150 mtr. lang zijn voor dat je problemen kunt gaan krijgen.

Dus: alles in de meterkast hangen (of waar die kabel ook de grond uitkomt) en pas na je MODEM verlengen.

Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 20:48

TheVMaster

Moderator WOS
Op woensdag 07 november 2001 10:24 schreef TimmeStein het volgende:
Gewoon alles vanaf je IS/RA (punt waarop die kabel de grond uit komt) zo kort mogelijk houden. Dus zo kort mogelijk van IS/RA naar splitter en zp kost mogelijk van splitter naar modem.

Vanaf je modem naar de ethernet-kaart van je comp maakt het weinig meer uit, dat is toch ethernet. En ethernet mag 150 mtr. lang zijn voor dat je problemen kunt gaan krijgen.

Dus: alles in de meterkast hangen (of waar die kabel ook de grond uitkomt) en pas na je MODEM verlengen.
Ik sluit me hier helemaal bij aan!

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

Verwijderd

Nou, ik heb er zeker 25 meter telefoonsnoer tussen hangen (tussen splitter en modem) en ik heb er nog geen problemen mee gehad, en zo ligt het al bijna een half jaar....

dusss ;)

• Roko
  • Niet online
Het "korter-is-beter" principe is overduidelijk. Ik ga dus gelijk vanuit de meterkast werken, dat scheelt weer een eind kabel naar de eerste telefoonaansluiting

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 15:59
(jarig!)
van de splitter naar de modem is een telefoonkabel, en die mag maximaal 20 meter zijn.
Van je (ethernet)modem naar je computer mag je kabel max 100 meter zijn, of je zet er een hub of iets tussen.
Het zijn natuurlijk theoretische waarden, maar je mag er vanuit gaan dat het wel ongeveer klopt en dat je als je over deze max lengtes heen komt je dataverlies krijgt. (Niet dat je dat merkt, je internet zal hoogstens ene tikkeltje langzamer zijn)
Pagina: 1