Op het moment gebruik ik in m'n netwerk Realtek kaartjes, maar volgens mij belasten die de cpu heel erg. Kan dat kloppen? Is er een niet al te duur alternatief voor met minder cpu-belasting? Bedankt!
Koop eens een echte netwerkkaart...dan zul je t merken.... T kaartje zal geen processorbelasting geven.....Misschien dat je heel brakke drivers erbij hebt......
Hardware Algemeen is niet het enige forum hoor, kijk voortaan even waar ie wel moet ok!
Move HA -> NT
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Ik heb ook een realtek kaart maar ik heb nergens last van. Volgens mij belasten die dingen je systeem alleen merkbaar als je op ontzettend hoge snelheid data aan het oversturen bent, dus met een paar mbyte/sec. Dus je hebt alleen wat aan een andere netwerkkaart als je daar de hele dag mee bezig bent. Anders lijkt het mij vrij nutteloos.
Weet ik, maar dit is toch niet echt "Network Troubleshooting"Op woensdag 07 november 2001 09:52 schreef obsidian het volgende:
Hardware Algemeen is niet het enige forum hoor, kijk voortaan even waar ie wel moet ok!
Het is voor een counter-strike dedicated server (16 players ofzo) via LAN, en FTP op LAN (aardig wat gigabytesOp woensdag 07 november 2001 10:31 schreef Oscar28 het volgende:
Ik heb ook een realtek kaart maar ik heb nergens last van. Volgens mij belasten die dingen je systeem alleen merkbaar als je op ontzettend hoge snelheid data aan het oversturen bent, dus met een paar mbyte/sec. Dus je hebt alleen wat aan een andere netwerkkaart als je daar de hele dag mee bezig bent. Anders lijkt het mij vrij nutteloos.
3com is erg goed....net als smc trouwens. Voor laptops kun je het beste Xircom Realport nemen (PCMCIA).
Ja, binnenkort HCC dagen toch?Op woensdag 07 november 2001 11:40 schreef Pr3d4t0r het volgende:
3Com staat bekend om de zeer lage cpu belasting.
Anders eens op beurs rondneuzen
Niet als je er 5 tegelijk koopt... ik ben ook maar een studentOp woensdag 07 november 2001 11:40 schreef Pr3d4t0r het volgende:
De prijs valt wel mee hoor
met 1tje kun je ook netwerken hoorNiet als je er 5 tegelijk koopt... ik ben ook maar een student
Geen problemen hier.
Ik heb een: 1,2 Ghz en 128 MB ram. Als ik niets doe is de belastig 1 %.
Met kopieren wat meer. Maar niet veel!
Ik heb een: 1,2 Ghz en 128 MB ram. Als ik niets doe is de belastig 1 %.
Met kopieren wat meer. Maar niet veel!
Verwijderd
netwerkbelasting is vrij weinig voor hl-servertje (ongeveer 10kb/s voor 6 players) dus het lijkt me een beetje onzin...Op woensdag 07 november 2001 11:38 schreef willemj het volgende:
[..]
Het is voor een counter-strike dedicated server (16 players ofzo) via LAN, en FTP op LAN (aardig wat gigabytes)
Het was vooral bij ftp, ik was een bestand van ong. 100MB aan het uploaden naar de server (met dual celeron 466), en ALLEBEI de cpu's zaten boven de 80% load. Verder zijn het iig 12 spelers, geen 6. En waarom zou je cpu-tijd verspillen aan de netwerkkaart als dat niet nodig is? Hij kan het wel beter gebruikenOp woensdag 07 november 2001 15:11 schreef betweter het volgende:
[..]
netwerkbelasting is vrij weinig voor hl-servertje (ongeveer 10kb/s voor 6 players) dus het lijkt me een beetje onzin...
Verwijderd
Als je geld wilt besparen, koop dan een kaart met een DEC-chip (tulip, no-name brands). Die zijn een paar gulden duurder dan een Realtek, voor ongeveer 30 tot 40 piek heb je er een.
3Com is nog steeds beter, maar een DECchip is goedkoper.
3Com is nog steeds beter, maar een DECchip is goedkoper.
Pagina: 1