Ik kan aan mijn pakket een tweede domein naam koppelen, die verwijst dan wel naar dezelfde index.htm als de andere (demon werkt ook zo)... Nu zou ik graag mijn index.htm zo maken dat je vanuit www.<x>.nl naar index<x>.htm meteen gaat en van www.<y>.nl meteen naar index<y>.nl ga... kan dit ?
Dat zou inderdaad wel een goedkope manier zijn voor een dubbele hosting maar ik denk toch dat je provider daar niet intrapt.Op woensdag 07 november 2001 08:57 schreef BeukMcking het volgende:
Ik kan aan mijn pakket een tweede domein naam koppelen, die verwijst dan wel naar dezelfde index.htm als de andere (demon werkt ook zo)... Nu zou ik graag mijn index.htm zo maken dat je vanuit www.<x>.nl naar index<x>.htm meteen gaat en van www.<y>.nl meteen naar index<y>.nl ga... kan dit ?
Hooguit zou je met eens script een doorverwijzing kunnen maken.
Dat is wel waar maar, het lijkt me dat de inhoud van je address-field, als voorwaarde kan dienen voor de juiste doorverwijzing? Ik ben op zoek naar iemand die dat al eens heeft gedaan.
Anders moet ik inderdaad zelf gaan uitvinden omdat in een script te zetten (heb helemaal nog geen ervaring in scriptschrijven.. dus dat duurt lang!!)
Anders moet ik inderdaad zelf gaan uitvinden omdat in een script te zetten (heb helemaal nog geen ervaring in scriptschrijven.. dus dat duurt lang!!)
Volgens mij is dit gewoon een hostheather aanpassing.Op woensdag 07 november 2001 08:57 schreef BeukMcking het volgende:
Ik heb namelijk mijn eigen domain. http://www.quiksoft.nl
maar ik host ook andere sub domeinen dmv hostheatjers, op de zelfde poort 80 als mijn root domein.
http://owsvdenhelder.quiksoft.nl
http://hackers.quiksoft.nl
http://mail.quiksoft.nl
en allemaal op dezelde iis server.
mocht je vragen hebben hoe ik dit gedaan heb kun je me ff mailen.
jjvlebon@planet.nl
administrator@quiksoft.nl
I Think i gonne be Sick!!!
<simple mode>Op woensdag 07 november 2001 08:57 schreef BeukMcking het volgende:
...Nu zou ik graag mijn index.htm zo maken dat je vanuit www.<x>.nl naar index<x>.htm meteen gaat en van www.<y>.nl meteen naar index<y>.nl ga...kan dit ?
Ja
</simple mode>
Ja, dat kan...:
• Kijk naar wat voor url er is opgevraagd ( tip: kijk naar je environment variabelen en/of HTTP Header information)
• Aan de hand daarvan kun je een redirect sturen ( tip: stuur een header - RFC 2616 ; Pagina 134 )
• Dit kan bv in Apache (mod_rewrite), Perl (ik geloof libwww-perl), PHP ( function Header, etc). Evt zou je het zelfs clientside kunnen uitvoeren ( Javascript, Meta refresh tag)
kortom, mogelijkheden genoeg.
HTH
"You're only as good, as what you did last week."
Verwijderd
]
Das was em.
Gooi de hele code in een tekstbestandje en hernoem dit naar
Gooi die in de root van je webserver en alles is geregeld!
Hier heb ik de code:Op woensdag 07 november 2001 08:57 schreef BeukMcking het volgende:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <? if ($HTTP_HOST=="www.<x>.nl") { header("Location: index<x>.htm"); } elseif ($HTTP_HOST=="www.<y>.nl") { header("Location: index<y>.htm"); } ?> |
Das was em.
Gooi de hele code in een tekstbestandje en hernoem dit naar
code:
1
| index.php |
Gooi die in de root van je webserver en alles is geregeld!
...en als men alles voorkauwt leer je nooit iets...Op donderdag 08 november 2001 10:06 schreef Blackwater het volgende:
Hier heb ik de code:
Ik gebruik een klein cgi scriptje waarin je unlimited domeinen kan laten verwijzen naar je ip adr.
Workz like a charm ...
Hierzo te vinden
't is freeware.
Workz like a charm ...
Hierzo te vinden
't is freeware.
This space intentionally left blank.
Verwijderd
Ja dat klopt ook weer... Maar om nou het standaard antwoord te geven (RTFM!) is ook weer zo lomp.Op donderdag 08 november 2001 10:57 schreef oh,when? het volgende:
[..]
...en als men alles voorkauwt leer je nooit iets...
Als mensen liever de makkelijke weg volgen en ik net zin heb om te antwoorden, waarom niet
Verwijderd
Zal best, maar PHP is naar mijn mening beter en net zo makkelijk.Op donderdag 08 november 2001 14:38 schreef dot.K het volgende:
Ik gebruik een klein cgi scriptje waarin je unlimited domeinen kan laten verwijzen naar je ip adr.
Workz like a charm ...
Hierzo te vinden
't is freeware.
Hier staan PHP redirect-scripts. Ook freeware
Ja..kan .. igt alleen aan je host..of ze dat willen doen,..
Ik kan mijn domein volledig beheren...
(ik zit op een cobalt RAQ
)
Ik kan mijn domein volledig beheren...
(ik zit op een cobalt RAQ
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Op donderdag 08 november 2001 15:35 schreef gitaarwerk het volgende:
Ja..kan .. ligt alleen aan je host..of ze dat willen doen,..
Ik kan mijn host(de ruimte dan he) volledig beheren...ook een 2e domein maken.. gewoon of die naar dwe root wil verwijzen of een speciale map,.. das ook wel handig trouwens..)
(ik zit op een cobalt RAQ)
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
ik geef helemaal geen standaard antwoord, en zeker geen RTFM. Ik heb stap voor stap uitgelegd hoe je zoiets kan oplossen, en verschillende oplossingen aangedragen met links toegelicht.Op donderdag 08 november 2001 15:20 schreef Blackwater het volgende:
[..]
Ja dat klopt ook weer... Maar om nou het standaard antwoord te geven (RTFM!) is ook weer zo lomp.
Als mensen liever de makkelijke weg volgen en ik net zin heb om te antwoorden, waarom niet![]()
Daarentegen post je gelijk een heel script, waar niemand iets van leert ( leren is weten waarom iets moet, niet hoe iets moet ) en een kleine flame ( "..PHP is beter..." ).
Gelukkig heb ik het lekker warm hier boven in mijn ivoren toren met mijn warme chocolademelk met slagroom, en kan ik me hierover gelukkig niet druk maken...
Pagina: 1