Intel nu toch sneller in 3D rendering?

Pagina: 1
Acties:

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 12:50

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
hey,

Ik ben nog steeds op zoek naar een nieuw systeem. Mijn keuze 'stond' vast bij intel. Maar ik was nu bijna zeker dat ik een XP ging kopen deze week. Tot dat ik de test las van Toms hardware.

http://www.tomshardware.com/cpu/01q4/011105/xp1900-08.html

Ik doe dus 3D rendering in LIGHTWAVE :)) AMD 1900+ is zelfs trager dan een 1500 p4.

http://www.tomshardware.com/cpu/01q4/011105/xp1900-11.html hier ook bij 3D rendering

Dus lijkt me een INTEL stukke sneller dan een XP bij 3D RENDERING in lightwave. Max en Maya weet ik nie.

Nu ben ik dus weeeeeer aan het twijfelen.. LOL :)))
life sux

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De P4 heeft een nieuwe SSE2 instructieset die nog niet door alle applicaties benut kan worden. Deze instructieset ontbreekt in de XP processoren, waardoor de SSE2-geoptimaliseerde applicaties merkbaar beter op de P4 draaien. De laatste tijd komt er steeds meer SSE2-geoptimaliseerd spul op de markt, waardoor de P4 (en RDRAM geheugenbandbreedte) ten volle benut kan worden, zoals de Lightwave :)

Ik weet zelf ook niet hoe het met Max en Maya zit (een simpele applicatieprogrammeur doet niet aan 3D Rendering ;) ), maar ik zou me niet verbazen als ze reeds of op korte termijn "P4-optimized" zijn.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 14:50

BaRF

bijna kerst

dammit ik wil xp EN sneller 3dstudio max... znick

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Ga je dagelijks renderen zoals ze dat in Final Fantasy film doen???

NEE

Dus enkel alleen maar kiezen van je gebruikt.

Als je alle nuttig benchmarks bekijkt dan kies je voor AMD.

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:09

Blauw

De Schreeuw

Op woensdag 07 november 2001 07:17 schreef algabra het volgende:

NEE

Daar gaan we weer |:(

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Ik render fijntjes door zo nu en dan...op 760 MP power...
Geen intel die daar aan kan tippen voor het zelfde bedrag lijkt me, geoptimaliseerd of niet.
Dus het zal allemaal wel wat mee vallen, tevens trek ik de geloofwaardigheid cq kwaliteiten van thg steeds meer in twijfel...
En anders: ach, ik kan er ook naast zitten...
<so let me be wrong>

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
sja en als je weer kijkt naar 3dstudio max dan is de XP daar weer veel sneller

Er komen steeds geoptimaliseerde versies uit van de executables en dll's van de paketten, dus het zal er steeds om hangen bij de proffesionele software wie er sneller is.

Volgende maand gaat amd klagen bij lightwave dat ze ook voor 3dnow moeten optimizen en voila,....lightwave weer sneller op AMD. En dan gaat intel klagen bij 3dstudiomax ...yada yada yada

Verwijderd

Ik render voornamelijk grote dingen wanneer ik lig te slapen, en dan boeit het niet als het wat langer duurt.

Ik zou het systeem kopen wat voor jouw het meeste kan bieden. Dus als je alleen maar aan 3D renderen doet, dan zou ik kiezen voor een P4, maar voor de rest van de standaard applicaties kun je nu toch echt beter voor een AMD XP gaan. Ben je ook nog een stuk goedkoper uit.

Verwijderd

En wat als deze vergelijking wordt gemaakt met LightWave 6.x ??
Mooi spul he van newtek overigens !!
Ik denk dat 7.x inderdaad met SSE2 werkt ja.
Maar ik denk dat ik nooit een CPU koop vanwege
die FPU extensies.
Lightwave 7.x mag dan wel weer sneller zijn maar ik vrees
dat er erg veel pakketen helemaal niks doen met SSE2 of andere. Nee het blijven extensies, en die moet je niet de doorslag laten geven naar mijn idee.

En anders komt er wel een patch maybe voor 3dnow ofzo.
Hoewel niet zo waarschijnlijk.

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 07:17 schreef algabra het volgende:

NEE

Euuhm ik doe ANIMATIE en ik moet een heel jaar lang CONSTANT renderen.. 24/24 en 7/7 .. dus ja final fantasy achtig.. :) Wel niets zo knap héhé

Ik hoop dat tomshardware meer tests doet met 3D programma's, zodat we eindelijk eens zien welke cpu beste is in 3D rendering.

Als je wilt kan je ook een mailtje sturen naar editors@tomshardware.com om te vragen of ze eens een XP-intel render review doen. met lightwave, max, maya ect..

cya

Verwijderd

24/24 7/7 Ha das lache.

Ja vroeger met me Amiga en Lightwave deed ik dat ook.
Ik werd gek van de herrie overigens.

En Imagine had je ook ja, ooj leuk was dat.

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
hehe imagine. . da roelde :))

Yep lightwave nu.. Hij lijkt heel hard SSE2 uptimized te zijn. kijk naar benchmarks.. een P4 1500Mhz is sneller dan een 1900+ amd.. :)

cya

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-05 10:53
Ik heb dit ook gelezen op een newtek forum , maar het gaat geloof ik maar om een specifieke render methode (geloof radiosity) , en aangezien de P4 een erg brakke fpu heeft lijkt het mij dat je bv. met rayrace renders wel eens heel andere waardes kan tegenkomen.

Als je bv hier gaat kijken http://www.blanos.com/Benchmark/ (Lightwave benchmarc database)zie je dat de snelste renders nog steeds met Athlon systemen zijn gedaan (vooral de raytrace benchmark , en er staan ook 7.0b versies bij , dus zo hard zal het wel niet lopen :) ).

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Niet slim om zo'n stelling te deponeren, dit vraagt gewoon om flames en uiteindelijk een slot.

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 09:44 schreef Maha het volgende:
Ik render voornamelijk grote dingen wanneer ik lig te slapen, en dan boeit het niet als het wat langer duurt.

Ik zou het systeem kopen wat voor jouw het meeste kan bieden. Dus als je alleen maar aan 3D renderen doet, dan zou ik kiezen voor een P4, maar voor de rest van de standaard applicaties kun je nu toch echt beter voor een AMD XP gaan. Ben je ook nog een stuk goedkoper uit.
waar zeg je kies voor een P4 als je veel rendert? p4 stabieler?

De rest van applicaties zoals office enzo interesseert me geen f*ck.

cya

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 15:50 schreef KillerAce_NL het volgende:
Niet slim om zo'n stelling te deponeren, dit vraagt gewoon om flames en uiteindelijk een slot.
Zie je hier een vorm van flame? Er is zelfs nog geen stribbeling.. alles gaat toch goed.. Ik heb geen echte stellingen gedaan, alleen maar vaststellingen bij THG. En ik wil weten of die nu aan de cpu of aan de soft liggen.

No flame intended.

cya

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dit is een heel bruikbaar topic en als iedereen het net houd kun je er nog wel wat van leren.

als het alleen om een GI test ging is het erg misleidend want raytracen is veel belangrijker.

in MAX 4.2 is een 1533 athlon gelijk aan een p 4 2000 mhz.
deze gebruiken dan de performance pack die die p4 meer performance geeft.

check voor MAX benches:

http://www.3dluvr.com/content/techz/benchmarks.php

zoek ff uit wat voor rendertest dat is.

specs

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
voor het geld dat je met een AMD uitspaart, kun je een dvd speler kopen, en fijn naar een film gaan kijken terwijl je amd langdurig gaat renderen :P

ach...in een volgend leven lach je er om!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:21

EaS

Dus "Intel nu toch sneller in 3D rendering?" baseer je op het feit dat Mr.Pabst twee grafiekjes laat zien waarin de P4 on top staat ??
Waarbij verder geen ene reet aan informatie wordt gegeven ?? -1 voor Tom

En die specifiek SpecView bench is de enigste waarbij de P4 on top uitkomt. Zie de rest met omgekeerde resultaten.
Waarom ontbreekt de rest ?? -2 voor Tom.

Bekijk eens wat echte reviews wat Rendering en co. aangaat, bijv.:
http://www.aceshardware.com/read.jsp?id=30000184
Of check eens wat POV-Ray Benchmarks (hierin is de P4 een slak), zoals http://www.jc-news.com/ll/htquery.cgi?database=povray

Conclusie: In die zeldzame gevallen waarbij prog's SSE-2 gebruiken wint de P4 (en soms nog niet eens overtuigend ook), voor de rest staat een AXP on top. 100 % zeker weten, dat je vaker een powerfull FPU nodig bent dan die anderhalve keer dat je SSE-2 kunt gebruiken. Aan jou de keus.

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 17:02 schreef EaS het volgende:
Dus "Intel nu toch sneller in 3D rendering?" baseer je op het feit dat Mr.Pabst twee grafiekjes laat zien waarin de P4 on top staat ??
Waarbij verder geen ene reet aan informatie wordt gegeven ?? -1 voor Tom

En die specifiek SpecView bench is de enigste waarbij de P4 on top uitkomt. Zie de rest met omgekeerde resultaten.
Waarom ontbreekt de rest ?? -2 voor Tom.

Bekijk eens wat echte reviews wat Rendering en co. aangaat, bijv.:
http://www.aceshardware.com/read.jsp?id=30000184
Of check eens wat POV-Ray Benchmarks (hierin is de P4 een slak), zoals http://www.jc-news.com/ll/htquery.cgi?database=povray

Conclusie: In die zeldzame gevallen waarbij prog's SSE-2 gebruiken wint de P4 (en soms nog niet eens overtuigend ook), voor de rest staat een AXP on top. 100 % zeker weten, dat je vaker een powerfull FPU nodig bent dan die anderhalve keer dat je SSE-2 kunt gebruiken. Aan jou de keus.
Waar baseer ik me op? lightwave 7.0b die ik run. Meer moet ik niet weten.
Povray.. lol. .tuurlijk is amd sneller.. Amd is nog optimized voor de oude code, en als er 1 oud programma is oude code is het povray wel..

Enigste test zou zijn. Lightwave met SSE2 en Lightwave met 3Dnow. En dan benchen.
cya

Verwijderd

Mijn God het is een update van 7.0 naar 7.0b.
En van maar liefst 17 Meg.

Bleeeh veel te groot, en zou me LW dan wel werken, of moet
ik dan diep in de debugger duiken ofzo ;)

• CobraX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-06 17:33
Op woensdag 07 november 2001 08:49 schreef majic het volgende:
sja en als je weer kijkt naar 3dstudio max dan is de XP daar weer veel sneller

Er komen steeds geoptimaliseerde versies uit van de executables en dll's van de paketten, dus het zal er steeds om hangen bij de proffesionele software wie er sneller is.

Volgende maand gaat amd klagen bij lightwave dat ze ook voor 3dnow moeten optimizen en voila,....lightwave weer sneller op AMD. En dan gaat intel klagen bij 3dstudiomax ...yada yada yada
Haha, gelooft gij dat?
1) SSE2 is veel krachtiger dan 3D Now
2) AMD heeft niet het geld om zoiets te pushen

http://www.aceshardware.com/read.jsp?id=40000189

Kijk maar eens wat er gebeurt als Maya de SSE2 instructies gebruikt :)

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:59
Ik zou zeggen als geld geen echte rol speelt, dan kan je kiezen voor de Pentium 4. Maar een p4 kopen is alleen nuttig als je veel wilt photoshoppen en proggies gebruikt die P4 optimized zijn. Anders gewoon de AMD XP, die het ook wel snel doet hoor.