Toon posts:

Hdparm, ik heb een probleem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn huisgenoot heeft lopen klooien met HDparm, voor het vesnellen van IDE schijven in linux. Wat is nu het probleem, nadat hij dit gedaan heeft, heeft elke schijf die per stuk 10 gb zijn nog maar een grootte van 1.4 gb. De directory structuur van alle files die op de schijven stonden bestaat nog, alleen zitten er geen files meer in?????

Kan iemand met helpen??

Verwijderd

Wat voor een opties zijn er allemaal gebruikt bij hdparm :?
Ik mag toch hopen dat er niet zomaar op de goed gok wat switches gebruikt zijn! Er zitten er nogal wat tussen die nogal wat filesystem fouten kunnen veroorzaken.

In het vervolg is het dus sowieso slimmer als je met dergelijke switches werkt, om de partitie read-only te mounten.

Sja ik hoop voor je dat je filesystem niet helemaal gaar is geworden.
Probeer eens te rebooten (hdparm zal normaliter zijn instellingen vergeten) in singele usermode en draai e2fsck op de partitie (read-only!). Als die uberhaupt nog te openen is.
Anders wordt het met diskettes aan de slag gaan of een eventuele cdrom.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Mijn huisgenoot heeft lopen klooien met HDparm, voor het vesnellen van IDE schijven in linux. Wat is nu het probleem, nadat hij dit gedaan heeft, heeft elke schijf die per stuk 10 gb zijn nog maar een grootte van 1.4 gb. De directory structuur van alle files die op de schijven stonden bestaat nog, alleen zitten er geen files meer in?????
Wat voor opties heeft ie gebruikt ?? hdparm is niet zonder risico's.

Filesystems unmounten (rescue CD is errug handig), en dan e2fsck -f /dev/hdxx

Krijg je nu schermen vol met errors hoop ik voor je dat je een backup hebt.