[ADSL] verbinding sterft steeds af

Pagina: 1
Acties:

• Chandler479
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10-2019
Ik heb mxstream via wol nu tiscali, ik heb heel vaak dat mijn verbinding gewoon afsterft, als ik reconnect dan is het nog niets. Ik moet dan rebooten voordat ik weer een verbinding heb.

Ik neem dan aan dat het aan mijn pc ligt. Heb ik iets verkeerd ingesteld, of is er iets om dit te voorkomen? Ik heb gehoord dat een of ander programmaatje automatisch een ping kan sturen wanneer je verbinding afsterft en dat dan de verbinding behouden blijft.

Ik zou zelf niet meer weten waar ik moet zoeken, ajuto !!! :'(

thunderstruck

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-07 09:41
als je een Alcatel modem hebt moet je hier ff kijken ;)

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-06 19:43

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

ik heb het ook nog steeds, mij werd net aangeraden het bestand uit de windows me system directory (NETPPTP.SYS ) naar de system directory van de server te kopieren.
ik heb het net gedaan nog niet kunnen zien of het werkt.
ben pas 1 uur verbonden :)
na 6 uur valt de evrbinding meestal weg, is dit bij jou ook zo en op wat voor pc met besturingssysteem heb je de modem geinstalleerd?

...

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Op vrijdag 09 november 2001 16:08 schreef earthforce het volgende:
ik heb het ook nog steeds, mij werd net aangeraden het bestand uit de windows me system directory (NETPPTP.SYS ) naar de system directory van de server te kopieren.
ik heb het net gedaan nog niet kunnen zien of het werkt.
ben pas 1 uur verbonden :)
na 6 uur valt de evrbinding meestal weg, is dit bij jou ook zo en op wat voor pc met besturingssysteem heb je de modem geinstalleerd?
je moet die inderdaad vervangen....dat verhelpt vaak je probleem......

iRacing Profiel

• Chandler479
Hij zit bij mij aangesloten op een win 98 systeem, 1000mhz cellie, 832 mb ram, weet niet waaraan het ligt, ik heb een alcatel modem dus, maar ik weet niet waaraan het ligt.

Ik wil hem als server laten draaien, maar als ik om de paar uur opnieuw moet opstarten om weer online te komen, dan schiet het natuurlijk ook niet op.

thunderstruck

Verwijderd

Ik weet niet hoeveel zin je hebt in die modemtweak, maar ik heb ook Mxstream van Tiscali, had hetzelfde probleem, maar heb het niet meer sinds ik mn modem heb getweakt, dus... ?

• Chandler479
welke tweak bedoel je? Ik wordt niet veel wijzer van de site, maar als het helpt vind ik het best

thunderstruck

• OgWok
  • Laatst online: 09:02

OgWok

U.N.C.L.E.

Heb je winipcfg wel eens gebruikt om te kijken hoe lang de lease is die je krijgt als je net bent verbonden? Dat kan in ieder geval iets verklaren als het steeds 6 uur duurt.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Chandler479
nee dat is het niet, er staat 01-01-80

thunderstruck

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 19:32 schreef Chandler het volgende:
welke tweak bedoel je? Ik wordt niet veel wijzer van de site, maar als het helpt vind ik het best
Okeej komt ie: Op http://adsltweak.iscool.net staat een zeer duidelijke beschrijving over hoe je het moet doen
De eerste stap is de link "upgrade" in de navigatiebalk links (druk voor de zekerheid af, mocht het de eerste keer nie lukken, en je je verbinding dus ff kwijt zijn ;) )werk deze pagina stap voor stap af en klaar is kees in het principe.

Misschien heb je nog een stap nodig (ik wel, |:( verbinding viel telkens na een paar minuten weg:'( ) klik dan op http://adsltweak.iscool.net pagina op de link "poorten" en voer in ieder geval het eerste stuk uit. Daarna moet het werken.

• earthforce

earthforce

ik vind zo'n tweak niet de oplossing het moet zo toch ook kunnen werken? :(
ik heb ook een server en daarmee internet gedeeld de server is een compaq 200MHZ met win98se, interne netwerkkaart en een siemens netwerkkaart voor de adslmodem. er zit 64MB intern in

Heb virusscanner erop draaien en firewall.
misschien helpt winME better als serversysteem.
ik baal ervan dat die pokkezooi niet blijft werken.
o trouwens ik heb hccnet.

ik dacht dat het misschien ook aan de netwerkkaarten kan liggen misschien?
maar welke dan degen die op het interne netwerk zit of die met internet is verbonden....
dat filetje in de system van win98se zettten heeft nog niet echt geholpen heb alweer moeten resetten, kon geen een pagina bekijken maar mijn download ging wel door :?

...

• earthforce

earthforce

hee chandler hoe is het nu afgelopen?

...

• gerritman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 17:46
Als je een 100/10 Mbit netwerkkaart gebruikt zet hem dan eens op 10 base en half duplex vast.
Dat heeft bij mij dit probleem opgelost.

Suc6.

• earthforce

earthforce

ik vraag me af of jij ook flashget gebruikt??

dat stopt het openen van pagina's terwijl de download doorgaat... hhmm misschien zorgt dit programma wel voor maximale beslasting van de bandbreedte.

...

• Chandler479
Nou na meerdere keren die tweak te doen werkt hij niet, die klere nat werkt niet, en ja ik doe het goed. De upgrade deed het wel, maar af en toe blijft hij gewoon afsterfen.

thunderstruck

• Chandler479
Het ligt niet aan de netwerk kaart, echt mega vaag, waar kan het nou aan liggen iemand??? plz

thunderstruck

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Hmmm... Ik kan je iig vertellen dat wij (Tiscali) geen problemen of iets dergelijks hebben...

Maar verder... tja... kheb niet echt een oplossing voor je... zal binnenkort es op m'n werk vragen of iemand toevallig een oplossing weet :{

• Chandler479
Nou hij werkt dus, aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah. maar voor hoelang geen idee. IEDEREEN BEDANKT VOOR DE HULP

thunderstruck

Verwijderd

wat je ook kan proberen, ...

>
deze computer/eigenschappen/apparaatbeheer/networkadapter/advanced/uncheck energiebeheer < ..... heb dan wel geen adsl maar had dezelfde probs bij een kabelverbinding......
Pagina: 1