Toon posts:

Help!! Ik word gek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een mobo, chaintech 6vta2, met hierop een celeron 400. Maar het mobo geeft aan dat er een cellie 600 opzit. Op zich is dit niet erg, maar na een tijdje (5 minuten) loopt hij vast :(
Zelfs als ik er een huis tuin en keuken ventilator opzet. In de bios kan ik wel de multiplyer veranderen (2 t/m 8) maar niet de FSB (dat heet geloof ik toch zo??) Deze staat op 100, kan tot 133, maar niet lager (volgens mij moet ik hem op 6x66 hebben staan, maar dit lukt niet!!!
Is voor dit mobo een biosupdate verkrijgbaar waarin in dit wel kan, of weet een van jullie hoe ik dit voor mekaar kkrijg, misschien mbv jumpers?? heb de manual van mobo ook niet meer!!!
please help me.

Verwijderd

koop gewoon een ander mobo en cpu
of ga met water koeling aan de gang peltiertje er op
ook de chip set koelen en gaan met die banaan dan is 600 mgh toch wel te halen

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 01:31 schreef klikodog het volgende:
wat denk je van 4 x 100
dat staat die ook ,maar hij blijft gewoon 600 aangeven, en dan loopt hij dus ook vast. ook al zet ik hem op 2x100, hij blijft 600 aangeven.

Verwijderd

je moet de busspeed op 66Mhz instellen..ff bios resetten wil ook wel als je het nergens kan instellen.

Want ik neem aan dat je eerst een 100Mhz fsb cpu op dat mobo hebt gehad..en toen die celeron erop gedrukt?! Dan pakt hij inderdaad 6x100=600Mhz ipv 6x66Mhz=400Mhz..

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Hmm.. als ik het goed heb kan je op dit mobo met een jumper selecteren of de FSB in je BIOS van 100-133 of van 66-100 gaat...
De multiplier van je Celery is gelockt op 6 dus daar hoef je je niet druk over te maken...

Hier kan je handleidingen van chaintech mobo's downloaden: http://www.chaintech.com.tw/QUESTION/Manuals.HTM
Op woensdag 07 november 2001 01:31 schreef klikodog het volgende:
koop gewoon een ander mobo en cpu
of ga met water koeling aan de gang peltiertje er op
ook de chip set koelen en gaan met die banaan dan is 600 mgh toch wel te halen
Als je niet nuttigs te melden hebt zeg dan niets... een Celery stabiel op 600 krijgen is slecht te doen en om waterkoeling of nieuw mobo/cpu zit hij waarschijnlijk helemaal niet te wachten. :Z

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 02:14 schreef BrZ het volgende:
Hmm.. als ik het goed heb kan je op dit mobo met een jumper selecteren of de FSB in je BIOS van 100-133 of van 66-100 gaat...
De multiplier van je Celery is gelockt op 6 dus daar hoef je je niet druk over te maken...

Hier kan je handleidingen van chaintech mobo's downloaden: http://www.chaintech.com.tw/QUESTION/Manuals.HTM
[..]
Wel leuk dat je die link geeft, maar daar was ik zelf ook al opgekomen, maar als je goed kijkt staat daar mijn moederbord niet bij!
Weet je niet welke jumper het is?? en nee, dat staat ook niet op de site van chaintech.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op woensdag 07 november 2001 02:26 schreef __Ted__ het volgende:

[..]

Wel leuk dat je die link geeft, maar daar was ik zelf ook al opgekomen, maar als je goed kijkt staat daar mijn moederbord niet bij!
Weet je niet welke jumper het is?? en nee, dat staat ook niet op de site van chaintech.
Lekker wazig :? Maar ik weet het niet sorry, ik heb een 6BTM gehad, daar was dat nl. ook het geval, maar daar heb je niet zoveel aan ;)

Verwijderd

heb diverse searches gedaan en helaas is er geen manual van jouw mobo te vinden: je kan hier kijken of de support goed is: info@chaintech.nl

Veel suc 6 en zeven ook natuurlijk ;)

Verwijderd

Bekijk anders eens de manual van 6VTA3.
Misschien lijkt die er genoeg op om de bende juist in te stellen.

Bij de 6VTA3 moet je bij J9 1-2, 1-2 instellen voor auto-fsb-mode.

Baat het niet, dan schaadt het ( waarschijnlijk ) ook niey.
Je kan allicht de 6VTA3 plattegrond met je eigen mobo vergelijken.

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 05:04 schreef Whisper het volgende:
Bekijk anders eens de manual van 6VTA3.
Misschien lijkt die er genoeg op om de bende juist in te stellen.

Bij de 6VTA3 moet je bij J9 1-2, 1-2 instellen voor auto-fsb-mode.

Baat het niet, dan schaadt het ( waarschijnlijk ) ook niey.
Je kan allicht de 6VTA3 plattegrond met je eigen mobo vergelijken.
Met alle respect je bedoelt het goed, maar als je goed gelezen had wist je inmiddels dat een van de problemen was hij geen manual heeft voor zijn type mobo en dit ook nergens te downloaden is :?

Vandaar dus de verwijzing naar email support de laatste hoop op redding.
Pagina: 1