Passieve Pentium 200MMX mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 12:50

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
hey,

Ik heb ergens hier nog een p200MMX liggen met een mobo en 64mb ram :)).. Ik zou er graag mijn router van maken.. en die dus dag en nacht laten aanstaan. Maar liefst moet hij dan geen lawaai maken. Is het mogelijk op zonder fans te werken? Of misschien die kleine fan op de cpu alleen. Omdat ik geloof dat die cpu 70graden werd.

Kent iemand oplossingen voor zo een systeem te maken? thanx

slu

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• bras
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08 14:08
onderklokken of een gigantisch koellichaam er op plakken, moet kunnen dan >:)

"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 09:50

Tjark

DON'T PANIC

Probeer 'm op 166Mhz of lager te draaien (kracht zat voor een router), een groot koelblok kan ook.
Wat ook kan: een 8cm fan met tieraps in de kast hangen zodat ie op een koelblok(je) blaast: door de tieraps gaat de fan niet trillen en zul je 'm niet horen (je kan 'm ook nog eens op 7V laten lopen)

*insert signature here

Verwijderd

De fan van je PSU moet sowieso draaien, anders gaat het goed fout. Maar er zijn ook erg stille voedingen op de markt, misschien moet je daar eens naar kijken.

CPU kun je koel houden door hem te underclocken.

Verwijderd

andere tip, maak een slang aan de voeding (kant waar ie zuigt) en laat zo de lucht bij je koelblok wegzuigen. Is zat voor een p200 (met een koelblokje natuurlijk :))

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
dus een voeding kan bijna nie zonder cooler??
G4's en the CUBE MAC's hebben toch ook geen FANS?
Yep onderclocken lijkt me cool.. zal ik eens proberen.

Slukkes

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 23:38

mymind*

A Beautiful Mind

Ik heb hier een Compaq Deskpro staan, een pentium 233 die passief gekoeld is, dus een 200 zal ook wel kunnen, gewoon een grote heatsink erop pleuren.

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 00:49 schreef multipasser het volgende:
dus een voeding kan bijna nie zonder cooler??
G4's en the CUBE MAC's hebben toch ook geen FANS?
Yep onderclocken lijkt me cool.. zal ik eens proberen.

Slukkes
Op de P200mmx van mijn zusje zit geen koeler...En die heeft een uptime van 2 weken ofzo gehaald (nooit langer geprobeerd).

Dus volgens mij kan het wel, er zit ook echt een mega flut heatsink op...wordt wel warm maar niet superheet ofzo..

Ik zou zeggen, probeer het gewoon.

Op die PC staat Windows 98 SE met alle updates, norton Antivirus en seti@home(nuttig met die processorkracht ;)), dus om nou te zeggen dat ie niks te doen heeft?!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 00:58 schreef WimP het volgende:

[..]

Op de P200mmx van mijn zusje zit geen koeler...En die heeft een uptime van 2 weken ofzo gehaald (nooit langer geprobeerd).

Dus volgens mij kan het wel, er zit ook echt een mega flut heatsink op...wordt wel warm maar niet superheet ofzo..

Ik zou zeggen, probeer het gewoon.

Op die PC staat Windows 98 SE met alle updates, norton Antivirus en seti@home(nuttig met die processorkracht ;)), dus om nou te zeggen dat ie niks te doen heeft?!
Ja bij mij zit ook een heatsink en klein kooler op CPU. maar die wil ik weglaten.
Maar mijn VOEDING .. daar zit ook geen Cooler meer in.. zat een 8cm in denk ik. Zit nu in mijn CELERON te blazen :))
Dus kan ik VOLLEDIG passief maken?

of is het gevaarlijk een voeding zonder cooler? Is er brandgevaar? cya

• dop
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:18

dop

Windows needs to reboot now

Op woensdag 07 november 2001 00:33 schreef multipasser het volgende:
hey,

Ik heb ergens hier nog een p200MMX liggen met een mobo en 64mb ram :)).. Ik zou er graag mijn router van maken.. en die dus dag en nacht laten aanstaan. Maar liefst moet hij dan geen lawaai maken. Is het mogelijk op zonder fans te werken? Of misschien die kleine fan op de cpu alleen. Omdat ik geloof dat die cpu 70graden werd.

Kent iemand oplossingen voor zo een systeem te maken? thanx

slu
p200mmx
mijn servertje uptime 136 dagen zonder koeling
alleen met een iets groter als gemiddeld koel lichaam

dus moet kunnen en anders klok je hem wat lager zoveel maakt dat niet uit

EPC Debian Gnu Linux

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 01:01 schreef multipasser het volgende:

[..]

Ja bij mij zit ook een heatsink en klein kooler op CPU. maar die wil ik weglaten.
Maar mijn VOEDING .. daar zit ook geen Cooler meer in.. zat een 8cm in denk ik. Zit nu in mijn CELERON te blazen :))
Dus kan ik VOLLEDIG passief maken?

of is het gevaarlijk een voeding zonder cooler? Is er brandgevaar? cya
Nou, volgens mij verbruikt zo'n systeem bijna niks aan stroom (zeker niet als je er geen monitor aan hangt, die in die tijd zijn power via de voeding kreeg).

Laat hem eens aanstaan en check hoe warm ie wordt....volgens mij valt dat mee.
In die van mijn zusje zit nog wel een fan, maar de lucht die eruitkomt voelt niet warm aan, eerder erg lauw :).

En die Fan kun je dus gewoon van de heatsink slopen, die heb je niet nodig.

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 01:06 schreef dop het volgende:

[..]

p200mmx
mijn servertje uptime 136 dagen zonder koeling
alleen met een iets groter als gemiddeld koel lichaam

dus moet kunnen en anders klok je hem wat lager zoveel maakt dat niet uit
ja van de cpu maak ik me geen zorgen. het is de voeding.. is die bij jullie OOK passief???

cya

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 01:11 schreef multipasser het volgende:

[..]

ja van de cpu maak ik me geen zorgen. het is de voeding.. is die bij jullie OOK passief???

cya
Ik zou het gewoon proberen, stel hij gaat kapot...."Boejuh".
Aan die dingen is zo makkelijk te komen!

(hij gaat toch niet kapot)

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

ik heb 1 keer een AT voeding opgeblazen, redelijk vervelend als dat net gebeurt als je heel toevallig een IDE kabeltje aandrukt wat los dreigde te schieten...

was maar van een p60 dus :)

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Op woensdag 07 november 2001 01:15 schreef WimP het volgende:

[..]

Ik denk dat het toch verstandiger is om te doen wat hierboven gesuggereerd werd, nl ff checken hoe warm ie word, en m daarna pas aan je systeem te hangen. voedingen willen bij hun laatste adem nog wel ns even een leuke piek naar je moederbord sturen, dat risico zou ik niet lopen...

edit: (moet ik erbij zetten, want dat zie je niet meer :? )
zie ook: [topic=310201/1]

It sounds like it could be either bad hardware or software

• dop
  • Laatst online: 17:18

dop

Windows needs to reboot now

Op woensdag 07 november 2001 01:11 schreef multipasser het volgende:

[..]

cya
ik weet niet wat je er aan gaat hangen maar bij mij zitten er 2 netwerk kaarten in 1 maal video (512kb trident isa) waar 99% van de tijd geen monitor aan hangt
en 64mb geheugen

ik heb nooit gemeten maar daar mee ga ik de 250wat voeding echt niet over de zeik krijgen ook zonder koeling niet

ik heb niet de moeite genomen om de fan uit de voeding te slopen maar durf zo wel te zeggen dat die best zonder kan

zou me verbazen als hij meer dan 50 watt moet leveren (gokje)

EPC Debian Gnu Linux

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 01:29 schreef _Dennizz_ het volgende:
ik heb 1 keer een AT voeding opgeblazen, redelijk vervelend als dat net gebeurt als je heel toevallig een IDE kabeltje aandrukt wat los dreigde te schieten...

was maar van een p60 dus :)
Damn..Ja...matig man. Ik had ook zoiets vorige week dinsdag met een 120 mb HD. Ik dacht, kijken of ie het nog doet. (was al 5 jaar niks mee gedaan)...ikke aansluiten...power aan...KNAL, KNETTER KNETTER KNETTER...vette vonken eruit. Echt wazig als zoiets gebeurt, vooral als je het niet verwacht.

En dan zit er zo'n fucked up powerbutton delay op van 4 seconden...(achter de PC kon dus nie, want de HD lag op de PC...)...VET muffen in mijn kamer, komt mijn pa naar boven..."wat ruik ik", meteen een preek dat ik voorzichtig moet zijn met electriciteit |:(..."ja pap :Z"

• smokalot

smokalot

titel onder

En dan zit er zo'n fucked up powerbutton delay op van 4 seconden...(achter de PC kon dus nie, want de HD lag op de PC
Kabel eruit? works for me...

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 01:46 schreef joostb het volgende:

[..]

Kabel eruit? works for me...
Weet ik...maar die kabels zijn "netjes" weggewerkt onder mijn bureau...kabel eruit trekken duurt voor mij veel langer dan 4 seconden.

Ik zat een beetje die vonken te ontwijken dus kon ik ook de kabel niet achter uit mijn PC trekken (nogal diep bureau)

• smokalot

smokalot

titel onder

Op woensdag 07 november 2001 01:50 schreef WimP het volgende:

[..]

Weet ik...maar die kabels zijn "netjes" weggewerkt onder mijn bureau...kabel eruit trekken duurt voor mij veel langer dan 4 seconden.

Ik zat een beetje die vonken te ontwijken dus kon ik ook de kabel niet achter uit mijn PC trekken (nogal diep bureau)
Had je nog mazzel dat je geen vliegende platters moest ontwijken... :P
krijg je james bond: goldfinger idee...

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Op woensdag 07 november 2001 01:15 schreef WimP het volgende:

[..]

ja stel hij gaat kapot... maar als ie door warmte kapot gaat, vliegt ie waarschijnlijk wel in de fik... en een brandende PC is niet echt wat je wilt... misschien dat je er een papst fan in wilt gooien... (die zijn niet echt luidruchtig...)

• Redboost
  • Laatst online: 23-11-2024
Echt brandgevaar heppie niet hoor, als je voeding doorbrandt, dan nokt ie meestal gewoon.. In de fik vliegen kan volgens mij alleen als er een berg stof in zit.. :)

• Qwerty-273
  • Laatst online: 12-08 21:25

Qwerty-273

Meukposter

Of anders gewoon een stille fan er in hangen. denk bv aan een 230 V fan die je gewoon op je voeding aansluit (dus de mon out op een oude AT voeding) werkt perfect. Hoort er niks meer van. En natuurlijk een beetje groot koellichaam op je proc, maar de oude procs mogen best wel heet wordne hoor. Mijn oude 486 66 DX2 had een hele kleine heat sink en werd te warm om gewoon aan te raken. Procje doet het nog steeds dus. Alleen niet over te clocken (nou ja niet ver dan) maar dat lag eerder aan mobo.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02:57

kimjansen

Nu ff niks...

Op woensdag 07 november 2001 01:36 schreef dop het volgende:

[..]
ik heb nooit gemeten maar daar mee ga ik de 250wat voeding echt niet over de zeik krijgen ook zonder koeling niet

zou me verbazen als hij meer dan 50 watt moet leveren (gokje)
Ik heb hier m'n router een P150 (60MHz FSB en 40MB RAM) ff gemeten met een (niet TRMS) meter (APPA67) met freesco draaiend.

Hier zit een Diamond Stealth kaart in van 1MB, floppie, 10Mb netwerkkaartje en een 56k modem. Dit vroeg zo'n 40-42VA.

Even later m'n server een P2 400 100MHz met 256MB, 13Gig HD, flop, 1MB S3 kaartje en een 100Mbit netwerkkaartje gemeten. Het leuke is nu dit vroeg maar 34-38VA :P .

Beiden met dezelfde 235W voeding gemeten

Speed kills, but beauty lives forever...

• m-m
  • Niet online

m-m

zet je voedingsfan gewoon op 7 volt, scheelt een boel ellende.
In je voeding zitten spanningen van 300 volt, niet echt fijn als dan een stuk van het soldeer smelt. Kunnen nare dingen gebeuren.

Verwijderd

hm ik heb weinig verstand van koeling maareh ik heb ook een pentium 200MMX met 32mb ram draaien als web/ftp server onder linux debian
wordt nog amper gebruikt en load is dus nix tot weinig :)
maar er zit volgens mij alleen een koelertje op de processor
ik laat hem ook dag en nacht aan (sinds een week ofzo)
is dit een probleem kwa hitte ? moet ie per se extra fans ?

• LeonM
  • Laatst online: 29-10-2025
Ik heb hier een p200 koellichaam liggen, van koper, gebruikt GEEN fan (passief dus) ik gebruik m niet meer dus als je intresse hebt mail me maar :)

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:46

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Ik heb hier een Dell desktop staan met een P166. Op de proc zit een koellichaam van +/- 5 cm hoog. De voeding is een 145 watt ding met 4 cm fan die helemaal niet hoort. Het enige wat je hoort is de hd draaien. Dus als je zo een voeding en koelblok op de kop kunt tikken heb je een superstil systeempje

• LeonM
  • Laatst online: 29-10-2025
Dat p200 koellichaam wat ik heb komt ook uit een dell :) :7

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

kan prima, k heb een p225mmx staan met een cooler master blokkie derop, draait met gemak 3weken achter elkaar...

|we live in the history of a mad man Mr. G |

• connected
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

dat moet best kunnen want heel veel compaq systeemen worden passief gekoeld en dat werkt prima :)

ik zou zeggen gewoon proberen en goed in de gaten houden.

• -bolio-
  • Laatst online: 07:46

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Op zondag 06 januari 2002 00:57 schreef DETONATORX het volgende:
dat moet best kunnen want heel veel compaq systeemen worden passief gekoeld en dat werkt prima :)

ik zou zeggen gewoon proberen en goed in de gaten houden.
Yep ben ik helemaal met hem eens. Ik denk dat hij in het ergste geval vast loopt. Omdat de proc toch een koelblok heeft zal de temp niet explosief stijgen maar langzaam dus als hij te heet wordt zal hij denk ik eerste vast lopen voor hij door brand. Dus gewoon dat ding goed in de gaten houden.

• Havocnl
  • Laatst online: 17-08 10:40
Ik heb hier een pentium 1 233MMX die op 266 draait en daar zit geen fan op. Mijn pc staat nu al 3 weken non-stop aan. Het enige dat in mijn pc lawaai maakt is mijn voeding maar dat los ik volgende week met een andere stiller fannetje op.

Wèh zedde gij??

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:35
Het ALLERBELANGRIJKSTE wat echt nooit genoemd wordt is of je OS ook de HLT instuctie kent!

Linux clones doen dat en zetten de proc in halt state tot er weer een interrupt optreedt. Als je proc dus niet vaak of maar kort vollast krijgt is het zonder fan absoluut geen probleem. Mijn K6-2 350 kan dat ook prima (het mobo waar die op zit checked de temp en pas als ie te hoog wordt zet ie de fan aan (waarom hebben niet meer borden dat!?!)).

Win98 enzo hebben die ondersteuning dus niet en moet je even CPUidle ofzo draaien. Bij zulke procs scheelt dat echt enorm veel en kan je met HLT ondersteuning zo passief draaien.

Ik zou wel een 5 v fan bij je voeding zetten, die hoor je toch niet.

Verwijderd

Ik ben (part-time) systeembeheerder en bij ons op de zaak staat een hele verzameling oude dell en noname systemen. Alles wat PI is wordt passief gekoeld. Er zit wel een fan in de voeding, maar die zou je dus gewoon op 7 of 5 volt kunnen laten draaien. Als je een PAPST fan koopt (bijv. bij display) dan hoor je die niet op 7 Volt. Het enige wat je zou kunnen horen zijn de harde schijven die je in je kast hebt hangen :)

Ik heb hier zelf een PI-166MMX als router staan (draait NT4 Server). Die werd gekoeld door een 486 koellichaam met fan. Zit nu wel mooi een AMD K6-2 koeler op. Ziet er wel bruut uit >:) maar is totaal nie nodig :P
Pagina: 1