Een amiga 500 met 512 kb ram !
"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."
Wat ook kan: een 8cm fan met tieraps in de kast hangen zodat ie op een koelblok(je) blaast: door de tieraps gaat de fan niet trillen en zul je 'm niet horen (je kan 'm ook nog eens op 7V laten lopen)
*insert signature here
Verwijderd
CPU kun je koel houden door hem te underclocken.
Verwijderd
G4's en the CUBE MAC's hebben toch ook geen FANS?
Yep onderclocken lijkt me cool.. zal ik eens proberen.
Slukkes
Verwijderd
Op de P200mmx van mijn zusje zit geen koeler...En die heeft een uptime van 2 weken ofzo gehaald (nooit langer geprobeerd).Op woensdag 07 november 2001 00:49 schreef multipasser het volgende:
dus een voeding kan bijna nie zonder cooler??
G4's en the CUBE MAC's hebben toch ook geen FANS?
Yep onderclocken lijkt me cool.. zal ik eens proberen.
Slukkes
Dus volgens mij kan het wel, er zit ook echt een mega flut heatsink op...wordt wel warm maar niet superheet ofzo..
Ik zou zeggen, probeer het gewoon.
Op die PC staat Windows 98 SE met alle updates, norton Antivirus en seti@home(nuttig met die processorkracht
Ja bij mij zit ook een heatsink en klein kooler op CPU. maar die wil ik weglaten.Op woensdag 07 november 2001 00:58 schreef WimP het volgende:
[..]
Op de P200mmx van mijn zusje zit geen koeler...En die heeft een uptime van 2 weken ofzo gehaald (nooit langer geprobeerd).
Dus volgens mij kan het wel, er zit ook echt een mega flut heatsink op...wordt wel warm maar niet superheet ofzo..
Ik zou zeggen, probeer het gewoon.
Op die PC staat Windows 98 SE met alle updates, norton Antivirus en seti@home(nuttig met die processorkracht), dus om nou te zeggen dat ie niks te doen heeft?!
Maar mijn VOEDING .. daar zit ook geen Cooler meer in.. zat een 8cm in denk ik. Zit nu in mijn CELERON te blazen
Dus kan ik VOLLEDIG passief maken?
of is het gevaarlijk een voeding zonder cooler? Is er brandgevaar? cya
p200mmxOp woensdag 07 november 2001 00:33 schreef multipasser het volgende:
hey,
Ik heb ergens hier nog een p200MMX liggen met een mobo en 64mb ram).. Ik zou er graag mijn router van maken.. en die dus dag en nacht laten aanstaan. Maar liefst moet hij dan geen lawaai maken. Is het mogelijk op zonder fans te werken? Of misschien die kleine fan op de cpu alleen. Omdat ik geloof dat die cpu 70graden werd.
Kent iemand oplossingen voor zo een systeem te maken? thanx
slu
mijn servertje uptime 136 dagen zonder koeling
alleen met een iets groter als gemiddeld koel lichaam
dus moet kunnen en anders klok je hem wat lager zoveel maakt dat niet uit
EPC Debian Gnu Linux
Verwijderd
Nou, volgens mij verbruikt zo'n systeem bijna niks aan stroom (zeker niet als je er geen monitor aan hangt, die in die tijd zijn power via de voeding kreeg).Op woensdag 07 november 2001 01:01 schreef multipasser het volgende:
[..]
Ja bij mij zit ook een heatsink en klein kooler op CPU. maar die wil ik weglaten.
Maar mijn VOEDING .. daar zit ook geen Cooler meer in.. zat een 8cm in denk ik. Zit nu in mijn CELERON te blazen)
Dus kan ik VOLLEDIG passief maken?
of is het gevaarlijk een voeding zonder cooler? Is er brandgevaar? cya
Laat hem eens aanstaan en check hoe warm ie wordt....volgens mij valt dat mee.
In die van mijn zusje zit nog wel een fan, maar de lucht die eruitkomt voelt niet warm aan, eerder erg lauw
En die Fan kun je dus gewoon van de heatsink slopen, die heb je niet nodig.
ja van de cpu maak ik me geen zorgen. het is de voeding.. is die bij jullie OOK passief???Op woensdag 07 november 2001 01:06 schreef dop het volgende:
[..]
p200mmx
mijn servertje uptime 136 dagen zonder koeling
alleen met een iets groter als gemiddeld koel lichaam
dus moet kunnen en anders klok je hem wat lager zoveel maakt dat niet uit
cya
Verwijderd
Ik zou het gewoon proberen, stel hij gaat kapot...."Boejuh".Op woensdag 07 november 2001 01:11 schreef multipasser het volgende:
[..]
ja van de cpu maak ik me geen zorgen. het is de voeding.. is die bij jullie OOK passief???
cya
Aan die dingen is zo makkelijk te komen!
(hij gaat toch niet kapot)
was maar van een p60 dus
Ik denk dat het toch verstandiger is om te doen wat hierboven gesuggereerd werd, nl ff checken hoe warm ie word, en m daarna pas aan je systeem te hangen. voedingen willen bij hun laatste adem nog wel ns even een leuke piek naar je moederbord sturen, dat risico zou ik niet lopen...Op woensdag 07 november 2001 01:15 schreef WimP het volgende:
[..]
Ik zou het gewoon proberen, stel hij gaat kapot...."Boejuh".
edit: (moet ik erbij zetten, want dat zie je niet meer
zie ook: [topic=310201/1]
It sounds like it could be either bad hardware or software
ik weet niet wat je er aan gaat hangen maar bij mij zitten er 2 netwerk kaarten in 1 maal video (512kb trident isa) waar 99% van de tijd geen monitor aan hangtOp woensdag 07 november 2001 01:11 schreef multipasser het volgende:
[..]
ja van de cpu maak ik me geen zorgen. het is de voeding.. is die bij jullie OOK passief???
cya
en 64mb geheugen
ik heb nooit gemeten maar daar mee ga ik de 250wat voeding echt niet over de zeik krijgen ook zonder koeling niet
ik heb niet de moeite genomen om de fan uit de voeding te slopen maar durf zo wel te zeggen dat die best zonder kan
zou me verbazen als hij meer dan 50 watt moet leveren (gokje)
EPC Debian Gnu Linux
Verwijderd
Damn..Ja...matig man. Ik had ook zoiets vorige week dinsdag met een 120 mb HD. Ik dacht, kijken of ie het nog doet. (was al 5 jaar niks mee gedaan)...ikke aansluiten...power aan...KNAL, KNETTER KNETTER KNETTER...vette vonken eruit. Echt wazig als zoiets gebeurt, vooral als je het niet verwacht.Op woensdag 07 november 2001 01:29 schreef _Dennizz_ het volgende:
ik heb 1 keer een AT voeding opgeblazen, redelijk vervelend als dat net gebeurt als je heel toevallig een IDE kabeltje aandrukt wat los dreigde te schieten...
was maar van een p60 dus
En dan zit er zo'n fucked up powerbutton delay op van 4 seconden...(achter de PC kon dus nie, want de HD lag op de PC...)...VET muffen in mijn kamer, komt mijn pa naar boven..."wat ruik ik", meteen een preek dat ik voorzichtig moet zijn met electriciteit
Kabel eruit? works for me...En dan zit er zo'n fucked up powerbutton delay op van 4 seconden...(achter de PC kon dus nie, want de HD lag op de PC
Verwijderd
Weet ik...maar die kabels zijn "netjes" weggewerkt onder mijn bureau...kabel eruit trekken duurt voor mij veel langer dan 4 seconden.Op woensdag 07 november 2001 01:46 schreef joostb het volgende:
[..]
Kabel eruit? works for me...
Ik zat een beetje die vonken te ontwijken dus kon ik ook de kabel niet achter uit mijn PC trekken (nogal diep bureau)
Had je nog mazzel dat je geen vliegende platters moest ontwijken...Op woensdag 07 november 2001 01:50 schreef WimP het volgende:
[..]
Weet ik...maar die kabels zijn "netjes" weggewerkt onder mijn bureau...kabel eruit trekken duurt voor mij veel langer dan 4 seconden.
Ik zat een beetje die vonken te ontwijken dus kon ik ook de kabel niet achter uit mijn PC trekken (nogal diep bureau)
krijg je james bond: goldfinger idee...
ja stel hij gaat kapot... maar als ie door warmte kapot gaat, vliegt ie waarschijnlijk wel in de fik... en een brandende PC is niet echt wat je wilt... misschien dat je er een papst fan in wilt gooien... (die zijn niet echt luidruchtig...)Op woensdag 07 november 2001 01:15 schreef WimP het volgende:
[..]
Ik zou het gewoon proberen, stel hij gaat kapot...."Boejuh".
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Ik heb hier m'n router een P150 (60MHz FSB en 40MB RAM) ff gemeten met een (niet TRMS) meter (APPA67) met freesco draaiend.Op woensdag 07 november 2001 01:36 schreef dop het volgende:
[..]
ik heb nooit gemeten maar daar mee ga ik de 250wat voeding echt niet over de zeik krijgen ook zonder koeling niet
zou me verbazen als hij meer dan 50 watt moet leveren (gokje)
Hier zit een Diamond Stealth kaart in van 1MB, floppie, 10Mb netwerkkaartje en een 56k modem. Dit vroeg zo'n 40-42VA.
Even later m'n server een P2 400 100MHz met 256MB, 13Gig HD, flop, 1MB S3 kaartje en een 100Mbit netwerkkaartje gemeten. Het leuke is nu dit vroeg maar 34-38VA
Beiden met dezelfde 235W voeding gemeten
Speed kills, but beauty lives forever...
In je voeding zitten spanningen van 300 volt, niet echt fijn als dan een stuk van het soldeer smelt. Kunnen nare dingen gebeuren.
Verwijderd
wordt nog amper gebruikt en load is dus nix tot weinig
maar er zit volgens mij alleen een koelertje op de processor
ik laat hem ook dag en nacht aan (sinds een week ofzo)
is dit een probleem kwa hitte ? moet ie per se extra fans ?
|we live in the history of a mad man Mr. G |
ik zou zeggen gewoon proberen en goed in de gaten houden.
Yep ben ik helemaal met hem eens. Ik denk dat hij in het ergste geval vast loopt. Omdat de proc toch een koelblok heeft zal de temp niet explosief stijgen maar langzaam dus als hij te heet wordt zal hij denk ik eerste vast lopen voor hij door brand. Dus gewoon dat ding goed in de gaten houden.Op zondag 06 januari 2002 00:57 schreef DETONATORX het volgende:
dat moet best kunnen want heel veel compaq systeemen worden passief gekoeld en dat werkt prima
ik zou zeggen gewoon proberen en goed in de gaten houden.
Wèh zedde gij??
Linux clones doen dat en zetten de proc in halt state tot er weer een interrupt optreedt. Als je proc dus niet vaak of maar kort vollast krijgt is het zonder fan absoluut geen probleem. Mijn K6-2 350 kan dat ook prima (het mobo waar die op zit checked de temp en pas als ie te hoog wordt zet ie de fan aan (waarom hebben niet meer borden dat!?!)).
Win98 enzo hebben die ondersteuning dus niet en moet je even CPUidle ofzo draaien. Bij zulke procs scheelt dat echt enorm veel en kan je met HLT ondersteuning zo passief draaien.
Ik zou wel een 5 v fan bij je voeding zetten, die hoor je toch niet.
Verwijderd
Ik heb hier zelf een PI-166MMX als router staan (draait NT4 Server). Die werd gekoeld door een 486 koellichaam met fan. Zit nu wel mooi een AMD K6-2 koeler op. Ziet er wel bruut uit