iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
Verwijderd
Plus dat de meeste versterkers meerdere digitale ingangen hebben dus je kan er meerdere digitale apparaten aanhangen, of je geluidskaart (als die en een digitale uitgang heeft) eraan hangen.
Ik heb zelf een Onkyo TX-DS575, die kostte een jaar geleden 1500 gulden. Zitten 3 digitale ingangen op , 2 coaxiaal en 1 optisch en daarnaast ook een 5.1 ingang. Je kan er alle kanten mee op. Maar tegenwoordig heb je ook goedkopere versterkers hoor, en een dvd speler is ook zo duur niet. Of koop zo'n complete set...
Ik weet niks van een geluidkwaliteitsverschil, zou kunnen dat de decoderelektronica last heeft van de speler elektronica, zit natuurlijk dicht naast elkaar. Maar of het waar is weet is niet.
<edit>was het stukje over de geluidskwaliteit vergeten</edit>
Verwijderd
nee dat is echt slechter als losse componenten!Op woensdag 07 november 2001 22:08 schreef Paveway het volgende:
blaat
Of koop zo'n complete set...
Krijg je anders toch spijt van.
Ik heb zelf de duurste set van jvc die nu home cinema of the year is.
Die goedkope sets zijn gewoon kut. Je kunt niet eens vertragingen in stellen voor het geluid en zo.
Plus de rest is vaak om te
mazzel frank
Money isn't rellevant..... who you are is.....
Verwijderd
nou er bestaan ook van die alles-in-een dingetjes, die zuigen(bijna) altijd..Op woensdag 07 november 2001 22:11 schreef Paveway het volgende:
Set bestaat toch gewoon uit losse componenten?!?
Verwijderd
Ja...maar die bedoelde ik nietOp woensdag 07 november 2001 22:28 schreef wiebe het volgende:
[..]
nou er bestaan ook van die alles-in-een dingetjes, die zuigen(bijna) altijd..
De chip in de versterker is bijna altijd vele male beter.
Vandaag is het feest en morgen ook.
(Vaak hebben DVD spelers "met ingebouwde decoder" alleen een DD en GEEN DTS decoder)
Momenteel is de beste set (losse units) inclusief spiekerts de Pioneer DV-444 en **300 receiver met speakers. F 2699 bij Expert.
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
De DVD speler die ik in mijn hoofd heb, de Sony DVP-NS700V heeft wel degelijk DTS decoders. Dit is een behoorlijk luxe speler vind ik zelf, je kunt er zelfs SACD's mee afspelen (super audio cd's, meerkanaals cd's van hele hoge kwaliteit) en heeft allemaal extra functies voor mooier beeld dan een gewone dvd speler (Precision Drive 2, Dynamic Tilt Compensation, Block Noise Reduction, etc). Al deze opties spraken mij wel aan, daarom overweeg ik deze DVD speler. Deze DVD speler zou ik namelijk niet kopen als ik ook nog een aparte reciever zou moeten hebben, dat wordt me namelijk veel te duur. Deze DVD speler kan ik voor FL 1100,- kopen.Op donderdag 08 november 2001 00:55 schreef victorvo het volgende:
(Vaak hebben DVD spelers "met ingebouwde decoder" alleen een DD en GEEN DTS decoder)
GeJe, kan jij mij misschien uitleggen waarom de chip in de versterker bijna altijd vele male beter is?
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
Verwijderd
correctie: SACD's kunnen meerdere kanalen zijn, echter in de praktijk is dat soort software heel schaarsOp donderdag 08 november 2001 10:43 schreef Morpheus_ het volgende:
blaat
je kunt er zelfs SACD's mee afspelen (super audio cd's, meerkanaals cd's van hele hoge kwaliteit)
je hebt alsnog een versterker nodig om je boxen aan te sturen..en heeft allemaal extra functies voor mooier beeld dan een gewone dvd speler (Precision Drive 2, Dynamic Tilt Compensation, Block Noise Reduction, etc). Al deze opties spraken mij wel aan, daarom overweeg ik deze DVD speler. Deze DVD speler zou ik namelijk niet kopen als ik ook nog een aparte reciever zou moeten hebben, dat wordt me namelijk veel te duur. Deze DVD speler kan ik voor FL 1100,- kopen.
Ik kan dus niet de speakers rechtstreeks aansluiten op de DVD speler? Ik had begrepen dat dit wel zou kunnen, bij de DVD spelers van Sony (van die alles-in-een-setjes) kun je alle 6 de boxen rechtstreeks op de DVD speler aansluiten, dus ik ging er van uit dat dat hier ook mee zou kunnen. Dat kan dus niet?
Nope. Je hebt een dolby Prologic versterker nodig met 6 ingangen die je via doodgewone RCA kabels verbindt met de 6 uitgangen op je DVD speler. Deze versterkers heb je vanaf f 400 (AKAI AMV 1200 bij richersounds.nl onder andere)Op donderdag 08 november 2001 14:36 schreef Morpheus_ het volgende:
Heb ik alsnog een versterker nodig??
Ik kan dus niet de speakers rechtstreeks aansluiten op de DVD speler? Ik had begrepen dat dit wel zou kunnen, bij de DVD spelers van Sony (van die alles-in-een-setjes) kun je alle 6 de boxen rechtstreeks op de DVD speler aansluiten, dus ik ging er van uit dat dat hier ook mee zou kunnen. Dat kan dus niet?
Als je toch geen andere digitale apparaten wilt en je neemt die Sony, heb je toch een mooie set. Minpuntjes zijn geen MP3 en geen SVCD ondersteuning.
Aan de andere kant: als je dat hele SACD verhaal ff vergeet, haal je voor f 849 een regiovrije, MP3 en SVCD spelende Pioneer DV-444 (huidige topper onder f 1000) en de 250 die je daarmee bespaart stop je in een DD/DTS versterker (Yamaha vanaf 699, Duitsland vanaf DM 500).
(Regiovrij doet alleen pcu.nl voor zover ik weet. Elders is hij f 799).
De reden dat ik aan deze speler dacht is vanwege die extra beeldfuncties (die ik hierboven al heb genoemd). Die functies hebben volgens mij alleen Sony DVD spelers. Daarom denk ik aan een Sony DVD speler. En waarom raadt iedereen die Pioneer DV-444 speler aan?? Hoe presteren die Sony DVD spelers tov andere merken? Zijn ze minder/gelijkwaardig/beter dan bijv. die van Pioneer?
Gewoon om het wat meer compatible te maken.
ALs je nu begint met DVD hoef je daar helemaal geen rekening mee te houden. Als het erop zit, is het niet echt erg ofzo, je kan de DVD speler dan ook gewoon op de normale manier op de versterker aansluiten en die ingebouwde decoder omzeilen.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Maar je bent wat beperkter als je een decoder in je dvdspeler hebt zitten, aangezien je dan niet meer appart DSP's kunt gaan kiezen (tenminste op de meeste versterkers).
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Het kan dus zo:
- DVD met decoder
- 6 "tulp"kabels naar versterker maar met 5.1 ingang
- versterker stuurt speakers aan
of zo:
- DVD zonder decoder maar met digitale uitgang
- 1 digitale (optisch of coax) kabel naar versterker met digitale ingang en DD/DTS decoder
- versterker stuurt speakers aan.
Die alles-in-1 setjes hebben gewoon een klein versterkertje ingebouwd, net als je dat ziet bij micro-stereotorentjes.
Alleen al omdat het zoveel kabels (
"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie
Als DVD speler twijfel ik nu tussen een goedkopere Sony speler, omdat deze speler dus extra beeldfuncties heeft die andere merken niet heeft. Ook zou ik de Pioneer DV-444 kunnen nemen. Welk van die 2 zal het beste zijn, of maakt het niet zoveel uit?
Ook begrijp ik dat ie lawaai maakt terwijl hij cd's leest...Dass die Bewertung nicht noch besser ausfällt, liegt an den häufiger auftretenden Ausfallerscheinungen.
Ik begrijp dus dat die Pioneer er beter uitkomt...Aber das Laufgeräusch ist gegenüber der letzteren Generation lauter. Trotzdem aber ist der Lautstärkepegel nicht beängstigend hoch. Wer nicht direkt neben dem Player sitzt, wird damit klarkommen.
dat zijn dropouts (audioterm) en hij is idd wat luid. Niet zo luid als de PS2 maar toch. Verder is de foutcorrectie iets minder.Op zaterdag 10 november 2001 07:08 schreef Morpheus_ het volgende:
Duits is niet mijn sterkste kant, maar ik begrijp dat die Sony af en toe uitvalt met bepaalde tracks??
[..]
Ook begrijp ik dat ie lawaai maakt terwijl hij cd's leest...
[..]
Ik begrijp dus dat die Pioneer er beter uitkomt...
Belangrijkste punten voor mij blijven de MP3 en de SVCD. Ben toch niet van plan om die veel te dure SACD's te kopen.