Probleem met AMD 1.2 Ghz

Pagina: 1
Acties:

• whizzkey
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11-2022
Om te beginnen, de search werkt niet, dus ik weet niet of deze vraag al eerder gesteld is. Maar ik heb een probleem met een amd Thunderbird 1.2 Ghz op een MSI K7t266 Pro moederbord. Als het systeem op 1.2 ghz draait, crashed windows XP om de haverklap. Ik heb een vermoeden dat de cpu te warm wordt. De sensorwaardes geven aan: 53 graden en de chassis temperatuur wordt ongeveer 50 graden. Ik heb hem al in een nieuwe kast geplaasts (Aopen Bigtower) en dit helpt niks. Wat kan ik nu verder nog proberen?

Verdere specs: 40 Gb Seagate 7200 Rpm schijf (met extra koeling)

256 Mb DDR-ram
De cooler v/d cpu is een Coolmaster Socket A/FCPGA 1.5 Ghz
Voor de rest een brander, cd-rom, soundcard en een voodoo3 video-kaart.

Jep

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

die CPU temperatuur is geen probleem, die temperatuur van je kast is wel veel te hoog, maar dat veroorzaakt meestal geen crashes...

• vanderwal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-03 12:33

vanderwal

mathafackuh!!!

mwa hoeft niet percee aan de tempratuur te liggen, kan werkelijk vanalles wezen, geheugen behoort tot een van mogelijkheden, mobo, vga of zelfs je voeding maar dat moet je gewoon testen, moet je op een gegeven moment wel tot een conclusie komen

sucses ermee

The difference between stupidity and genius is that genius has its limits

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
hmm temp kan net op het randje zitten.. mijn 1,2 ghz crashde ook elke keer als de temp richting de 58 a 60 graden ging.

mijn topic hierover: [topic=310722/1/25]

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
zet je voltage ff op 1.80 a 1.82
dat is waarschijnlijk de oplossing.
verder kan het zijn dat je memory te snel staat doordat je misschien high system performance hebt gekozen in het bios.

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:20
Op woensdag 07 november 2001 00:42 schreef smvs het volgende:
zet je voltage ff op 1.80 a 1.82
Jij denkt dus dat het voltage nu te laag staat. Ik heb namelijk dit probleem een paar weken geleden bij mij zelf opgelost door het voltage van 1.80 naar 1.65 te verlagen. Die van mij crashte iedere keer rond de 54 graden.
Na het verlagen van het voltage heb ik geen crashes meer gehad door dit probleem.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

BIOS update
laatste VIA 4-in-1
laatste drivers (overig)

Anders in BIOS relaxte geheugentimings.
In BIOS het voltage verlagen -> geen oplossing dan verhogen

Succes!

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 00:47 schreef TheJackal het volgende:

[..]

Jij denkt dus dat het voltage nu te laag staat. Ik heb namelijk dit probleem een paar weken geleden bij mij zelf opgelost door het voltage van 1.80 naar 1.65 te verlagen. Die van mij crashte iedere keer rond de 54 graden.
Na het verlagen van het voltage heb ik geen crashes meer gehad door dit probleem.
Komt door jou brakke koeling...
Pagina: 1