Toon posts:

Tijd voor een nieuwe HD ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet nog een oplossing of is het met de volgende melding toch tijd om een nieuwe HD te kopen?

Melding: Disk I/O error, replace the disk...

Situatie: De Maxtor HD in dat systeem zorgt ervoor dat het hele systeem niet meer wil opstarten!!! Niet meer van floppy, CD of HD... Zodra de HD uit het systeem is start het wel (maarja, dan dus geen HD |:( )

Ik heb de HD al in een ander systeem geplaats (niet als bootdisk) en dan kan ik 'm wel benaderen maar heel langzaam en de meeste data is niet meer te vinden.

Is dit ding nog te redden of moet ik terug naar de winkel?

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03:23
Maxtor RMA,

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Hmm, stel in je bios in dat je niet opstart via je hd. Als ut goe is blijft ie wel aanroepbaar, formateer de handel dan ff, en probeer opnieuw.

GreetzZ

Rfce

euh...ja

Verwijderd

je HD is overleden. Terug naar de winkel en anders opsturen naar Maxtor.. (zie site)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle hulp, probleem is opgelost!

Voor ieder die deze oplossing wil weten ;) :

HD is een machine gestopt die in de bios de optie had om een soort 'HD access delay' factor op te geven. Die maar op 2 minuten gezet, dan machine booten van flop en heel snel een low-level format starten... resultaat: HD werkt weer!

O ja, en als iemand mij kan/wil vertellen waar die vertraagde toegang tot de HD voor nodig is? Wat moet je ermee (behalve in dit geval natuurlijk) :?

• nixan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03 22:19

nixan

and then?

volgens mij is dat een ouderwetse oplossing voor computers die sneller opstarten dan hun HD aankan.
De computer was dus al klaar met POST en ging zoeken naar het OS op de HD, terwijl de HD nog aan het wakker worden was.

where is my car?

Pagina: 1