Extra Fan in systeem... in of out?

Pagina: 1
Acties:

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Okeoke, UTFS natuurlijk, maar de search is al dagen half gaar/ half dood. Dus moet het nu toch vragen. Heb een 80mm fannetje gekocht voor 2 tientjes.

Morgen gaak mijn TB systeem bouwen en nou werd mij (wederom) hier aangeraden een extra systeem fan in te bouwen. Ik heb een fulltower Target Case met 3 extra mogelijkheden voor fan.

1. Bovenin bij extra harddisk bracket
2. Onderin, voor de harddisks
3. Helemaal onderin.

1 leek mij erg onlogisch, maak geen gebruik van die ruimte. 2 ook niet echt, harrdisk (ibm7200) heeft volgens mij niet echt extra nodig, en de airflow komt dan teveel tegen de harddisk aan.
Onderin leek mij dus het logischt. Maar moet deze nu koele lucht de kast inblazen? Of moet deze juist de hete lucht de kast uit zuigen....

Ik denk optie 1. Fan blaast koele lucht, deze komt langs alle componenten om vervolgens in de voeding te verdwijnen. De voeding blaast de warme lucht eruit.

Waar of niet waar?

Dankjewel!

Verwijderd

Ik zou hem inderdaad voorin plaatsen, en dan op intake zetten. Dat zorgt al tenminste voor een beetje luchtstroming binnenin je kast. :)

• Okasha
  • Niet online
oke dan! mijn theorie was dus juist :-)

thnx!

welterusten

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

ZOZO, jij bent snel overtuigd :)
Maare dat kun je best wel zo doen inderdaad.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Even een bevestiging... Ik zou hem ook vanaf de voorkant hem erin laten bazen, maar je had je besluit toch al genomen :)

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 11:41

Opa

Nu Multifocaal!

Adviesje:

Kijk je moeder lief aan voor een oude nylonkous en trek die over de fan heen voor je hem inbouwt, of span hem in de kast voor de luchtsleuf. Er komt zoveel stof en rotzooi naar binnen omdat de inlaat zo dicht bij de vloer zit. Zeker met tapijt...

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 16:19

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Intake is zowiezo het beste, je kan beter 'overdruk' in je kast hebben, dan 'onderdruk'

en verder klinkt die intakefan onderin wel goed ;)

Verwijderd

Ach, alle mogelijkheden proberen en je ziet aan je temp van je proc en mobo wel wat het beste werkt voor jou. Bij mij werkte een outtakefan bovenin mijn kast beter dan een intake onderin. Beide nog beter uiteraard.

• Okasha
  • Niet online
Ja als deze fan mij bevalt (kwa noise) dan pleur ik er later bovenin nog een outtake in.

En mijn volgende mod is dan: (heeeeel origineel) In het midden van de kast komt een windmeter! HAha! :7. Deze wind meter komt met zijn LED schermpje dan in een 3,5" slot en dan kan ik zien hoe hard het in mijn kast waait :9~

Goeie shit!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:44

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA -> OCM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Okasha
  • Niet online
Volgens mij moet een windkracht 1 (1-2 m/s) toch wel lukken. Maar ja, heb niet zoon zin om mijn kast te modden... misschien iemand anders die er wat mee kan?

www.vliegerop.nl voor windmeters..

Oke tis wel vaag maar ook lachen!
Pagina: 1