Na het opstarten en weer afsluiten van een shareware programmaatje CoolDesk had ik allemaal dubbele iconen op mijn desktop. Ik heb één en ander weer aangepast maar miste opeens een aantal shortcuts. Na het opnieuw opstarten van Windows XP (van mijn pc dus) is gebleken dat hij de algemene instellingen overneemt uit Documents And Settings\All Users\Desktop i.p.v. alle instellingen (shortcuts) uit Documents And Settings\Mijn Naam\Desktop. Hoe krijg ik XP zover dat hij de laatste "directory" als officiële desktop gebruikt? Ik ben de enige met een account en ikzelf ben ingesteld als Computer Administrator en ik gebruik dus XP professional.
Volgens mij haalt hij die snelkoppelingen uit beide mappen en gooit ze allemaal op je desktop.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Nee, dus niet. Hij pakt alleen de All users folder, volgens mij wordt het op die manier een zooitje....
Ik wordt er kotsziek van !!!!!!!!!! Van elke shortcur die ik nu op mijn desktop maak, maakt ie er uit zichzelf nog een aan. Ik heb dus allemaal dubbele shortcuts op mijn desktop. Als ik er een verwijder en ik druk op F5 (refresh), dan is die andere ook weg. Het is waardeloos, hoe los ik dit in godsnaam op? System restore werkt ook al niet want ik moet minimaal 200 MB hdd ruimte hebben (heb ik ook, maar XP vindt zelf blijkbaar van niet). Wat een klotezooi zeg!!!
Misschien heeft dat leuke programmatje je registry settings van je local user aangepast voor de locate naar de desktop en startmenu ed..
Als dat zo is, kan in je registry gaan zitten klooien maar volgens mij is het handiger om je profiel weg te gooien en tevens alle directories naar dat profiel. (wel eerst even backups maken van je shortcuts)
User ook weggooien en een nieuwe user aanmaken,hiermee maak je ook een nieuwe usersid aan zodat je zeker weet dat ie niet kan gaan klooien mat wat achtergebleven zooi in je registry dat gekoppeld is aan je usersid.
Maw. alles van je user weggooien en opnieuw aanmaken en dan je backup van je shortcuts terugzetten..
Als dat zo is, kan in je registry gaan zitten klooien maar volgens mij is het handiger om je profiel weg te gooien en tevens alle directories naar dat profiel. (wel eerst even backups maken van je shortcuts)
User ook weggooien en een nieuwe user aanmaken,hiermee maak je ook een nieuwe usersid aan zodat je zeker weet dat ie niet kan gaan klooien mat wat achtergebleven zooi in je registry dat gekoppeld is aan je usersid.
Maw. alles van je user weggooien en opnieuw aanmaken en dan je backup van je shortcuts terugzetten..
En hoe gooi ik mijn profiel weg? En ik neem aan dat ik voordat ik mijn eigen user account delete, ik eerst een nieuwe moet aanmaken en die de functie van system administrator moet geven?
Kan nou echt niemand mij helpen? Elke shortcut die ik op mijn desktop aanmaak, wordt verdubbeld...ik heb er dan opeens twee. Als ik één verwijder, blijft de ander staan, maar die werkt dan niet meer. Als ik in properties kijk, geeft hij aan dat het om een invalid shortcut gaat. Als ik op F5 (refresh) druk, verdwijnt die shortcut. Het komt er dus op neer dat ik naast de standaard icoontjes dus alleen nog maar dubbele of helemaal geen shortcuts meer kan aanmaken.
Heb je al gezocht in welke mappen die shortcuts komen?
Niet dat dat direct tot een oplossing hoeft te leiden trouwens...
Verder: kijk 's met Tweak UI of je niks kunt vinden (staan ook ergens belangrijke mappen)
Niet dat dat direct tot een oplossing hoeft te leiden trouwens...
Verder: kijk 's met Tweak UI of je niks kunt vinden (staan ook ergens belangrijke mappen)
Dat is dus het gekke, als ik in een bestandsbeheerprogramma in de directory kijk, zie ik daar maar één shortcut voor elk programma, maar op de desktop staan ze er dubbel op...dat is toch achterlijk, Windows XP dan maar gewoon weer er overheen installeren in de hoop dat settings dan weer goed gaan?
Pagina: 1