kan com poort niet openen

Pagina: 1
Acties:
  • 398 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb m'n telefoon (SiemensM35) dmv de bijgeleverde software aan m'n pc geknoopt.
Echter nou kan de software geen telefoon vinden op 1 vd compoorten, en als ik handmatig com1 of com2 instel, doet die ook niks en krijg ik melding: Kan compoort niet openen.
Er zijn geen conflicten en geen andere aparaten die IRQ3 gebruiken. Poort staat gewoon in aparaatbeheer, Bios ingeschakeld. Wat kunnen we nog meer verzinnen.. Gebruik WindowsXP..

Graag hulp!!!
Dank

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Hu9o

Schokkend

Ik heb soortgelijk gedonder gehad met m'n modem toen der tijd :) Maar ik moest toen niet selecteren van com 1 of 2. En hij zette hem zelf dan op 4 geloof ik. Misschien kan je zelf proberen op hem op 4 te zetten, en anders op 3 :?

succes

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• MadMurdock
  • Niet online
nee helaas...
ben zelfs al tot 8 gegaan (hoezo nutteloos) maar goed, je moet wat hè..

iemand nog?

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
waarschijnlijk zijn er andere progs die je com poort openhouden.

test anders even of je een diag check kunt doen bij modem in control panel.

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
is die software wel xp compliant?

ik gebruik hier zelf de siemens s45 onder w2k en dat gaat vlekkeloos.

• MadMurdock
  • Niet online
ik heb er geen modem meer inzitten..
er zit verder ook niks extern aangesloten op m'n compoorten.
muis e.d. is PS2

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

is de software wel geschikt voor Windows NT (= XP = 2000) ???

want het kan zijn dat de software te "direct" met de COM poort wil "praten", dat ondersteunen NT operating systems niet ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• MadMurdock
  • Niet online
Op dinsdag 06 november 2001 22:23 schreef LeNNy het volgende:
is die software wel xp compliant?

ik gebruik hier zelf de siemens s45 onder w2k en dat gaat vlekkeloos.
naja ik ken in ieder geval iemand waar het ook werkt.
Er staat niet specifiek bij waar het wel en niet voor werkt. Ik gebruik de Handset Manager van Mobil Action Technology

• MadMurdock
  • Niet online
Op dinsdag 06 november 2001 22:26 schreef limoentje het volgende:
is de software wel geschikt voor Windows NT (= XP = 2000) ???

want het kan zijn dat de software te "direct" met de COM poort wil "praten", dat ondersteunen NT operating systems niet ...
is daar dan nog aparte software voor??

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op dinsdag 06 november 2001 22:27 schreef MadMurdock het volgende:

[..]

is daar dan nog aparte software voor??
ik bedoel: in operating systems met een NT kernel (NT3, NT4, 2000, XP) kan niet op de "oude" directe manier de COM poort benadert worden.
Om het simpel te stellen: een programma moet op de juiste manier de COM poorten aanspreken, dwz: via NT ...
Ik snap je vraag niet helemaal maar wat ik bedoel te zeggen: bepaalde Win95/98 programma's kunnen geen COM poorten (of andere hardware) openen omdat ze nog via de "oude" directe manier werken. Vandaar dus dat de software die je onder NT gebruikt gewoon geschikt moet zijn (dwz: moet hardware aanspreken via NT en niet direct) ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

AFR

Heb je de software ook al onder het administrator-account getest?

Indien de drivers zijn opgebouwd rondom de SST-libraries kunnen deze onder Windows 2000/XP de hardware immers alleen maar benaderen wanneer je als adminstrator bent aangemeld.
Een update van de software moet dit probleem oplossen cq. omzeilen.

Verwijderd

Mijn SL-45 werkt goed onder win98se en win2000.
Is op de com poort aangesloten. Ik ben geen admin in win2000 trouwens.

Nou ja goed..... dat "hebbedingetje" van mij zit vol bugs.

M

• UvaJari
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 18:38

UvaJari

A3 = prettig

Weet je zeker dat de kabel goed is?
Sommige kabels ondersteunen schijnbaar alleen het unlocken en niet de modemfunctie :( . En ja ik spreek uit ervaring helaas...

The 2nd is the first loser! || "Of those who say nothing, few are silent." - Thomas Neill

• MadMurdock
  • Niet online
Alles ten spijt...
Ik ben administrator, en ik verwacht niet dat onze Duitse vrienden van Siemens standaard een unlock kabeltje bijleveren >:)

Ik heb ooit ook eens van dat gedonder gehad op een andere pc die toen nog windows 3.11 draaide.. toen kon je je com poort gewoon resetten, maar ja...

Iemand nog?

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Softdatalink 5 moet je hebben, alleen mag ik hier geen link posten >:)

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
na,uit eigen ervaring wetende, goede install gehad te hebben van modem driver, kun je kiezen tot 254 com poorten.
Ervaring met een Motorola speaker phone
Pagina: 1