Toon posts:

Onstream (sc50 (Wie heeft hem al draaiend)

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hello tweakers

Ik ben nog een newbie in linux... maar ben al enige tijd bezig in linux om mijn onstream (sc50) draaiend te krijgen..
mij lukt het niet echt.. want hij ziet hem ook als (generic)
want als ik sgcheck doe krijg ik hem netjes te staan.. en dan vervolgen doe ik "mt -f /dev/sg0 rewind/erase" en dan krijg ik permission denied.. dus mijn vraag is heeft iemand hem al aan de praat en zo ja HOE....... of doe ik iets fout/vergeten |:(

ps ik draai suse 7.2

Verwijderd

Goeie 's middags :)

Als eerste moet je eventjes kijken welke kernel versie je draait. Ik weet zo uit mijn hoofd namelijk niet welke kernel versie bij Suse 7.2 zit. Als het een beetje nieuw is zal dit waarschijnlijk 2.4.xx zijn en dan zit er dus support voor OnStream drives in de kernel (source in ieder geval).
Als je 2.2.xx kernel versie hebt moet je de kernel source eerst patchen om de support voor deze drives te krijgen.

Als je je onstream (SC50) wilt gebruiken onder linux moet je de kernel compileren met in ieder geval support voor je scsi kaart natuurlijk, en met OnStream tape drive support (staat gewoon bij de kernel opties samen met de rest van de tape soorten).

Als je je kernel goed hebt gecompileerd kun je je drive als het goed is aanspreken als /dev/osst0

Have fun *D

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:34

Shunt

Boe

eerm ik denk dat hij er onder tussen wel uit is hoor ;) na meer dan een jaar }:O

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:56

deadinspace

The what goes where now?

Ehm ja, na bijna een jaar heeft zoiets inderdaad niet zoveel nut meer.

EpS:
Dit heb je al bij meer topics gedaan. Kijk naar de datum van het topic voor je post. Je kunt dan wel behulpzaam zijn, maar bij zulke oude threads heeft dat relatief weinig zin ;)

Dit topic is gesloten.