Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)
Je kan met een oude 386 (voor kabelmodem/adsl) of een 486 (inbelmodem) (met 8MB en minimaal een floppy) met het programma FREESCO makkelijk een router bouwen (+ een heleboel extra dingen zoals een firewall).
Die bak hang je aan het internet en met de 2 andere netwerkkaarten kan je 2 groepen maken die los van elkaar aan het internet hangen.
Er is genoeg geschreven over hoe FREESCO te installeren dus dat wordt ff zoeken met Google.
Die bak hang je aan het internet en met de 2 andere netwerkkaarten kan je 2 groepen maken die los van elkaar aan het internet hangen.
Er is genoeg geschreven over hoe FREESCO te installeren dus dat wordt ff zoeken met Google.
Senile! Senile Oekaki
Move HA -> NT
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Koop een router met ingebouwde switch. Bijv de Draitek Vigor.Op dinsdag 06 november 2001 22:11 schreef Halo_Master het volgende:
Hoi,
De search doet het weer niet , dus vraag ik het aan jullie.
Ik wil een klein netwerkje beginnen thuis , met 1 computer als een server (moet ik nog bouwen).
Ik wil het volgende :
1 server en download pc( cdŽs branden, e.d.)
1 games pc (heb ik al zie hieronder)
Ik wil mijn gamespc los aan het internet koppelen, dus niet via de server , maar ook die gamespc aan mijn server verbinden.
Ik heb dus een hardware router nodig,krijg ik via die router rechtsreeks contact met mijn server vanaf de gamepc of moet ik een hardware router kopen en nog twee EXTRA netwerkkaarten om rechtstreekse verbinding tussen de 2 pc te krijgen. Kan iemand ook een site aanbevelen over dit soort vraagstukken (software,OS,hardware,instellingen,etc.)
Ik ben echt een newbie op het gebied van netwerken.