Toon posts:

videokaart voor '2d-gebruik'

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ben opzoek naar een nieuwe videokaart. 3d-performance is niet zo blangrijk, een mooi 2d-beeld daarentegen wel (vooral voor proggen, tekstverwerken enz). Er komt een TFT-scherm aan te hangen, waarschijnlijk. Kom ik dan automatisch bij matrox uit? Of zijn er ook alternatieven?
(budget < 250)

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 23:35

woutur

Klauwtjes uit!

Nee hoor dat hoeft niet... Volgens mij zijn er ATI Radeons te krijgen onder dat budget. En bovendien zijn de matrox kaarten (g450 16mb) ook goedkoper dan 250 gulden. Alleen moet je wel even zelf checken of er een dvi out op de kaart zit. Die is nodig om een tft aan te sluiten. Da's alles!

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Verwijderd

Matrox is inderdaad het beste qua 2D. Dan volgt Ati. Als, zoals je zegt, enkel 2D belangrijk is dan zou je keuze zeker Matrox moeten worden.

Ik spreek trouwens uit ervaring, ik werk zelf met een Matrox G550 (1xvga + 1xdvi) en heb een NEC 1700M+ (17" LCD scherm) erop aangesloten. De beeldkwaliteit is verbluffend.

Maar een DVI uitgang heb je totaal niet nodig voor een tft scherm. Enkel de dure schermen hebben een DVI en dan nog meestal in combinatie met een vga aansluiting. Daar hoef je dus zeker niet naar te kijken.

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 23:35

woutur

Klauwtjes uit!

Oi, ik ben niet helemaal op de hoogte van het dvi gebeuren, maar wat zou het? Het wordt voor jou alleen maar makkelijker!

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:15

Predator

Suffers from split brain

one word -> MATROX

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

ATI readon misschien? www.ati.com

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op woensdag 07 november 2001 11:46 schreef joppie het volgende:
ATI readon misschien? www.ati.com
nah als hij echt alleen voor 2d gaat en echt niet voor 3d dan is hij beter af met een matrox.

zou hij wel spelletjes af en toe willen spelen dan zou ik ook een ati nemen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.