Toon posts:

Welke geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik wil een geluidskaart aanschaffen waar ik mijn audio syteem op kan aansluiten, deze heeft nl. prologic.
Moet ik daarvoor een 5.1 kaart hebben of kan dat via elke willekeurige geluidskaart via de line out ?

alvast bedankt.

Patrick

Verwijderd

moved V&B >> AVH

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Dolby ProLogic zit gewoon in het stereo signaal verwerkt dus een gewone stereo geluidskaart moet het aan kunnen (als je software er iets mee doet althans).

Voor Dolby Digital heb je wel een 5.1 kaart nodig of een geluidskaart met een digitale uitgang.

Maar voor weinig geld meer heb je een kaart die het allemaal kan dus dat is misschien de beste optie :)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, ik zal het zeker overwegen

Patrick

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:23

Flotter

Pelipper!

Op dinsdag 06 november 2001 22:21 schreef _bas_ het volgende:
Dolby ProLogic zit gewoon in het stereo signaal verwerkt dus een gewone stereo geluidskaart moet het aan kunnen (als je software er iets mee doet althans).

Voor Dolby Digital heb je wel een 5.1 kaart nodig of een geluidskaart met een digitale uitgang.

Maar voor weinig geld meer heb je een kaart die het allemaal kan dus dat is misschien de beste optie :)
Het leuke van zo'n 5.1 kaart is dat je misschien zelfs Dolby Digital kunt gebruiken met je versterker. Als er een analoge 5.1 ingang op je versterker zit kun je zo'n souncard daar op aansluiten en ben je helemaal blij.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter