Toon posts:

Hometime probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Bij het inbellen naar Hometime moet ik vanwege te drukke lijn soms meer inbelpogingen doen. Dit kan ik echter maximaal 12 keer doen, daarna weigert de modem nog naar het hometime-nummer te bellen. Dit is ook op mn andere computer het geval, telkens na 12 pogingen weigert de computer nog in te bellen (ook niet na reboot). Weet iemand hoe dit kan en wat de oplossing is?

Bij voorbaat dank!

ps. Ik probeerde de oplossing te zoeken maar ten tijde van het posten deed de Search het (bij mij) niet.

Verwijderd

Topicstarter
Oja... het probleem lost zich telkens na een paar uur wel weer op, maar dat is me te lang wachten :). Het lijkt eigenlijk wel of de KPN na een paar inbelpogingen die snel achter elkaar op het zelfde nummer zijn gericht deze lijn blokkeert.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Volgens mij is dat een instelling ergens in je modem. ALs je er een boekje bij hebt, dan moet je deze eens doorkijken.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Kijk even bij de properties van de verbinding van Hometime, daar staan meestal wel dingen in waar je aan kan tweaken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga eens even kijken!!! Tnx!

Verwijderd

bij mij was het dat het modem in de VS instellingen stond
ik zette dat op NL en het was over.... :)

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb ik ook gehad.. ik had een standaard 56k modempie van lucent ofzo (lt win modem) ... volgens mij kennen die dingen niet goed tegen te snel achter elkaar inbellen ofzo, ik heb nu een motorola (e-tech) 56k modem en die heeft daar geen problemen mee (tevens had ik bij het inbellen naar een nummer dat je muis dan 'even' blijft hangen en ook als je um laat disconnecten ... dat is ook opgelost nadat ik die motorola had geinstalled) ..
Pagina: 1