Toon posts:

G2 pro(blemen)!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van middag per pakket dienst mijn LEADTEK Geforce 2 Pro ontvangen en nou heb ik de kaart geplaatst en geinstaleerd. Na het opnieuw opstarten van het systeem (duron 800, MSI K7T Turbo, 256Mb-ram (SD)) kreeg ik op de plaats waar normaal windows verschijnt een zwart scherm. Ik dacht dit komt omdat de oude kaart nog niet softwarematig is we gehaald. Na het hele systeem opnieuw te hebben geinstaleerd (ook chipset drivers MSI) kreeg ik weer het zwarte scherm. Dan maar de Nvidia Drivers downloaden. bijna 6 mb!! dat mogen ze ook wel opdelen in aparte kaarten. maar na een tweede her instalatie kreeg ik (je raad het al) weer het bekende zwarte scherm. ( :'( ) Is er iemand die mij kan helpen?

Ik kijk woensdag middag of er is gereageert want het internet cafe is ook niet goedkoop.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Geeft ie tijdens het opstarten wel beeld? Als dat zo is lijkt het mij een Windows probleem. Misschien Windows er ff opnieuw opgooien :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 06 november 2001 21:43 schreef Pollewob het volgende:
Geeft ie tijdens het opstarten wel beeld? Als dat zo is lijkt het mij een Windows probleem. Misschien Windows er ff opnieuw opgooien :)
Als je goed leest staat er dat ik dat al 2 keer heb gedaan. tijdens het opstarten heb ik wel beeld maar waar normaal het groene bureablad verschijnt krijg ik zwart beeld. Als ik dan op "reset" druk (het enige wat nog werkt) krijg ik de vraag of ik in veilige modus wil strarten. Dan kies ik normaal en werkt het wel (een beetje) dan heb ik een res. van 640x480 in 16 kleuren. meer krijg ik er niet uit.

Ik gebruik Windows 98 SE.

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

win 98se?

hmm ik raad je aan om winXP of Win2k te installeren

Winxp is iets sneller en nieuwer maar win2k is ook heel goed.....

maar als je persee win98 wilt... uuhm ff denken misschien niet de nieuwste det drivers installeren maar gewoon det 12.90 (werkte bij mij altijd goed onder win98se met mijn leadtek)

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:56
Probeer eens je monitor-drivers te installen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 13:59 schreef DrClearbottom het volgende:
Probeer eens je monitor-drivers te installen.
zijn al geinstaleerd...

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan een paar uur weg zijn... ik ga windows 2000 server proberen TOTZO!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Op woensdag 07 november 2001 13:58 schreef frenkpie het volgende:
win 98se?

hmm ik raad je aan om winXP of Win2k te installeren

Winxp is iets sneller en nieuwer maar win2k is ook heel goed.....

maar als je persee win98 wilt... uuhm ff denken misschien niet de nieuwste det drivers installeren maar gewoon det 12.90 (werkte bij mij altijd goed onder win98se met mijn leadtek)
ehm win98 ruled nog steeds de pan uit, en is zowieso sneller dan 2000 en xp. en waarom zou win98 niet goed genoeg zijn voor een pro? toen die pro uitkwam bestond dat hele xp nog niet eens en win 2000 werkt wel lekker enzo, maar er zijn spellen die daar niet goed op draaien, je moet allemaal rekening gaan houden met de resfresh rates, andere drivers e.d. aangezien ie in een inetcafe zit en al moeite heeft met 6 mb lijkt me dit niet het geschiktste os.

[wasaap--> wtf moet je met win2000 server als je alleen je gfpro aan de praat wil krijgen]]

Verwijderd

Topicstarter
De drivers van windows 2000 zitten bij de video kaart geleverd. Alleen ben ik de serial van 2000 kwijt :'( De serials die ik totnu toe heb gevonden werken allemaal niet dus het wachten is opde originele serial van mijn broer (hij is tijdelijk onberijkbaar). Ik wil zoizo binnen kort over stappen op XP maar die heb ik nog niet. Ik weet dat 98 rulz maar mijn SE heeft wel vaker rare mankementen. Ook met de vorige video kaart (ati Expert 2000) wou de insalatie niet en die moest ik dan altijd HELEMAAL handmatig doen. Ik weet alleen nog niet hoe dit bij de G2 werkt en OF dit werkt. Omdat de instalatie van de G2 wel volledig wordt afgerond.

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Mischien is je kaart niet goed ofzo??

Verwijderd

Ik heb hier zelf een geforge2 pro(bleemloos) draaien onder zowel 98se als 2000 dus ik denk dat je iets verkeerd gedaan hebt.
Maar als je denkt dat windows 2000 je probleem kan oplossen, DOEN! ik heb 98se voor spelletjes maar gebruik het toch nauwlijks omdat al m'n spellen heerlijk onder 2000 draaien.
Check des noods even voor IRQ conflicten in veilige modus, dit zou normaal geen problemen moeten geven maar checken kan geen kwaad.
Als je windows al geinstalleerd hebt kun je er ook even een andere video kaart inhangen, installeren en de resolutie omlaag zetten. Dan weer je geforce2 erin, als ie dan niet werkt twijfel ik toch aan de kaart....

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 08 november 2001 09:16 schreef Roefoes het volgende:
Ik heb hier zelf een geforge2 pro(bleemloos) draaien onder zowel 98se als 2000 dus ik denk dat je iets verkeerd gedaan hebt.
Maar als je denkt dat windows 2000 je probleem kan oplossen, DOEN! ik heb 98se voor spelletjes maar gebruik het toch nauwlijks omdat al m'n spellen heerlijk onder 2000 draaien.
Check des noods even voor IRQ conflicten in veilige modus, dit zou normaal geen problemen moeten geven maar checken kan geen kwaad.
Als je windows al geinstalleerd hebt kun je er ook even een andere video kaart inhangen, installeren en de resolutie omlaag zetten. Dan weer je geforce2 erin, als ie dan niet werkt twijfel ik toch aan de kaart....
Misschien heb ik ook wel iets verkeerd gedaan. Daarom heb ik deze topic geopend zodat mensen mij kunnen helpen uit te vinden wat het probleem kan zijn. |:(

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Dit probleem heb ik ook, alleen de vorige officiele serie (11.81 of 12.81, iets in die buurt) werkt in 98. In 2000 werken de latere versies wel.

MechWarrior || Monsters Game

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Neem aan dat et niet aan windows ligt dit probleem, maar aan je bios...

Beetje moderne GeForce2 Pro moet gewoon werken in windows..

Dus ff naar je bios (ff op delete drukken tijdenes et detecteren van je hardeschijven en cd-roms) en ff alles op save mode zetten...

Werkt dit niet, zou ik em terugsturen.. |:(

Signature?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 08 november 2001 09:59 schreef GambitRS het volgende:
Dit probleem heb ik ook, alleen de vorige officiele serie (11.81 of 12.81, iets in die buurt) werkt in 98. In 2000 werken de latere versies wel.
Ik zal het proberen. (als de pc het weer doet, ik kan namelijk de HD niet formateren zolang ik geen serial heb van windows 2000)
Ik hoop dat het lukt. Andere tips zijn ook nog steeds welkom!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 15:17
nou, de combinatie win98SE en Leadtek pro gaat in elk geval
prima, werkt bij mij met alle drivers
je kunt es XP proberen, bij mij loopt ie beter in XP, had
ik niet verwacht, misschien heeft XP beter ondersteuning voor jouw moederbord enzo, zodat de problemen meteen opgelost zijn.

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• Schaapje_BlaaT
o ja, videokaartje wisselen geeft nog wel es problemen
die blijven hangen in windows, een fresh install van
windows98SE kan alle problemen ook wel eens oplossen

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 08 november 2001 11:34 schreef Schaapje_BlaaT het volgende:
nou, de combinatie win98SE en Leadtek pro gaat in elk geval
prima, werkt bij mij met alle drivers
je kunt es XP proberen, bij mij loopt ie beter in XP, had
ik niet verwacht, misschien heeft XP beter ondersteuning voor jouw moederbord enzo, zodat de problemen meteen opgelost zijn.
Bij mij werkt het dus niet :( Ik zal anders nog wel ff XP proberen maar dan moet ik wel een gekraakte versie hebben die niet na 30 dagen ophoud.

Ik ga nu weer ik hoop over enkele uren (na mijn toets scheikunde) op mijn eigen pc terug te zijn op internet (in een resolutie hoger dan 640x480)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 08 november 2001 11:36 schreef Schaapje_BlaaT het volgende:
o ja, videokaartje wisselen geeft nog wel es problemen
die blijven hangen in windows, een fresh install van
windows98SE kan alle problemen ook wel eens oplossen
Zoals in 2 eerdere berigten van mij zijde: HEB IK AL 2 KEER GEDAAN........

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Op donderdag 08 november 2001 09:03 schreef Wasaap het volgende:
De drivers van windows 2000 zitten bij de video kaart geleverd. Alleen ben ik de serial van 2000 kwijt :'( De serials die ik totnu toe heb gevonden werken allemaal niet dus het wachten is opde originele serial van mijn broer (hij is tijdelijk onberijkbaar). Ik wil zoizo binnen kort over stappen op XP maar die heb ik nog niet. Ik weet dat 98 rulz maar mijn SE heeft wel vaker rare mankementen. Ook met de vorige video kaart (ati Expert 2000) wou de insalatie niet en die moest ik dan altijd HELEMAAL handmatig doen. Ik weet alleen nog niet hoe dit bij de G2 werkt en OF dit werkt. Omdat de instalatie van de G2 wel volledig wordt afgerond.
Hoi!

Deinstallen die zooi,
serials vind je namelijk niet,
die heb je op een licentie papiertje staan die je veilig in de kast bewaard ofzo.

Check ook even je bios op instellingen van de videokaart,
misschien dat je vorige kaart pci was en deze agp? Misschien aperature size even aanpassen, of bij nieuwere mobo's kan je ook 16Mhole enable/disablen. En snoop palette moet uit staan.

suc6. met win98se.

http://mrfloris.com

Verwijderd

Topicstarter
12.41 ook geschikt? anderen kan ik totnu toe niet vinden (alleen voor XP maar ik heb 98SE)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 08 november 2001 13:03 schreef xiphoid het volgende:

[..]

Hoi!

Deinstallen die zooi,
serials vind je namelijk niet,
die heb je op een licentie papiertje staan die je veilig in de kast bewaard ofzo.

Check ook even je bios op instellingen van de videokaart,
misschien dat je vorige kaart pci was en deze agp? Misschien aperature size even aanpassen, of bij nieuwere mobo's kan je ook 16Mhole enable/disablen. En snoop palette moet uit staan.

suc6. met win98se.
Ok en nu hoop ik dat jij mij gaat vertellen hoe ik windows 2000 server unistaleer zonder de serial.....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een serial gevonden en 2000 geinstaleerd. Hij deed het heel ff goed (1280*1024*32) maar daarna weer het bekende zwarte scherm. Ik denk dan maar ff oude drivers downloaden..... Zit er bij mij modem geen software voor windows nt 5.0 (2000). Dus dan maar verwijderen. Lukt nog niet. Vanmiddag haalt mijn buurjongen mijn c leeg op zijn pc. en testen we mijn g2 pro op zijn pc (hij heeft precies de zelfde). Als er nog mensen bestaan met oplossingen......

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb reeds mijn G2 Getest in het werkende systeem van mijn buurjongen. En daar werkt hij slechts een beetje (terwijl hij de zelfde kaart heeft) Hij draait onder windows XP pro. Bij hem is zelfs het beeld van windows schokkerig.

Ik Ga zometeen ff bellen met Queen Systems. Ik zal hier melden hoe dat gesprek verlopen is.

In iedergeval: Iedereen die heeft gepost BEDANKT VOOR JULLIE HULP!

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment werkt mijn G2. Ik heb Queen Systems niet te pakken kunnen krijgen en ben dus niet meer van plan OOIT nog iets bij hun te bestellen. Ik raad jullie allemaal aan om dit ook niet te doen.

Is er iemand die weet of de max. res. van de kaart automatisch zichzelf aanpast op de max. res. van de monitor?

• Schaapje_BlaaT
hangt van je monitor af denk ik
als het een plug&pray monitor is dan detecteert
windows wat hij max aankan, en dan kun je dus niet
hogere resoluties selecteren, zo ook met refreshrates

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hoe heb je je GF2 nu werkend gekregen??

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem matig werkend gekregen onder windows 98 (eerste)maar dan schokte alles enzo.

Daarna heb ik (eindelijk) contackt gekregen met Queen Systems.
Ze zeiden meteen dat ik hem kom terug sturen. Dit heb ik gedaan en vandaag (1 week later) heb ik mijn nieuwe G2 Pro ontvangen. in het AGP slot gestoken, monitor erin en....

HIJ DEED HET METEEN!!!!!!!!!!!!!! onder windows 98SE.

Ik wil IEDEREEN bedanken voor jullie hulp. (achteraf bleek het dus een defect tezijn).

En wat mij betreft mag deze topic nu gesloten worden door de webmaster.
ALLEN BEDANKT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
P.s. ECHT CHILL DIE KAART!!!!! 8-)
Pagina: 1