Ik ben dus bezig geweest met het modden van mijn Aopen HX08 kast.
Totaal heb ik 9 (12) ventilators geplaatst waaronder:
2 van de superorb
2 80 x 80 cm fans achterkant bovenaan
1 80 x 80 cm fan als blowhole (intake)
1x2 HD coolertje aan de voorzijde
1+1 Voedingsfan + extra 92 x 92 cm fan aan de onderzijde voeding
1 Slot cooler onder de videokaart
1 60 x 60 fan in het plexi glas
1 40 x 40 fan op de MSI chipset
Het raampje heb ik uitgezaagd met een decopeerzaag en ingelijmd en de ronding voor de fan heb ik eruit geslepen met een scherpe passer.
De blow hole heb ik met een 84 mm gatenboor gemaakt die ik even van de electricien heb geleend, en hierin heb ik een klein stukje pvc buis geplaats. Dit heb ik mooi afgekit en hierna geschilderd.
Ons enige echt logo heb ik met de printer afgedrukt op snijfolie en dit heb ik netjes uitgesneden en opgeplakt. Hierna heb ik de kast zwart met zilver gespoten. Nadat de verf doorgedroogd was heb ik het folie verwijderd en ben ik begonnen met het inschilderen van het "tweakers logo" dit heb ik gedaan met een klijn penseeltje.
Omdat ik het blow hole heb gemaakt nadat ik de kast heb gespoten heb ik er een geel driehoekje van gemaakt met de penselen, en het pvcbuisje heb ik ook zwart gepenseelt.
Nadat ik de kast helemaal had geschilderd heb ik er een blanke parketlak over heen gezet. Parketlak is nogal sterk en krasvast, en dit versterkt de verflaag.
(BTW, ik ben ook schilder van beroep!)
Voor de schakelaars ben ik naar de plaatselijke electroboer gegaan die had ze te koop voor maarliefst 3,- per stuk, deze heb ik in een nieuw frontje geplaatst in gaatjes van 5 mmm, en daarna de kabels bevestigd en gesoldeerd.
Ook heb ik er nog een CCFL lampje op zitten in het blauw.
Kosten:
* Verf 0,0 (papa's schildersbedrijf)
* Fan 8x8 25,- voor 1, de rest komt uit 2 8088's
* Fan 92x92 18,50
* Fan 4x4 20,-
* CCFL 29,-
* Slot 15,-
* HD cooler 25,-
* Superorb 59,-
* 6x6 fan 0,0 Mijn oude 386
* 8 schakelaartjes 24,-
Totaal 215,50 (ONGEVEER)
Het is dus niet echt goedkoop, maar wel leuk.
En de pics staan op: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~linthors/casemod/
Totaal heb ik 9 (12) ventilators geplaatst waaronder:
2 van de superorb
2 80 x 80 cm fans achterkant bovenaan
1 80 x 80 cm fan als blowhole (intake)
1x2 HD coolertje aan de voorzijde
1+1 Voedingsfan + extra 92 x 92 cm fan aan de onderzijde voeding
1 Slot cooler onder de videokaart
1 60 x 60 fan in het plexi glas
1 40 x 40 fan op de MSI chipset
Het raampje heb ik uitgezaagd met een decopeerzaag en ingelijmd en de ronding voor de fan heb ik eruit geslepen met een scherpe passer.
De blow hole heb ik met een 84 mm gatenboor gemaakt die ik even van de electricien heb geleend, en hierin heb ik een klein stukje pvc buis geplaats. Dit heb ik mooi afgekit en hierna geschilderd.
Ons enige echt logo heb ik met de printer afgedrukt op snijfolie en dit heb ik netjes uitgesneden en opgeplakt. Hierna heb ik de kast zwart met zilver gespoten. Nadat de verf doorgedroogd was heb ik het folie verwijderd en ben ik begonnen met het inschilderen van het "tweakers logo" dit heb ik gedaan met een klijn penseeltje.
Omdat ik het blow hole heb gemaakt nadat ik de kast heb gespoten heb ik er een geel driehoekje van gemaakt met de penselen, en het pvcbuisje heb ik ook zwart gepenseelt.
Nadat ik de kast helemaal had geschilderd heb ik er een blanke parketlak over heen gezet. Parketlak is nogal sterk en krasvast, en dit versterkt de verflaag.
(BTW, ik ben ook schilder van beroep!)
Voor de schakelaars ben ik naar de plaatselijke electroboer gegaan die had ze te koop voor maarliefst 3,- per stuk, deze heb ik in een nieuw frontje geplaatst in gaatjes van 5 mmm, en daarna de kabels bevestigd en gesoldeerd.
Ook heb ik er nog een CCFL lampje op zitten in het blauw.
Kosten:
* Verf 0,0 (papa's schildersbedrijf)
* Fan 8x8 25,- voor 1, de rest komt uit 2 8088's
* Fan 92x92 18,50
* Fan 4x4 20,-
* CCFL 29,-
* Slot 15,-
* HD cooler 25,-
* Superorb 59,-
* 6x6 fan 0,0 Mijn oude 386
* 8 schakelaartjes 24,-
Totaal 215,50 (ONGEVEER)
Het is dus niet echt goedkoop, maar wel leuk.
En de pics staan op: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~linthors/casemod/